kardesım antıfreez bır alkol karısımıdır kırecı çözmekle alakası yok asıl amacı senınde bıldıgın gıbı donma sıcaklıgını dusurerek aracın devır daim ettiği parcaları korumaktır.. Söz konusu kırec çözuculer kırecelenmıs radyator gıbı parcaları gerı kazanabılmek ıcındır . Burada asıl olan araca sureklı saf su koymak ve suyun kalıtesı yanı suda azda olsa sertlık varsa zamanla kıreclesecek ve aynı sorunlar devam edecektır..
15-20 sene öncesinin antifriz özellikleri hakkında konuşuyorsak kesinlikle haklısın. ama günümüz antifrizlerinin birden fazla özelliği var.
suyun donma sıcaklığını düşürmek.
kaynama sıcaklığını yükseltmek.
kireç, pas, bakteriyolojik oluşumları önlemek. (ön koruma)
oluşmuş kireç, pas vs tıkayıcı etki gösteren oluşumları çözmek
modern antifrizleri sadece
alkol su karışımı değildir ve çözücü özelliği de vardır. çözücü dediysem kireç ve pas oluşumunu giderip sıfır ayarında parça sahibi yapmaz fakat tıkanıklığı büyük ölçüde giderir.
elbette bunu yapmak için kimyasal tepkimeye girmesi gerekir. ki bu da koruyucu özelliğinin azalması anlamına gelir. bu yüzden eski ve uzun süre antifrizsiz çalışmış araçlarda, antifriz konduktan sonra "koruma sağlandı" şeklinde düşünmemek lazım. belki de kısa bir kullanım periyodundan sonra boşaltıp yeniden doldurmak, kanımca daha faydalı olacaktır. (ki Gökhan da mesajında benzer bir ifade kullanmış. Gökhan'ın mesajındaki tavsiyeye ilave olarak benim ek önerim antifrizi ekledikten sonra da 1-2 haftalık kullanımdan sonra değiştirmek gerekir bence.