A) kızdırma rölesi. kızdırmalar sağlam, röle bozuksa kızdırma yapmaz. iki şekilde test edebilirsin, direksiyonun sol alt (sigorta panelinin olduğu yer) kısmına doğru eğil, kontağı aç, "tık" + bir süre sonra bir kez daha "tık" sesi duyarsan, kızdırma çalışıyordur. diğer bir deneme yöntemi de, eline sağlamcana kalın bir kablo al, (ev elektrik tesisatında kullanılan kalın bakır yalıtımlı kablolardan olabilri) bir ucunu artıya, diğer bir ucunu da kızdırma bujisinin ilkine değdir, 30 sn kızdır, bırak, bir 20 sn daha kızdır bırak, bir 10 sn daha kızdır bırak ve kontağa bas. çalışırsa rölen bozulmuş demektir.
B) kızdırma bujileri. yukardaki ikinci adımı uyguladığın halde, araba yine de çalışmıyorsa, bujilerin ölmüş demektir. mümkün mertebe orjinal "alman" malı bosch buji kullanmaya çalış, hindistan yapımı bosch ların ömürleri cok kısa. cabuk yanıyorlar.
C) yukardaki adımları yaptığın halde ( röle ve buji kontrolü) çalışmıyorsa, bi tamirci çağırıp arabanın piston kompresyon oranını ölçtür. eğer kompresyonun düşükse çalışmaz, motor yaptırma zamanın gelmiş demektir.
D) arabayı vurdurarak çalıştırma sakın, çok zordaysan da 3+ viteste vur, zira bildigm kadarı ile bu dizeller 3- viteste diş atlama olasılıkları yüksek.