intercool ile Egr'nin hiç alakası yok. anladıgım kadarı ile sende intercool yok. intercool takablirsin uzun yolda fayda görürsün fakat hacim büyüdügü için turbo basıncın azda olsa düşücektir. buda dur kalklarda biraz kayıba sebeb olur .
gelelim yag konusunda yag yaktınıgı sölemek mümkün diill anlattıga göre karter havalandırmadan bahsediyosun onlar yag buharı verir evet ama turbo o şeklde yaglanmaz. yag yaktıgını egsozdan çıkan mavi renkden ve yag çubugunu çektginde ordan üfleme oldugunda anlaşılır. turbo sisteminde aşırı bi yag var isee bunun nedeni hvalandırma hortumları diil. turbondaki sorundur servetcim...
turbo milinde aşınma arttıgı zman motora yag vermeye başlar. en sonunra turbon kırılır. yag ile Egr nin emmeye verdigi gaz ile emme manifoldunda aşırı kurum olur ve zivk gibi yapışır.
istanbule gel bırak aracı 1.2 hafta sonra gel all büyük bi turbo takalım bide intercooll bakımı temizligi Ergr iptalii yapalım 30-40 hp alırız
hacım arttıgı ıcın dur kalklarda kayıp olur derken turbonun o hacımı dolduracak kadar buyuk olmamasından dolayı dımı pekı buyuk bı turbo bu işi çözer mi ?
evet sanırım o karter havalandırmasından bahsedıyorum motorun ustune terleme yapıyor zaten. eksozdan mavı duman cıkmıyo aslında dıkkat ettım ama goremedım sadece sıyah cıkıyor
ama yag cubugunu cektıgı zaman ufleme yapıyor motor zaten 5000 km bır 250 300 gr bazı zaman yarım lt yag katıyorum. turbodakı yagmı kurum mu aslında bılmıyorum şöle anlatayım turbonun borusunu soktum ıcıne elımı surdugumde sımsıyah zıft gıbı bısı geldı ben yag dıye tahmın edıyordum.
yag ile Egr nin emmeye verdigi gaz ile emme manifoldunda aşırı kurum olur ve zivk gibi yapışır.
dedın ya sanırım benım elımı surdugumde oydu
ıstanbula gelme gıbı durumum malesef yok olsa gelır kalırım hatta orda
ıntercooler ve buyuk bı turbo ınsanın agzını sulandırıyo gercekten 30 40 bg az degıl arac zaten 75 bg bıde 40 ekle 105 bg edıyo
benım arac kafa atar o zaman
bu egr yı gercekten ıptal etmem gerek benım ama bızım ızmırde bu ısı yapabılecek adam akıllı bı vw dizelcisi yoktur