Gönderen Konu: Modifiye Akımları  (Okunma sayısı 67617 defa)

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Modifiye Akımları
« : 07 Ocak 2012, 02:28:36 »
Bir karmaşadır gidiyor. Hellaflush, JDM, Rat falan derken ortalıkta JDM adı altında dolaşan Renault'lar görmeye başladık. Kimsenin dediğine ya da otomobilini nasıl gördüğüne zere lafım yok. Lakin bilinçlenmek, yapılan işin farkında olmak güzeldir. Aynı şekilde düşünüyorsanız dünya çapındaki modifiye akımlarını dilimin döndüğünce ve öz bir şekilde aşağıda açıklıyorum.



JDM
JDM aslen bir modifiye akımı değildir. JDM, Japonya'nın kendi iç pazarına sakladığı otomobillerine verilen isimdir. Açılımı ise Japanese Domestic Market. Egolarından mıdır ya da en iyilerini kendilerine saklama arzularından mıdır bilinmez; JDM otomobillerde, ülke dışına satılan otomobillere göre donanım ve güç bakımından artılar bulunur. JDM'ye güzel bir örnek EK9 kasa, B16B motor kodlu Honda Civic Type R olacaktır.  Ek9 Honda Civic Type R sadece Japon iç pazarında satılmıştır.

Peki JDM madem kaba tabirle bir "satış politikası" ise, nasıl akım olarak adlandırılıyor? Zaman içerisinde, Japon otomobillerine sahip olan kullanıcılar,  kendi araçlarını, kendi araçlarının en kalifiye özelliklerine sahip, yani JDM türündeki modellerine benzetmeye başladılar. Bir açıklama biraz karışık geldi ise; EK kasa bir Civic sahibi, otomobilini EK9 Type R'a benzetmeye başladı. Gerek dış görünüm olsun, gerek içeride konsol özellikleri olsun... Bununle beraber ise JDM akımında temiz görünüş önem aldı. Yani abartılı bodykitler yerine, JDM modellerin sahip olduğu görünüm. JDM Look (JDM görünümlü) diye tabir alan bu akım, zaman ile otomobilleri sadece Japonya üretimi parçalar ile modifiye ederek bugünkü halini aldı.



German Style
Ülkemizde en çok rağbet gören ve bilinen 2 akımdan biridir. (Diğeri de JDM) Yoğunluk olarak Alman araçlarının üzerinde uygulanan bu akım, diğer modellerde de görülüyor. Alman araçlarından farklı araçları bu halde görmek her ne kadar akımın ismi ile doğrudan tezatlığa girse de, bu akımın JDM gibi baz alınacak bir örneği olmadığı için doğal karşılanıyor. German Style araçlar da ofsetli jantlar, uygun düzeyde basıklık, gergin lastikler ve negatif kamber ön planda. Bilhassa BBS jantlar çok kullanılır, sade ama etkileyici bir görünüşü simgeler German Style.



HellaFlush
İşte kafanızın karışabileceği noktaya geldik. JDM dedik, katı kurallar barındıran bir tarz, German Style dedik, ofseti eksik olmayan araçlar. Peki Hellaflush? Hellaflush'da da negatif kamber büyük önem arz eder. Fakat German Style'daki gibi bir ağırlık yoktur. Renklilik, canlılık, türlü stickerlar ve dolu dolu eğlence demek doğru olacaktır. Türkiye'de bilindiği gibi bir sticker türü değildir Hellaflush. Çamurluklardan fırlamış yarısı dışarıda yarısı içeride lastikler gelir akla Hellaflush deyince. Nitekim "hellaflush" kelimesinin anlamı da budur. "Hella" kelimesini Türkçeye "çok, birçok, tamamen ya da gerçekten" olarak çevirebiliriz. "Flush" ise bir hizzada-aynı hizzada manasında burada.

İnternetten birkaç Hellaflush videosu izlediğinizde otomobil akımlarının en eğlencelisi olduğunu fark etmek zor olmayacaktır. Aslen Fatlace tarafından (Yazı içerisinde Fatlace'nin ne olduğunu da anlatacağım) başlatılmış olan bu akımda bodykitli otomobillerden, airbrushlı, göz alıcı renkli birçok otomobil bulunmakta.



Rat - Rat Style
Rat'ın en büyük özelliği çirkin görünmesidir. Rat otomobiller hurda gibi gözükürler. Paslıdırlar.  Kimi otomobil sahibi sadece kaputunu ya da otomobilinin belli bir bölgesini pasla görünümde yaparken, kimisi de otomobilinin tamamını bu görünüme kavuşturur. Akıl kârı değil belki, eski model otomobillerin yanında yeni model otomobillerde de bu tarz görülmektedir. Rat style yapabilmek için pas gibi  görünen stickerlar da yok değil.



Slammed
Yere yakın olmaya en çok önem veren tarzdır. Otomobiller yere birkaç santim mesafededir. Slammed'de önemli olan ise lip ya da bodykit kullanmadan direkt olarak amortisörler aracılığı ile bu mesafeyi yakalamaktır. Büyük jantlar, ofset ya da marka bağımlılığı pek yoktur. Ana kural, zemine mümkün mertebe yakın olmaktır.



Murdered Out
Murdered Out'un temeli siyahtır. Simsiyah bir kasa, siyah jantlar, içerisinin görünmesini imkaansız kılan siyah cam filmleri, hatta karartılmış farlar ve stoplar. Nasıl Slammed'de öncelik yere yakınlıksa, Murdered Out'da da karanlık gözükmek önemlidir.



VIP Style
Koklu  modifiye akımlarından biridir VIP Style. Japon üst sınıf sedan otomobillerinde görülen bu akımın Japon mafyaları olan Yakuza'larla ilgili olduğu söylenir. Şöyle ki;  bu akımın, ortalıkta yüksek sınıf Mercedes S'lerle ve BMW 7 serileriyle dolaşmanın, polis ve karşı çeteler tarafından fazla ilgi çekmesi-göze batmasından kaynaklı doğduğu söyleniyor. Bundan ötürü üst sınıf limuzin tipi JDM araçlar alınıp modifiye edilerek polislerden ve karşı çetelerden rahatsızlık duymamak hedeflenmiş.

VIP Style araçlarda siyah, beyaz ve gri renkleri görülür. Her akımda olduğu gibi çamurluk hizzasında lastikler olmazsa olmaz. Boyaları parlaktır bu tarzdaki araçların, egzozların uçları tamponlarının  birkısım dışındadır ve kambere sahip jant-lastikler de görülmektedir.



Bosozoku
Aslen motorsiklet çetelerinin tarzıdır bu. Japonya'da bir alt kültürdür. Uçuk kaçıklardır, savaş bayrakları taşırlar. Zamanla otomobillere de sıçlarmış olan bir akım herşeyin abartılı ve garip görünüşülü olduğu bir akımdır. Genellikle ön tamponlar sivriltilip arabanın metre ötesinde durur ve egzoz boruları tavana kadar çıkar. Çeşitli aydınlatmalar da kullanılır bu tarz araçlarda. Çok ses yapmalarından sorun duymazlar. Görünüşlerinin kötü olduğu söylenebilir lakin bu kültür mensupları için bunun bir önemi yoktur. Onlara güzel gelir bu tarz çünkü, otomobilleri onların esintilerini taşır. Bosozoku bir yaşam kültürü içinde bir tarzdır ve Japonya sokaklarından dünyaya yayılmıştır...



DUB
Büyük jantlar ve genellikle pahalı arabaların tarzıdır. Jiplerde de fazlasıyla görülmekte. Kimi DUB araç yüksek, kimisi ise basıktır. Fakat bütün DUB'ların buluştuğu ortak nokta büyük jant kullanımıdır. Sahipleri otomobillerinin gösterişli olmalarını istedikleri için bu tarzı seçerler.



Lowrider
Amerikan araçları Amerika'da doğan bu akımın malzemesi klasik araçlardır. Neredeyse tüm dünya bu tarz araçların varlığından haberdardır, yani en meşhur modifiye akımıdır. Boyaları göz alıcıdır. Çoğu Lowrider'da airbrush çizimleri ve çeşitli motifler bulunur. Çok kollu-dişli jant kullanımı revaçtadır bu tarzda. Otomobilleri kullanılan süspansiyon sistemi sayesinde neredeyse hem zemindir. İşte asıl mesele de burada. Lowrider'ların en büyük özelliği, Lowrider araçları diğer araçlardan ve akımlardan ayıran en büyük nitelik; süspansiyon sistemleridir. Bu otomobiller barındırdıkları hidrolik sistem sayesinde, konsolda bulunan kumanda aracılığı ile dilendiğinde yükseltilip-alçaltılabilinir. Bu süspansiyon sistemleri hava kompresörlüdür. Lowrider yarışmaları vardır ve bu yarışmalarda yerden 2-3 metre havaya zıplayan araçlar görebilirsiniz. Sadece bu sistemeler ve bu araçlar için yeni bir yazı yazılabilir lakin ben sizler için bu kadarıyla özetledim.



Clean Style
Otomobil akımları her zaman var olanı güzelleştirmek üzerine başlatılsa da, bu akımın pek de bu tabire uyduğunu söyleyemiyeceğim. Zevkler ve renkler meselesi tabii. Bu stilin etkili olarak görüldüğü nokta body-kitler. Sade ve düz hatlar taşıyan tamponlar aracın Clean Style olduğunu belirginleştirir. Bu tamponlar aşağı doğru dümdüz inerler ve üzerlerinde sadece bir havalandırma girişi bulunur. Kullanılan jant modelleri ve yan çıtaları takıp takmama gibi özellikler farklılık göstermekte.



HOT ROD
Modifiye tarzı-akımı olarak almak ne kadar doğru olur bilinmez lakin, bu otomobillerin kendilerine özgü bir yapıları olduğu kesin. Direkt olarak hıza yönelik olan Amerikan otomobilledir. Hot Rod adının Hot Roadster'dan geldiği ya da egzantrik mili üzerinden yola çıkarak oluşturulduğu farz edilir.

Hot Rod araçlar yapılmak üzere genellikle hafif olmaları sebebiyle Roadster modeller seçilir. Kökeni 1930'lara kadar giden bu furyayı ilk olarak, otomobillerini yapıp kuru göl yataklarında yarışan insanların başlattığı söylenilebilinir. Şu an dünya çapında meşhur Hot Rod üreticileri bulunmakta. Öyle ki sadece Hot Rod'lar için buluşmalar ve yarışlar düzenleniyor. Fazlasıyla gürültülü bu performans canavarlarını bir akım öğesi olarak saymak, bunca yılın hatrına bile ayıp sayılabilir. Öyle ki Hot Rod'lar bile kendi içlerinde, Street Rod, ProStreet Rod, Billet Rod, Traditional Rod, Rat Rod ve Show Rod diye ayrılır.



Extreme Tuning

Fazlasıyla abartı görünüşlü bodykitler, normal dışı açılan kapılar-kaputlar. Genellikle canlı renklerin hakim olduğu bu akımında abartı yönünden Bosozoku'ya benzediğini söyleyebiliriz. Genel olarak model ayrımı yapılmayan Extreme Tuning akımı, güzelliğin değil de çirkinliğin ağır bastığı bir tarz.   



Sleeper
Sleeper tüm bu saydığımız modifiye tarzlarının aksine, otomobillerin dış görünüşü ilgilenmez. Zaten bir otomobili Sleeper yapanda budur. Dışardan bakıldığı vakit, normal bir otomobilden farkı olmayan bu araçlar, "şaka makinası" kavramına tam olarak uyarlar. Sleeper araçlara Q-Car'da denmektedir. Q-Car ismi, 2. Dünya Savaşı'nda kullanılan Q-Boats'lardan gelmekte. Q-Boats'lar dışardan bakıldığı vakit yolcu nakliyesi, yük taşıma ya da balıkçılık için kullanılan gemiler gibi dursalar da, aslen savaş gemileridir. Q-Car'lar, diğer bir deyişle Q-Car'larda da durum aynıdır. Dış görünüşü ile oldukça mütevazı görünen bu araçlar oldukça yüksek güçlere sahiptirler. Motor güçlerini dışardan bakıldığı vakit anlayamazsınız. Aslında "Güçlerini dış görünüşlerine yansıtmazlar" demek en doğru deyiş olacaktır.

Sleeper sıfatı, hem fabrika çıkış hali ile yukarıdaki tanıma uyan araçlar için, hem de modifiye edilerek bu özelliği kazanan araçlar için kullanılıyor. Öyle ki Tuner'lar için ışıklarda yanına gelen ve standart dış görünüşü sebebi arabasını hakir gören son model bir spor otomobil sahibini rezil etmek eşsiz bir eğlence olacaktır. Sleeper olayına birer örnek verelim. Fabrika çıkışlı Sleeper bir araç için Audi C5 kasa, RS6 Avant Plus harika bir örnek olacaktır. Dışarıdan normal bir SW araçtan aşırı farkı olmayan bu otomobilin kaputunun altında 470 beygir yattığını sıradan bir insan nasıl anlayabilir ki? Tuner eliyle hazırlanmış bir Sleeper içinse, tamamen standart dış görünüşe sahip bir golf mk1'e, VR6 Turbo swaplanmasını örnek verebiliriz.




OLDSKOOL
OLDSKOOL = Old School tam bir modifiye akımı değildir aslen. Bir yaşam tarzıdır. Doğrusunu söylemek gerekirse aşığı olduğum bir yaşam tarzıdır. (Yazar burada kendi görüşünü kattı, bırak da katsın 2 saattir bunu yazıyorum.) Eskidir malzemesi. Adı da üzerinde; OLD is COOL (eski iyidir) Eski otomobilleri kullanır, klasikleri kullanır. Emeli, zaten güzel görünen eski otomobilleri daha da güzel gösterebilmektir. Retro imgeler barındırır OLDSKOOL otomobiller. Her ne kadar ön planda sadelik olsa da, gerekilen yerde retro hissi verilir. İç döşemelerde kareli desenler kullanılması gibi örneğin.


Genel olarak otomobil akımları birbirlerine benziyorlar. Yani genelinde basıklık önemli. Bil hassa Hellaflush-German Style ve JDM'yi birbirinden ayırmak oldukça zordur. Belirtili bir şekilde hedeflediği akımın öğelerini taşımayan bir araç pekalâ diğer akımların araçları ile karıştırılabilir. Bu yüzden otomobilleri, "bu German, bu JDM, bu Hella" diye ayırmak oldukça zordur. Kafanızı yormayın yani, otomobilinizi mümkün mertebe güzel göstermeye çalışın yeter. Zaten 2 saat oldu bunu yazıyorum, mala bağladım. He bir de şunları söyliym;

Fatlace, başlı başına bir akım, yaşam tarzı, kültür. Bu akım '99 yılında başlamıştır. İçerisinde İllest, Hellaflush gibi olguları barındır. Hellaflush otomobil kısmını, İllest ise giyim kısmını alır Fatlace dünyasında. Öyle ki İllest bir giyim markası olma yönünde hızlı ilerlemekte.

alıntıdır.
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2015, 17:18:04 Gönderen: STAK67 »

Logged

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #1 : 07 Ocak 2012, 09:55:42 »
 :tamamdir

Almanak gibi paylaşım ellerine sağlık.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı Han

  • İleti: 5636
  • Her Şey Golf Mk1 ve Dostluk İçin.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #2 : 07 Ocak 2012, 10:08:20 »
German style hot rod low rider ve old skool :D hot rod harici hepsini bütünleştirebiliriz bir araçta  ama hot rod bambaşka bence :D
işin içinde erci var ise gerisi teferruattır :D
http://GolfMk1Ciyiz.Biz Her Şey Golf Mk1 İçin

Çevrimdışı cavanozz

  • İleti: 1666
  • Can
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: MK III Sportline, MK I GTI, MK IV Pasific, Passat SW 1.4 TSI Comfortline, Sharan 1.9 TDI Highline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #3 : 07 Ocak 2012, 12:51:23 »
eline koluna sağlık süper paylaşım  >:D
yeni yine yeniden..!! 8)

Çevrimdışı lancelot

  • İleti: 349
    • Profili Görüntüle
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #4 : 07 Ocak 2012, 14:12:05 »
süper paylaşım teşekkürler :)

Çevrimdışı cnr_mk1

  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #5 : 07 Ocak 2012, 16:48:11 »
paylaşım için teşekkürler.faydalı bilgi  :)

Çevrimdışı frtzmn

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #6 : 07 Ocak 2012, 17:01:39 »
süper paylaşım  :tamamdir

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #7 : 08 Ocak 2012, 01:19:59 »
bulursam bu tarz yazılar paylaşırım :) okuması keyifli oluyo.

Çevrimdışı MeTHea35

  • İleti: 2518
  • Volkswagen's
    • Profili Görüntüle
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #8 : 08 Ocak 2012, 01:32:48 »
bilinçli hareket etmek güzeldir bilmediğim şeyleride ögrenmiş oldum teşekkürler  ;)

Çevrimdışı golfüçyüs

  • İleti: 1215
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: -
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #9 : 08 Ocak 2012, 01:34:50 »
bulursam bu tarz yazılar paylaşırım :) okuması keyifli oluyo.

büyüksün ilk başta okurken adam ne uğraşmış helal olsun he dedim  ;D sonra alıntı olduğunu gördüm ama yinede güzel paylaşım :)

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #10 : 08 Ocak 2012, 01:36:15 »
büyüksün ilk başta okurken adam ne uğraşmış helal olsun he dedim  ;D sonra alıntı olduğunu gördüm ama yinede güzel paylaşım :)

aklımda vardı böyle bişey hazırlamak bilgi toplarken bu çıktı karşıma :D yoksa yapıcaktım ben

Çevrimdışı panik

  • İleti: 1555
  • DÜŞ GÖRDÜM
    • Profili Görüntüle
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #11 : 08 Ocak 2012, 01:42:46 »
exotic'ler var, racing'ler var üşendim şimdi yaz fot bul yükle filan bi ara eklerim

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #12 : 08 Ocak 2012, 01:43:49 »
sen ekle bende editleyip konuya koyayım :) iyi olur valla kapsamı genişletmiş oluruz

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Modifiye Akımları
« Yanıtla #13 : 08 Ocak 2012, 19:18:13 »
içlerindede en kendini beğenişler japonlar olsa gerek daha doğrusu japonlar değilde kendini japoncu sanan jdmci Türkler :D
WOLFSBURG STYLE ;)