Gönderen Konu: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi  (Okunma sayısı 50615 defa)

Çevrimdışı nesquik

  • İleti: 902
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #14 : 07 Aralık 2011, 12:54:44 »
arkadaşlar bildiklerinizi değiştirin lütfen bunların bir çoğu yanlış bilgiler...
ben ikisinide kullandım araçların 8v-16v
yakıt olarak dişe dokunur fark var arkadaşlar kimse kimseyi yemesin şimdi.. 99 golfum 20 kr altında hiç yakmıyordu zorlasan 0,19 kr oluyordu ,, şimdiki 16 v 0,17  zorlarsam 0,15-0,16 bile görüyorum.
serilik olarak kim demiş 16v alt devirde cansız diye..
arabamın anahtarını bırakır ortaya iddaya gitrerim alt devirdede üst devirdede 16 v canlı.bikere fiziksel oalrak bile 8 valfin daha atak olma şansı yok. sadece 8 kanaldan hava aacağı için yakıttan zengin karışım yaparak yanmayayı ve beraberinde gürültüyü arttırır.
sadece şu kısmı var 16 valf olanlar eğer lpg varsa ateşleme bobinini sık yakıyor(20.000-30.000) km civarında.
bide s.r motor daha sağlam diyorya bazı arkadaşlar, bnun sebebi ne, sr motor çelikten bcb motor aliminyumdanmı yapılmış..
son hızları kesinlikle farklıdır..
8v olanda tek exantrik (triger)
16v olanda çift exantirik var. zaten fiyatları arasındada uçurum var...
Bir GOLF görürsün<br /><br />Çooook beğenirsin  Kolay  elde edersin  Zor vazgeçersin....
[/font]

Logged

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #15 : 07 Aralık 2011, 13:33:25 »
arkadaşlar bildiklerinizi değiştirin lütfen bunların bir çoğu yanlış bilgiler...
ben ikisinide kullandım araçların 8v-16v
yakıt olarak dişe dokunur fark var arkadaşlar kimse kimseyi yemesin şimdi.. 99 golfum 20 kr altında hiç yakmıyordu zorlasan 0,19 kr oluyordu ,, şimdiki 16 v 0,17  zorlarsam 0,15-0,16 bile görüyorum.
serilik olarak kim demiş 16v alt devirde cansız diye..
arabamın anahtarını bırakır ortaya iddaya gitrerim alt devirdede üst devirdede 16 v canlı.bikere fiziksel oalrak bile 8 valfin daha atak olma şansı yok. sadece 8 kanaldan hava aacağı için yakıttan zengin karışım yaparak yanmayayı ve beraberinde gürültüyü arttırır.
sadece şu kısmı var 16 valf olanlar eğer lpg varsa ateşleme bobinini sık yakıyor(20.000-30.000) km civarında.
bide s.r motor daha sağlam diyorya bazı arkadaşlar, bnun sebebi ne, sr motor çelikten bcb motor aliminyumdanmı yapılmış..
son hızları kesinlikle farklıdır..
8v olanda tek exantrik (triger)
16v olanda çift exantirik var. zaten fiyatları arasındada uçurum var...


bence senin kullandığın araçların kondisyonu daha önemli kıyas yapmak için

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #16 : 07 Aralık 2011, 13:48:08 »
Sanki sadece 2 tip motor varmış gibi konuşuyorsunuz.
Sanki hem 8V'yi hem de 16V'yi aynı zamanda, aynı koşullarda, aynı bakımlı şekilde kullanmış gibi konuşuyorsunuz.

Golf IV 1.6 Motor listesi şöyle:

1.6    1997–2000    I4 8V    AEH/AKL/APF            1595 cc    74 kW (101 PS; 99 hp) @ 5600 rpm    145 N·m (107 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6    2000–2006    I4 8V    AVU/BFQ               1595 cc    75 kW (102 PS; 101 hp) @ 5600 rpm    148 N·m (109 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6    2000–2006    I4 16V    AUS/AZD/ATN/BCB    1598 cc    77 kW (105 PS; 103 hp) @ 5700 rpm    148 N·m (109 lb·ft) @ 4500 rpm

AVU\BFQ 8V arabaların torkunun 16V ile aynı olduğunu görebilirsiniz. 16V olan 2 Beygir daha kuvvetlidir.
Yukarıdaki tabloda da açıkça görünebileceği gibi 8V motorlar 3800rpm maksimum torku verirken 16V motor 4500 devirde maksimum torku vermektedir. AVU ve BFQ motorlar hatta bu aşamada 16V motordan çok daha mantıklı bir tercihtir. Alt devirde aynı torku vererek yakıtın da az olmasını sağlayacaktır. Yani 8V motor alt devirde daha atiktir, 16V motor üst devirde daha atiktir. (Hadi bize inanmıyorsunuz rakamları okuyun :) )

VW'nin 8V'li motorları otomatik araçlarında kullanmaya devam etmesinin nedeni budur.

Her durumda aradaki tüm farklar göz ardı edilebilir.

Lütfen fiziksel olarak imkansızlıklardan ve aynı koşul\durumdaki arabalarda yapmadığınız testlerden gözlemlediğiniz bilgileri kesin doğru olduğunu ifade ederek paylaşmayınız. Kendi fikrinizdir ona saygımız sonsuz ama yukarıdaki rakamlar firmanın verileridir. Rakamlar ile bilgi veriniz.

Saygılar & Sevgiler.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı umut_mk4

  • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #17 : 07 Aralık 2011, 14:24:39 »
arkadaşlar bildiklerinizi değiştirin lütfen bunların bir çoğu yanlış bilgiler...
ben ikisinide kullandım araçların 8v-16v
yakıt olarak dişe dokunur fark var arkadaşlar kimse kimseyi yemesin şimdi.. 99 golfum 20 kr altında hiç yakmıyordu zorlasan 0,19 kr oluyordu ,, şimdiki 16 v 0,17  zorlarsam 0,15-0,16 bile görüyorum.
serilik olarak kim demiş 16v alt devirde cansız diye..
arabamın anahtarını bırakır ortaya iddaya gitrerim alt devirdede üst devirdede 16 v canlı.bikere fiziksel oalrak bile 8 valfin daha atak olma şansı yok. sadece 8 kanaldan hava aacağı için yakıttan zengin karışım yaparak yanmayayı ve beraberinde gürültüyü arttırır.
sadece şu kısmı var 16 valf olanlar eğer lpg varsa ateşleme bobinini sık yakıyor(20.000-30.000) km civarında.
bide s.r motor daha sağlam diyorya bazı arkadaşlar, bnun sebebi ne, sr motor çelikten bcb motor aliminyumdanmı yapılmış..
son hızları kesinlikle farklıdır..
8v olanda tek exantrik (triger)
16v olanda çift exantirik var. zaten fiyatları arasındada uçurum var...

simdi soruyorum sana neden vw otomatık aracları 8v yapıyor. Neden bcb motor uretimi 3 sene surmustur. Neden bu 8v golf 5 de hala kullanılmakta( golf 6 1.6 102 ps hakkında bılgim yok)

Ben golfu alman önce arastırdım 16v 8v diye. 2001 model almaya karar verdim. 2002 ve ustu yani 16v alma imkanım varken. 8 v aldıgıma pisman degilim.
2015 1.4 125ps highline

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #18 : 07 Aralık 2011, 14:33:32 »
bu kıyaslama da çok sağlıklı değil. farklı motorlara, farklı vites dişli oranlarına sahip vites kutuları kullanılarak, daha iyi hızlanma değerleri elde etmek mümkün. ama tabi ki ekonomiklik anlamında TEORİK OLARAK, 8V daha ekonomik olması gerekli gibi görünüyor. ama pratikte 16V,  8V motorlara göre yakıtı daha etkin yakar. bu da diğer taraftan kaynaklanan açığını kapatmasını sağlar.

16V ile 8V arasında en bariz fark LPG uyumluluğudur. neden 8V daha çok tutuluyorun cevabı kanımca budur.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #19 : 07 Aralık 2011, 15:07:08 »
SR(8v) motorlar 16v ye göre daha dayanıklı ve lpg ye daha uygundur. alt devirleri daha iyidir o yüzden otomatik şanzımanlarda kullanılır. 16vde yakıtın ham atılma ihtimali daha azdır. o yüzden 16v motorda ş.içinde yani gaza sık sık basıp çekme yapılan durumlarda yakıt daha tasarruflu kullanılabilir. SR motor vw nin efsane motoru olarak bilinir. maksimum hızda otobanda hafif inişli yolda210-215 km hızı gördüm. bundan daha fazla yapması imkansız çünkü devir saati redline a geliyor. düzyolda ise 200ü görüyor hem de hiç zorlanmadan. düzyolda 200-205 gibi bi hızda çekilmiş videom var hatta.
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2011, 15:07:38 Gönderen: yesilkrt »
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #20 : 07 Aralık 2011, 15:09:03 »
Sanki sadece 2 tip motor varmış gibi konuşuyorsunuz.
Sanki hem 8V'yi hem de 16V'yi aynı zamanda, aynı koşullarda, aynı bakımlı şekilde kullanmış gibi konuşuyorsunuz.

Golf IV 1.6 Motor listesi şöyle:

1.6    1997–2000    I4 8V    AEH/AKL/APF            1595 cc    74 kW (101 PS; 99 hp) @ 5600 rpm    145 N·m (107 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6    2000–2006    I4 8V    AVU/BFQ               1595 cc    75 kW (102 PS; 101 hp) @ 5600 rpm    148 N·m (109 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6    2000–2006    I4 16V    AUS/AZD/ATN/BCB    1598 cc    77 kW (105 PS; 103 hp) @ 5700 rpm    148 N·m (109 lb·ft) @ 4500 rpm

AVU\BFQ 8V arabaların torkunun 16V ile aynı olduğunu görebilirsiniz. 16V olan 2 Beygir daha kuvvetlidir.
Yukarıdaki tabloda da açıkça görünebileceği gibi 8V motorlar 3800rpm maksimum torku verirken 16V motor 4500 devirde maksimum torku vermektedir. AVU ve BFQ motorlar hatta bu aşamada 16V motordan çok daha mantıklı bir tercihtir. Alt devirde aynı torku vererek yakıtın da az olmasını sağlayacaktır. Yani 8V motor alt devirde daha atiktir, 16V motor üst devirde daha atiktir. (Hadi bize inanmıyorsunuz rakamları okuyun :) )

VW'nin 8V'li motorları otomatik araçlarında kullanmaya devam etmesinin nedeni budur.

Her durumda aradaki tüm farklar göz ardı edilebilir.

Lütfen fiziksel olarak imkansızlıklardan ve aynı koşul\durumdaki arabalarda yapmadığınız testlerden gözlemlediğiniz bilgileri kesin doğru olduğunu ifade ederek paylaşmayınız. Kendi fikrinizdir ona saygımız sonsuz ama yukarıdaki rakamlar firmanın verileridir. Rakamlar ile bilgi veriniz.

Saygılar & Sevgiler.

abi ağzına sağlık  :)

Çevrimdışı Sesizlik

  • İleti: 175
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #21 : 07 Aralık 2011, 15:22:39 »
Bu video bişeyleri anlatıyor umarım. SR alt devirlerde daha seri motor.


http://www.youtube.com/watch?v=bptLzqHNqlw

Çevrimdışı yesilkrt

  • İleti: 1283
  • Boks sporsa, savaş olimpiyattır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #22 : 07 Aralık 2011, 15:33:08 »
AVU ve BFQ motorlar hatta bu aşamada 16V motordan çok daha mantıklı bir tercihtir.

@koray ağzına sağlık bilgilendirici bir paylaşım olmuş. bu paylaştığın rakamlara nerden ulaşabiliriz? link paylaşırsan daha da memnun oluruz. Çünkü senin verdiğin bilgilere göre benim araç 74kw, 145nm ama ruhsatta 75kw, 148nm olarak görünüyor. benim araç 99model, motorum hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorum.
MK-IV- Comfortline

Çevrimdışı 71_police

  • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #23 : 07 Aralık 2011, 15:38:05 »
arkadaşlar ellerize sağlık çok güzel bilgiler sunmuşunuz. emeği geçen arkadaşlara teşekkür ediyorum :)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #24 : 07 Aralık 2011, 15:43:22 »
valla yazilanlari tek tek okudum epey bilgi cikmis ortaya..

benim de bildigim en temel fark 8v ler alt devirlerde daha dolu 16v ler ise ust devirlerde daha doludur..
tork egrisinin yukselis yerleri farklidir yani..
ama ben sahsen 16v tercih ederdim, stock binici icin ikiside cok fark etmeyebilir belki ama zamanla motordan hep daha fazla gucu nasil aliriz diye dusunenler icin 16v onu daha acik bir motor bana gore..
cunku bir yerden sonra ustlerin flow u onemli fark olusturmaya basliyor..

Çevrimdışı cgty.ank

  • İleti: 529
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #25 : 07 Aralık 2011, 16:50:21 »
Sanki sadece 2 tip motor varmış gibi konuşuyorsunuz.
Sanki hem 8V'yi hem de 16V'yi aynı zamanda, aynı koşullarda, aynı bakımlı şekilde kullanmış gibi konuşuyorsunuz.

Golf IV 1.6 Motor listesi şöyle:

1.6    1997–2000    I4 8V    AEH/AKL/APF            1595 cc    74 kW (101 PS; 99 hp) @ 5600 rpm    145 N·m (107 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6    2000–2006    I4 8V    AVU/BFQ               1595 cc    75 kW (102 PS; 101 hp) @ 5600 rpm    148 N·m (109 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6    2000–2006    I4 16V    AUS/AZD/ATN/BCB    1598 cc    77 kW (105 PS; 103 hp) @ 5700 rpm    148 N·m (109 lb·ft) @ 4500 rpm

AVU\BFQ 8V arabaların torkunun 16V ile aynı olduğunu görebilirsiniz. 16V olan 2 Beygir daha kuvvetlidir.
Yukarıdaki tabloda da açıkça görünebileceği gibi 8V motorlar 3800rpm maksimum torku verirken 16V motor 4500 devirde maksimum torku vermektedir. AVU ve BFQ motorlar hatta bu aşamada 16V motordan çok daha mantıklı bir tercihtir. Alt devirde aynı torku vererek yakıtın da az olmasını sağlayacaktır. Yani 8V motor alt devirde daha atiktir, 16V motor üst devirde daha atiktir. (Hadi bize inanmıyorsunuz rakamları okuyun :) )

VW'nin 8V'li motorları otomatik araçlarında kullanmaya devam etmesinin nedeni budur.

Her durumda aradaki tüm farklar göz ardı edilebilir.

Lütfen fiziksel olarak imkansızlıklardan ve aynı koşul\durumdaki arabalarda yapmadığınız testlerden gözlemlediğiniz bilgileri kesin doğru olduğunu ifade ederek paylaşmayınız. Kendi fikrinizdir ona saygımız sonsuz ama yukarıdaki rakamlar firmanın verileridir. Rakamlar ile bilgi veriniz.

Saygılar & Sevgiler.


+1 harika bilgilendirme

Çevrimdışı cgty.ank

  • İleti: 529
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #26 : 07 Aralık 2011, 16:50:44 »
Bu video bişeyleri anlatıyor umarım. SR alt devirlerde daha seri motor.


http://www.youtube.com/watch?v=bptLzqHNqlw
bende tam bunu arıyodum :)

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: golf4 8 valf mi iyi 16 valf mi
« Yanıtla #27 : 07 Aralık 2011, 16:53:06 »
Bu arada bende AVU motor var  :D
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)