vwturk sitesindenmendel 50 arkadaşın mesajından alıntıdır.
"arkadaşlar yanlış blinen gerçekler var 16 valf olması şehir içinde dezavantajdır ,16 valfin ilk devirleri hantaldır. 8 valfli vw motorları kaliteli dayanıklı motorlardır vede ş.içi kullanımla ilk hızlanmalarda oldukça iyi tepkiler verirler
yani 8valf bindiğiniz vw motorlarını o kadar kötü görmeyin bende 99 polo AFT 100 hp var şu anda binmiş olduğum vectra gt nin ilk kalkışlarından daha atikti ( tabi üst devirlerden bahsetmiyorum) 16 valf ise yüksek devirlerde kendini belli ediyor
şimdi gel gelelim vw nin kullandığı AKL ve AFT motor larına
AFT ve AKL motorlar aslında silidir piston motor bloğu vs aynı motordur hatta AFT motor teknik olarak 100 beygir görünmesine rağmen aslında DYNO da 102 hp çıkar buda zaten AKL motorun verileridir.
AKL (SR) motor AFT motorun yeni versiyonudur diyebiliriz . Nedir bu yenilikler ?
Ateşleme sisteminden eski tip distrübütör kullanılmayıp AKL de yeni tip 4 bobin çıkışlı ateşleme kullanılmıştır
Emme manifoltu plastik olarak değiştirilmiştir eski versiyonda Aliminyum dökümdür.
AKL Motorun şanzuman oranlarıda değişiktir biraz daha oranlar iyileştirilmiştir"
Şimdi burada yazılanlara göre ateşleme sistemi ile alakalı yeni tip bobini aracımıza uygulayabilirmiyiz? bize bir faydası olurmu?