Gönderen Konu: DEVİR SAATİ VE HIZZ  (Okunma sayısı 5738 defa)

Çevrimdışı yüksel AĞAN

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
DEVİR SAATİ VE HIZZ
« : 27 Kasım 2011, 14:47:00 »
Arkadaşlar herkese selamlar. benim 2005 1.6 midline tüplü golfüm var. merak ettiğim şey ise araç 100 km hızda 3000 devri görüyor. yani tasarruflu gitmek için 90 km hızla gitmek gerekiyor. 1.6 bir araba için üstelik 105 beygir olan bir araç için bu değer normal mi? Yoksa aracı bir yere götürmeme gerek var mı? yardımcı olursanız sevinirim. ;)

Logged

Çevrimdışı brkpm

  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #1 : 29 Kasım 2011, 23:13:56 »
kardes bendede 2004 sportline var.1.6 102 beygir.aynı şekilde 5.vitesde 3000 devir 100km/h hız gosterıyor.yanı anlayacagın bı problem yok.ama çekişle ilgili bi problemın varsa onu bilemem.

Çevrimdışı yüksel AĞAN

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #2 : 29 Kasım 2011, 23:18:41 »
EYVALLAH kardeş sağolasın

Çevrimdışı ceceduman

  • İleti: 455
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #3 : 30 Kasım 2011, 20:05:52 »
enteresan bende 2001 polo comft.var 5 vites 3 bin devir 120 gösteriyo sanırım kasa hafif ondan  ???

Çevrimdışı 90khan

  • İleti: 441
  • Ne mutlu Türk'üm diyene!
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #4 : 30 Kasım 2011, 20:49:36 »
enteresan bende 2001 polo comft.var 5 vites 3 bin devir 120 gösteriyo sanırım kasa hafif ondan  ???
şanzuman oranlarınız aynı değildir muhtelen farklı hız yapması normal farklı araçların

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #5 : 30 Kasım 2011, 20:52:11 »
şanzuman oranlarınız aynı değildir muhtelen farklı hız yapması normal farklı araçların

çok doğru. şanzıman kodları mutlaka farklıdır. vites dişli oranları, devir-hız ilişkisini belirleyen ana unsurdur.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı liferozom

  • İleti: 20
    • Profili Görüntüle
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #6 : 01 Aralık 2011, 13:19:14 »
evet benim primline da da öle gösteriyo tüplü ondandır diye düşünmüştüm.
İzin verilen 200 karakter. Kalan: 163

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #7 : 01 Aralık 2011, 13:32:04 »
evet benim primline da da öle gösteriyo tüplü ondandır diye düşünmüştüm.

yakıt türü etkilemez.

şimdi şöyle düşünün. bir bisiklette belli bir viteste iken pedal 1 tur çevrildiğinde arka teker 2 tur dönüyor. daha güçlü veya daha güçsüz birisi binecek olursa bu bisiklete, pedal 1 tur döndüğünde arka tekerlek yine 2 tur dönecektir. değişmez bu oran sabittir. benzin, lpg, cng ne yakılırsa yakılsın motor devri  ile hız arasındaki ilişkiyi düzenleyen tek unsur vites kutusudur.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı SeyitE

  • İleti: 1161
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 16' Crafter
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #8 : 01 Aralık 2011, 14:08:29 »
yakıt türü etkilemez.

şimdi şöyle düşünün. bir bisiklette belli bir viteste iken pedal 1 tur çevrildiğinde arka teker 2 tur dönüyor. daha güçlü veya daha güçsüz birisi binecek olursa bu bisiklete, pedal 1 tur döndüğünde arka tekerlek yine 2 tur dönecektir. değişmez bu oran sabittir. benzin, lpg, cng ne yakılırsa yakılsın motor devri  ile hız arasındaki ilişkiyi düzenleyen tek unsur vites kutusudur.

+ olarak difransiyelde etkiler.

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #9 : 01 Aralık 2011, 14:45:07 »
+ olarak difransiyelde etkiler.

çok doğru. geniş düşünmedim. aklıma sadece yakıt türleri geldi. ya da aracın motor kondüsyonu vs. özetle etkileyen tek şey dişli oranlarındaki değişim.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: DEVİR SAATİ VE HIZZ
« Yanıtla #10 : 03 Aralık 2011, 16:11:13 »
devir-klimetre bir çok değişkene bağlı. Araç 3000d/d da en az yakar diyede birşey yok. Araçlar belli bir devirde Maks. torka ulaşır, buda yükü rahat sırtlayacağı anlamına gelir ve o devire yakın devirlerde çok daha az yakar.

Golf 1.6 3500-3800d/d civarı 148Nm ye ulaşır, yani 3000-3800arası rahat bir sürüş sağlarsın arç fazla kesilmez, özelliklede yokuşlarda. Kullanıcı ana etkendir ama bu devirlerde muhtemelen daha az yakacaktır.

tsi 122hp 1500-4000aralığında sürekli 200Nm verebiliyor, bu yüzden 2100d/d da istediğin yokuşu rahatlıkla çıkabiliyor ve az yakıyorsun. 6.vites 96km/h 21e denk geliyor.

Ş.DIŞI 96KM/H SABİT HIZ


Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us

Dik yokuşu çıkarken 5.viteste 6dan daha az yakıyor. 96km/h da 90km/h tan daha iyi bir tork elde ettiğinden daha az yakıyor defalarca denedim.
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2011, 16:21:18 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di