Gönderen Konu: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..  (Okunma sayısı 188908 defa)

Çevrimdışı mehmet ozenc

  • İleti: 53
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #28 : 05 Ocak 2012, 16:04:45 »
Ama aracınızdaki şamandra 244-40 lt silindir şamandradır.Farklı bir şamandra takılamaz.



Mehmet Bey

Kalem tip denilen bu takın şamandıraları, başka bir şamandıranın işlem görerek uygulandığı söyleniyor. Bu konuda bilginiz varmı ?
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr

Logged

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #29 : 05 Ocak 2012, 16:12:26 »
Merhaba ;
Lpg bakımı denildiğinde genelde filitre değişimi akla gelir,oysa filitre değişimi bakım denildiğinde  en son düşünülmesi gerekendir.Kimi firmala bu bakımı 10.000 kimi firmalar 25.000 olarak ön görmüştür.Bu bakımlarda öncelikle lpg sisteminin gaz ve su bağlantıları kontrol edilmeli herhangi bir su ve gaz sızıntısı olup olmadığından emin olunmalıdır ,bu işlemden sonra aracın lpg kalibrasyonu muhakak kontrol edilmeli ve yol ayarı yapılmalıdır ; bu işlemler esaslı bakım işlemleridir ,filitrenin önemi bu işlemlerden sonra gelir.
Piyasada sizin de belirttiğiniz gibi farklı kalitelerde filitreler mevcut fakat benim tavsiyem her 10.000 km de bir bakıma gidilmesi ve filitrenin değiştirilmesi yönündedir.
Değişimini yaptığımız filitrelerde bazen kostik madde ve metal tozlarına şahit oluyoruz bu durumda müşteriye bilgi veriyoruz.
Enjektörlerin manifolta uzunluğunun önemini yeni nesil araç teknolojilerinden de anlayabilirsiniz.Firmalar neden fsı ,tfsı ,tsı ecobosst gibi direkt enjeksiyonlu motorlara geçiyor ? Çünkü yakıt yanma odasına ne kadar yakın mesafeden gönderilirse araçların yakıtı ve performansı o derecede daha iyi olur.Bu sebeble lpg dönüşümünde de manifolt mesafesi öenmlidir.

bahsettiğiniz motorlar direkt püskürtme ile alakalı ben lpg enjektörleri ile manifoldun arasından bahsediyorum ..silindirin içine  püskürtme tamamen farklı olduğunu düşünüyorum tesekkürler.


!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı mehmet ozenc

  • İleti: 53
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #30 : 05 Ocak 2012, 17:19:10 »
Her ıkısı de aynı sey zaten. Ben sıze mesafenın onemını anlatmak ıcın dırekt enjeksıyonlu motorları ornek verdım. Lpg enjektorlerı ıle manıfolt mesafesı ne kadar uzarsa sıstemden alınacak verım okadar azalır.Onemlı olan yakıtın en kısa mesafeden yanma odasına ulasmasıdır.
ÖZENÇLER OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr

Çevrimdışı alpergndz

  • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #31 : 20 Ocak 2012, 20:04:11 »
arkadaşlar bugünlerde benim bagajdaki tank buz tutmuş gibi oluyor.karlanıyor. acaba neden?

Çevrimdışı djvenomss

  • İleti: 60
  • BÜYÜKSÜN
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #32 : 31 Ocak 2012, 09:47:44 »
1.4 polo var 85 hp normal kullanımda 0.35 kuruş yakıyor.acaba lpg taktığımda 18-20 kuruş arasında mı yakar şehir içinde...birde önereceğiniz bir lpg kit var mı_?

bi arkadaşım prince tak kafam rahat olsun dedi sordum 2milyara takıyorlar
HAYAT POLO İLE DEVAM EDİYOR...

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #33 : 31 Ocak 2012, 11:37:03 »
1.4 polo var 85 hp normal kullanımda 0.35 kuruş yakıyor.acaba lpg taktığımda 18-20 kuruş arasında mı yakar şehir içinde...birde önereceğiniz bir lpg kit var mı_?

bi arkadaşım prince tak kafam rahat olsun dedi sordum 2milyara takıyorlar

teleflex :) manifold delinmeden çok güzel bir sistem, sizin gbi ekstra titizler için çok iyi

ha bana kalsa bu tip arabalarda, brc,zavoli, landirenzo işimi görür gerçi

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #34 : 31 Ocak 2012, 14:41:39 »
Mehmet bey öncelikle forumumuza hoşgeldiniz ve bilgi paylaşımı yaptığınız için çok teşekkürler. Benimde 2 sorum olacak. 1. sini bir arkadaş yazmış ama dikkatinizden kaçtı sanırım. Simit tank var bende 45 lt gaz alıyor ve 500 km yol yapıyor ama bunun 250 km si 4 yeşil ışık 250 km si kırmızı ışıkta geçiyor. şamandıra ayarından mı bu sorun yoksa beyinle mi alakalı? bir de bazen doldurmama rağmen kırmızı ışık veya 1. yeşil ıışkta takılı kalıyor. sonra bir stopdan sonra düzeliyor. ve yokuşlarda çok oynuyor hadi bunu anlayabilirim simit tank yatay olduğu için gazın yüksekliği az eğimde çok oynar ama ilk bahsettiğim durum önemli. km yi sıfırlamayı unutursam araç kırmızıya geçince ha bitti ha bitecek korkusu içindeyim. 2. sorum ise aracım 2001 1.6 SR motor Golf 4 ve Zavolli sıralı sistem kit var. Benzinde hiç farketmedim yada farkedecek kadar yol gitmediğim için bilmiyorum ama 2. ve 3. viteste 2000 devirle giderken bazen silkeleme tututluk diye tabir edilen şeyi yapıyor. bunun nedeni lpg kitimden midir yoksa motor ile alakalı birşey midir?
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #35 : 31 Ocak 2012, 21:34:07 »
Mehmet bey öncelikle forumumuza hoşgeldiniz ve bilgi paylaşımı yaptığınız için çok teşekkürler. Benimde 2 sorum olacak. 1. sini bir arkadaş yazmış ama dikkatinizden kaçtı sanırım. Simit tank var bende 45 lt gaz alıyor ve 500 km yol yapıyor ama bunun 250 km si 4 yeşil ışık 250 km si kırmızı ışıkta geçiyor. şamandıra ayarından mı bu sorun yoksa beyinle mi alakalı? bir de bazen doldurmama rağmen kırmızı ışık veya 1. yeşil ıışkta takılı kalıyor. sonra bir stopdan sonra düzeliyor. ve yokuşlarda çok oynuyor hadi bunu anlayabilirim simit tank yatay olduğu için gazın yüksekliği az eğimde çok oynar ama ilk bahsettiğim durum önemli. km yi sıfırlamayı unutursam araç kırmızıya geçince ha bitti ha bitecek korkusu içindeyim. 2. sorum ise aracım 2001 1.6 SR motor Golf 4 ve Zavolli sıralı sistem kit var. Benzinde hiç farketmedim yada farkedecek kadar yol gitmediğim için bilmiyorum ama 2. ve 3. viteste 2000 devirle giderken bazen silkeleme tututluk diye tabir edilen şeyi yapıyor. bunun nedeni lpg kitimden midir yoksa motor ile alakalı birşey midir?

mehmet beyin konusu ama içinize su serpmek adına ben cevap vereyim, daha detaylı cevabı kendisi yazar diye tahmin ediyorum.Öncelikle aracınızda o ışıkla ilgili bir sorun yok.

2 aracımda da zavoli kullandım, ikisi de simit tank.İkisinde de tüp daha bitmemesine rağmen kırmızı yanması olayı var, bunu direkt zavoliye yüklememek lazım, simit tank kullananların yüzde 90ında bu sıkıntı var.En iyisi oradaki ışıkları hiç takmamak.Simit tank yanıltıyor.

bunun yüzünden ve bagajda stepnenin kapladığı yer yüzünden simit tankdan nefret ediyorum.

tutukluk konusunda ise benim yorum yapmam doğru olmaz, çünkü ustalık gerektiren bir konu

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #36 : 31 Ocak 2012, 22:16:51 »
mehmet beyin konusu ama içinize su serpmek adına ben cevap vereyim, daha detaylı cevabı kendisi yazar diye tahmin ediyorum.Öncelikle aracınızda o ışıkla ilgili bir sorun yok.

2 aracımda da zavoli kullandım, ikisi de simit tank.İkisinde de tüp daha bitmemesine rağmen kırmızı yanması olayı var, bunu direkt zavoliye yüklememek lazım, simit tank kullananların yüzde 90ında bu sıkıntı var.En iyisi oradaki ışıkları hiç takmamak.Simit tank yanıltıyor.

bunun yüzünden ve bagajda stepnenin kapladığı yer yüzünden simit tankdan nefret ediyorum.

tutukluk konusunda ise benim yorum yapmam doğru olmaz, çünkü ustalık gerektiren bir konu

teşekkür ederim kardeşim. yok benim zavolli ye yüklemek gibi bir niyetim hiç yok çünkü gayet memnunum kitimden. atiker olmayıp da zavolli olması bile aracı alırken hiç göstermediğim için bonus gibi oldu bana. ben sadece bu ışıkların tutarsızlığından rahatsızım onun da ciddi problem olmadığını biliyorum ama beni rahatsız ediyor ayarlanabilir mi onu öğrenmeye çalışıyorum. km yi sıfırladıysam kafam rahat çünkü 10 km eksik fazla tahmin edebiliyorum ne zaman biteceğini ama sıfırlamayı bi unutursam o zaman yandın işte nerde bitecek acaba diye düşünüp duruyorsun. ben taktırsaydım kiti kesinlikle taktırmazdım simit tank ama öyle geldi yapacak bir şey yok. ha normal tank durmuş bir kenarda ha stepne durmuş dengeleme açısından bagajın orta yerinde.
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #37 : 31 Ocak 2012, 22:29:44 »
haha yok ben zavoliye yüklenir gibi oldum da ondan dedim.2 araçta da zavoli simit vardı bunu yapıyordu  diye.

yoksa ben de memnunum kitimden.

bu düzeltilebilir bir sorun değil, çok araştırmıştım vakti zamanında, simit olunca yapıyor malesef

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #38 : 31 Ocak 2012, 22:54:50 »
canı sağolsun :) atiker gibi zırt bırt sorun çıkarmasın sene de bir regülatör değiştirtmesin de varsın ışıkları da düzgün yanmasın :)
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #39 : 01 Şubat 2012, 10:44:47 »
s.a. mehmet bey, bikaç sorum var :

1- LPG li araçlarda özel üretim lpg bujisi kullanmanın faydası olurmu, kullanan ve geri bildirimde bulunan müşteriniz varmı?
2- Bu olay karbüratörlü ve enjeksiyonlu araçlar arasında farklılık gösterirmi?
3- LPG bujisi taktık diyelim, araç benzinde çalışırken bu bujilerle akıbeti ne olur?
Teşekkürler
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #40 : 09 Şubat 2012, 03:53:05 »
s.a. mehmet bey, bikaç sorum var :

1- LPG li araçlarda özel üretim lpg bujisi kullanmanın faydası olurmu, kullanan ve geri bildirimde bulunan müşteriniz varmı?
2- Bu olay karbüratörlü ve enjeksiyonlu araçlar arasında farklılık gösterirmi?
3- LPG bujisi taktık diyelim, araç benzinde çalışırken bu bujilerle akıbeti ne olur?
Teşekkürler

Ben kendi tecrübemle yanıtlayım sorunuzu. Lpg yi ilk taktırdığımda bu buji olayını çok araştırdım ve netten bulup kendi aracıma uygun bujilerin siparişini verdim. Taktırmak için ustaya gittiğimde bujilerin Passat 1.8t bujisi olduğunu söyledi, araştırdım hakikaten benim araç için önerilen lpg li araç bujisi passatın bujisiyle aynı çıktı. Değiştikten sonra herhangi bir farklılık hissetmedim, performans ve yakıt ne arttı ne de düştü. Eski bujilerim de gayet sağlıklıydı. Eğer mevcut bujilerinizin ömrü dolduysa aracınıza uygun takılan herhangi bir buji motoru canlandırma açısından aynı etkiyi verecektir. Ben lpg li araç bujisinin dikkate değer bir etkisi olduğuna inanmıyorum. Bir dahaki sefere orjinal bujilerimi alacağım :)

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: LPG Sıralı Gaz Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey..
« Yanıtla #41 : 09 Şubat 2012, 04:39:18 »
Ben kendi tecrübemle yanıtlayım sorunuzu. Lpg yi ilk taktırdığımda bu buji olayını çok araştırdım ve netten bulup kendi aracıma uygun bujilerin siparişini verdim. Taktırmak için ustaya gittiğimde bujilerin Passat 1.8t bujisi olduğunu söyledi, araştırdım hakikaten benim araç için önerilen lpg li araç bujisi passatın bujisiyle aynı çıktı. Değiştikten sonra herhangi bir farklılık hissetmedim, performans ve yakıt ne arttı ne de düştü. Eski bujilerim de gayet sağlıklıydı. Eğer mevcut bujilerinizin ömrü dolduysa aracınıza uygun takılan herhangi bir buji motoru canlandırma açısından aynı etkiyi verecektir. Ben lpg li araç bujisinin dikkate değer bir etkisi olduğuna inanmıyorum. Bir dahaki sefere orjinal bujilerimi alacağım :)

eyvallah hocam sağolasın, boralp alperde orjinal olmayan bujileri kullanırken buji patlatmış aracı ve siboplar kırıkları içine almış vs. hayli masraf açmış. oyüzdden orjinale devam  :tamamdir
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb