Ben 97 model 1.8 düz vites benzinli ile türkiyeye gittim izine ve toplam 9 veya 10 bin km yakin yol yaptim Almanyaya geldigimde ve aradan 1 ay felan gecti 1 litre gibi bir yag eksiltmisti bende komple degistirmistim.. hatta izine giderken 2 kutu yani 2 litrede yag almistim yanima..
türkiyenin trafigini ve yollarini biliyorsunuz türkiyede cok gezdim ben en az 2 bin km bu km ye bence bu yag eksiltmesi normal hatta anormal sanirim..
üstad bunun yolla alakası yok. 2000 km de 1 lt yağ demek 10.000 km de 5 lt yağ demek. e sen yağını koyduktan sonra bir sonraki yağ değişimine kadar nasılsa yağım yeni diye bakmazsan motorda yağ kalmaz.
selam tolga. yag eksildikten sonra cubugun max noktasina kadar yag doldurduk 2000 km sonra yag azaldiginda tekrar ustaya goturdum ve bana 1 lt kadar eksiltmis oldugunu soyledi. bazi forumlari arastirdim . motor usk kapagindaki contanin yag kacirabilecegini soyluyolar. yagda kopuklenme yok ufleme hissetmdim. kompresyon olcumu yaptiracagim yakin zamanda. bakalim ne cikacak talihimiz...
yağda köpüklenmeyi contadan dolayı sormuştum zaten. köpüklenme varsa contada hasar var demek anlamına gelebilir kuvvetle muhtemel. ama köpüklenme olmaması contanın sağlam olduğuna işaret olabilir. tabi ki ihtimal. conta arızalı ama köpüklenme olmamış da olabilir.
diğer yandan üfleme olmaması kompresyon değerlerinin de düzgün çıkacağına işaret gibi. yani silindir içinde kaçak yok sanırım. eksoz dumanının rengi de düzgün olunca öyle görünüyor ki bu kaçak yağ yakmadan kaynaklı da değil.
aklıma gelen başka bir şey de motor ve tüm elemanları sağlam ama karterde bir çatlak olabilir mi? araç uzun süre durduktan sonra altında yağ birikintisi va rmı? karter muhafazası var mı araçta? karter muhafazasını skötürüp içini kontrol edebilme şansınız var mı?
her şeye ihtimal olarak yaklaştım. olabilir. olmayabilir. vs. sonuçta internet üzerinde aracı görmeden ihtimaller üzerine konuşuyoruz. en doğrusunu siz ve ustanız bilecektir.