Sanki sadece 2 tip motor varmış gibi konuşuyorsunuz.
Sanki hem 8V'yi hem de 16V'yi aynı zamanda, aynı koşullarda, aynı bakımlı şekilde kullanmış gibi konuşuyorsunuz.
Golf IV 1.6 Motor listesi şöyle:
1.6 1997–2000 I4 8V AEH/AKL/APF 1595 cc 74 kW (101 PS; 99 hp) @ 5600 rpm 145 N·m (107 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6 2000–2006 I4 8V AVU/BFQ 1595 cc 75 kW (102 PS; 101 hp) @ 5600 rpm 148 N·m (109 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6 2000–2006 I4 16V AUS/AZD/ATN/BCB 1598 cc 77 kW (105 PS; 103 hp) @ 5700 rpm 148 N·m (109 lb·ft) @ 4500 rpm
AVU\BFQ 8V arabaların torkunun 16V ile aynı olduğunu görebilirsiniz. 16V olan 2 Beygir daha kuvvetlidir.
Yukarıdaki tabloda da açıkça görünebileceği gibi 8V motorlar 3800rpm maksimum torku verirken 16V motor 4500 devirde maksimum torku vermektedir. AVU ve BFQ motorlar hatta bu aşamada 16V motordan çok daha mantıklı bir tercihtir. Alt devirde aynı torku vererek yakıtın da az olmasını sağlayacaktır. Yani 8V motor alt devirde daha atiktir, 16V motor üst devirde daha atiktir. (Hadi bize inanmıyorsunuz rakamları okuyun
)
VW'nin 8V'li motorları otomatik araçlarında kullanmaya devam etmesinin nedeni budur.
Her durumda aradaki tüm farklar göz ardı edilebilir.
Lütfen fiziksel olarak imkansızlıklardan ve aynı koşul\durumdaki arabalarda yapmadığınız testlerden gözlemlediğiniz bilgileri kesin doğru olduğunu ifade ederek paylaşmayınız. Kendi fikrinizdir ona saygımız sonsuz ama yukarıdaki rakamlar firmanın verileridir. Rakamlar ile bilgi veriniz.
Saygılar & Sevgiler.