Gönderen Konu: Galiba tekleme sorununu çözdüm.  (Okunma sayısı 42495 defa)

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« : 28 Aralık 2011, 15:31:07 »
Arkadaşlar eminim çoğunuzda vardır. Daha önceki açtığım konudada bunu gördüm sorunu çözdüm sayılır yarın arızalı parçaların yerine yenisi gelince kesin çözümü resimlerle detaylı bir şekilde evde sizinde kontrol edebileceğiniz yöntemlerle açıklayacağım. Ateşeleme sistemi ile ilgili sorunu olan arkadaşlarada yardım edebilirim artık bu arabanında ustası olduk galiba ;D Yarını bekleyin harika olacak  :saygılar 8)
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Logged

Çevrimdışı aykutsari

  • İleti: 65
  • Sportline........
    • Profili Görüntüle
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #1 : 28 Aralık 2011, 16:00:01 »
bir an önce anlatmanı tavsiye edebilirim :)
_ Rakı ile turk kahvesi arasındaki tek fark; turk kahvesinde gelecek konuşulur, rakı da mazi......
ALKOLLÜ ARAÇ KULLANMAYALI

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #2 : 28 Aralık 2011, 16:02:00 »
bir an önce anlatmanı tavsiye edebilirim :)


Sizdedemi tekleme var?
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #3 : 29 Aralık 2011, 05:19:35 »
Abi hadi geçmiş olsun. Gebze'de sana bu iş ile ilgili bi dükkan açarız artık   :D

Çevrimdışı gcilingir

  • İleti: 348
    • Profili Görüntüle
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #4 : 29 Aralık 2011, 08:44:37 »
dostum eger konuyu açtıysan bunu nasıl yaptığını veya nasıl yaptırdığını paylaşırsan iyi olur çünkü paylaşım formu burası saygılar

Çevrimdışı chemisamet

  • İleti: 932
  • DAS AUTO
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 Bora 1.6 SR
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #5 : 29 Aralık 2011, 09:07:18 »
Benım aracta da rolantıdeyken tekleme var.. kac gundur usta usta dolasıyom ortalıkta hepsıde sıboblar bıtık dıyo degısım felan 400-500 tl bulurmus galıba benım sorun boyle cozulecek...
senın bulusunu da beklıyoru< kardesım..

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #6 : 29 Aralık 2011, 09:41:42 »
Benım aracta da rolantıdeyken tekleme var.. kac gundur usta usta dolasıyom ortalıkta hepsıde sıboblar bıtık dıyo degısım felan 400-500 tl bulurmus galıba benım sorun boyle cozulecek...
senın bulusunu da beklıyoru< kardesım..

Yaaavaşşşş
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı aykutsari

  • İleti: 65
  • Sportline........
    • Profili Görüntüle
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #7 : 29 Aralık 2011, 11:22:11 »
Sizdedemi tekleme var?


EVET AMA BİRAZ FARKLI
Bütün vitesler normal hızlanma harika kadran kıracam nerdeyse ama 2. viteste ayağımı gazdan çekince sersem edecek kadar fazla,
avans ayarı yapıldı
buji vs değişti
yine yok yok
yakında tekrar sanayi yolu gözüktü ama ne yapacaklar o da önemli,
boğaz sıfır orjinal, distrübütörde sıkıntı yok, enjeksiyon da sıkıntı yok, avansta yok
iyi de nerede bu sıkıntı  :D
_ Rakı ile turk kahvesi arasındaki tek fark; turk kahvesinde gelecek konuşulur, rakı da mazi......
ALKOLLÜ ARAÇ KULLANMAYALI

Çevrimdışı nazm

  • İleti: 167
    • Profili Görüntüle
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #8 : 29 Aralık 2011, 13:55:22 »
arkadaşım 6n lerde kronik bu olay galiba bende de aynısı var hafif gaz dokununca ya da fren yapınca kesiyor sarsıntıyı
Büyük imza.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #9 : 29 Aralık 2011, 22:30:45 »
Evet arkadaşlar gecikme için özür dilerim birazdan size adım adım anlatacağım.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #10 : 29 Aralık 2011, 22:51:26 »
Evet Arkadaşlar öncelikle sorunlarımdan bahsedelim

1-Motor kompresyondayken yani yokuş aşağı veya eğimli yolda gaza basmadan araba viteste ilerlerken araç kendini çekip çekip bırakıyordu göstermediğim usta kalmadı hiçbiri hiçbişey anlamadı ustayım diye gezen adamların ne olduklarınıda böylelikle gördük. Çözümü tamda tahmin ettiğim yerden bu forumdan ve diğer forumlardan öğrendiğim kadarıyla kaynağı DİSBRİTÖR fakat ustalar mildeki boşluğu normal sanıyorlar fakat benim milde boşluktan öte bir şey daha vardıki buraya dikkat arkadaşlar!!! mili elimle çevirince bi noktada hafif bir takılma yapıyordu işte çekip bırakma sorunumun tam kaynağıda burasıydı. Aşağıda resmi olan mli disbritörü motordan sökerek sizde kontrol edebilirsiniz. Öncelikle sökmesini size detaylı anlatacağım.



Resimde gördüğünüz polo 6n 99 model disbritörü



Burada disbritörün motordaki yerine görüyorsunuz arkadaşlar resimde tarih ettiğim gibi disbritörü sökün milini elinizle kontrol edin tabi sökmeden önce buji kablolarını elinizle sırasını üstüne yine keçeli kalemle yazarak çekip lop diye tek tek çıkacak yoksa disbritörü sökmeniz zorlaşır.

Konunun devamı....
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #11 : 29 Aralık 2011, 23:02:25 »
Evet arkadaşlar bu milde boşluk olması takılması motorunuzun ateşlemesini direk etkiler disbritörün mili boşluk yapıyorsa bunun tamiri mümkün fakat benim gördüğüm kadarıyla bizim poloların içinden 2 çeşit çıkıyor biri bosch diğerisi ise bildiğim kadarıyla valeo yada sagem olması lazım bosch u ben sökemedim resimlerde gördüğünüz disbritörüde miline ulaşmaya çalışırken kırdım. boşluğu kontrol edeceğiniz motor noktasında bir plastik silindir olması gerekiyor artık bende yok :D



İşte işaretin ucundaki mili disbritörü sökünce göreceksiniz gördüğünüz gibi disbritörümde bosch marka bu mili elinizle çevirin eğer takılıyorsa ilk önce wd 40 gibi bir sipreyle dibini yağlayın takılması gidiyormu bakın eğer hala takılıyorsa ve milde hatrı sayılır bir boşluk varsa tekleme sorununuzun kaynağını büyük ölçüde buldunuz demektir. Benim tavsiyem elinziden geliyorsa şu konudaki gibi tamirini yapmanız
http://www.vwtr.net/forum/polo-6n/distributor-tamiri-polo-t3306.0.html
falat hemen hatırlatıyım resimdeki disbritör bosch değil ve farklı talimatlar bosch'a uymuyor. Eğer bununla uğüraşmak istmezseniz forumda alper abi var çıkmacı benim gibi çok ucuza ondan çıkma orjinal disbritör sipariş edebilirsiniz. Arabanızdan ne varka çıktıysa onu sipariş edin derim ama tamiri kolay olsun dersneiz bosch almayın.

Konunun devamı....
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #12 : 29 Aralık 2011, 23:14:28 »
Eğer disbritörünüzün milinde bir probleme rastlamazsanız tevziye makaranızı kontrol etmenizi öneririm zira benimki çatlak idi değiştirince yokuşlarda arabamın bayılması düzeldi arabası yokuşta bayılanlarada disbritörün içndeki bu makarayı değiştirmelerini öneririm.

Resmi:



Evet asıl tekleme sorunumuzun baş padişahı bobin efendi aşağıda resimde gözükmekte. Tekleme sorunum bu parçayı değiştirince %85 düzeldi kalan %15 kısım arkadaşlar pololarda normal herkez pololar birazcık ama birazcık tekler ayağınızı gazdan çekince diyorki aracımın bobinini değiştirince orjinal haline geldi. Bu parça pololarda genellikle bozulur siz denemek için bitane alın yine siteden uyguna alabilirsiniz benim araca daha önce yan sanayi takılmış alper kardeşden orjinalini aldım ucuza haberiniz olsun bu parça arızalı ise disbritöre bazen belli bir rolantide bazende belli belirsiz rolantilerde devirlerde yeterli elektriği veremediği için yeterli ateşeme olmaz araç sapıtır teklemeye başlar



Tüm bunları yaptınız fakat hala sorun devammı ediyor arkadaşlar?  Bbir ihtimal fakat bujilerinizi ve kablolarınızıda değiştirin. Eğer aracınızda ışıklarda stop etme motoru sesli çalışma gaza tepkide anormallik varsa avans ayarınızıda kontrol etmelisiniz eğer isterseniz onuda nasıl yapabileceğinizi anlataibilirim. Gecikme için özür dilerim benim tekleme sorunum ve çekip bırakma sorunum düzeldi. Eğer yakınlarda bu sorunları yaşayan birileri olursa seve seve ücretsiz yardım etmeye hazırım. Umarım yardımım dokunmuştur. Saygılarımla...

« Son Düzenleme: 29 Aralık 2011, 23:16:43 Gönderen: speedystop »
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Galiba tekleme sorununu çözdüm.
« Yanıtla #13 : 29 Aralık 2011, 23:17:47 »
Not: Arkadaşlar avans vidalarını sökünce disbritörü çekin sallayın elinize gelir.
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.