Merhaba Arkadaşlar,
1 aylık yeni bir Polo kullanıcısı olarak yaşadığım kötü bir servis tecrübesini paylaşmak istiyorum.
Araba konusunda pek fazla teknik bilgim olmaması nedeniyle servise gittiğimde ustaların insafına bırakıyorum işi, bu da bana maalesef pahalıya mal oluyor.
Belirttiğim gibi 1 ay önce 97 model HB bir Polo aldım. Biraz masrafı olduğunu biliyordum ama hem tahminimin üzerinde para harcadım hem de hala içime sinerek binemiyorum.
Tanıdık bir ustam olmadığı için eşin dostun tavsiyesiyle bir tamirciye götürdüm arabayı. Viteslere geçerken zorlandığını ve debriyağın çok sert olduğunu söyledim, bir de lifte kaldırıp genel bir kontrol yapmasını istedim. Debriyaja sağlam basıldığında viteslerde aşırı takılma olmadığını istenirse debriyaj telini değiştirip sorunu çözüp çözmediğine bakarız, çözmezse de debriyaj setini değiştirirz dedi. O işi orada askıya alıp ön Fren disklerini, fren balatalarını ve rot başlarını değiştirip 270 TL verdik çıktık.
Frenler yenilendi ama araba belli bir hıza ulaşınca direksiyon tir-tir titriyor. Ayrıca bir tarafa doğru çekiyor. Anladığım kadarıyla ustanın buna bir de rot-balans ayarı yapması gerekiyordu ama bahsi bile geçmedi.
Bu işçilikten memnun kalmayınca forumda biraz araştırma yapıp diğer arkadaşların önerdiği bir servis varsa oraya gideyim dedim. Topicleri şöyle bir gözden geçirince Ankara Şaşmaz'daki Aydınlar Özel VW servisine gitmeye karar verdim. Cumartesi Günü soluğu serviste aldım,baştan söyleyeyim gitmez olaydım...
Ustaya belirttiğim sıkıntılar şunlar ;
- Vites değiştirirken takılıyor ( zorlanıyor )
- Direksiyonda titreme oluyor
- Lifte kaldırıp gözle bir kontrol edelim , problemli / değişmesi gereken bir yer var mı ?
Ustanın cevabı ;
- Debriyaj seti değişecek
- Rot ayarı yapılacak
Bu ikisi için verilen fiyat 400 TL ,
İlaveten istenilirse
- Eksozun durumu kötü değişmesi gerekir ( 175 TL )
- Yapmışken düzgün olsun bir de motor bakımı yapalım ( filtreler temizlenecek veya değişecek ) ( 250 TL )
Toplamda 825 TL'ye araba kendine gelir.
Masraf tahminimden fazla çıkınca yaptırıp yaptırmama konusunda çelişkide kaldım. Bunun üzerine ödeme konusunda kolaylık sağlarız kredi kartına 6'ya böleriz gibi bir önerileri oldu. Ben de madem öyle bir kerede hepsi yapılsın çıksın aradan dedim. Bu konuşmalar yapılırken saat 15:00 civarıydı ve bana akşamına teslim edebileceklerini söylediler. Bizde başladık beklemeye...
Saat 18:30 olduğunda ustanın söylediği aynen şuydu ;
Debriyaj setini değiştirdim, motor bakımını da yaptım işin beniimle ilgili kısmı bitti. Rot ayarı ve eksoz değişimi işi Pazartesi'ye kaldı
( VARAN 1 )
Bu işleri başka yerde yaptırdıkları için Pazartesi tekrar uğrayacakmışım. Madem öyle dedik indir liftten arabayı Pazar Günü arabasız kalmayalım, tekrar gelelim.
Araba liftten indi usta içinde bir iki garç gurç vites sesi , o da ne
araba geri vitese geçmiyor ( VARAN 2 ). Tekrar kaldır lifte , oydu buydu derken sürpriiiiiiz.
Geri vites fiberi kırılmış ( fiber dediği de iki parçaya ayrılmış parmak ucu kadar ortası delik bir demir parçası ).
- Eee şimdi ne olacak usta ?
- Abi fiber değişmez, Pazartesi tornaya gidecek düzeltilecek Pazartesi akşamı arabayı gel al.
Lafı uzattığımın farkındayım ama asıl sürprizle Pzt akşamı arabayı almaya gittiğimde karşılaştım.
Araba hazır dendi, faturayı ödemek için içeri girdik, bırcumuz ne kadar 1110 TL
( VARAN 3 )
Hani 825 TL idi 285 TL'lik bu fark nereden geliyor
İnanın elime tutuşturdukları açıklama kağıdını kendileri bile çözemedi. Akıllarına geleni yazmışlar, 2 kere rot ayarı , 3 kere mekanik ( işçilik bedellerini bu ad altında yedirmişler ) , torna, torna işçilik , balata spreyi 10 TL
Bana farkın sebebini adam akıllı açıklayın ben ödemeye razıyım diyorum. Kem küm ediyorlar yok fiber tornaya gitmiş , yok 10 liralık balata spreyi kullanmışlar... Velhasılıkelam ben cinnet geçirmeden o ortamdan kurtulmak için 950'ya anlaştım. Baştan dedikleri gibi bu rakamı taksite böldüreceğimi sanıyordum ama orada yanılmışım, ( VARAN 4 ) kredi kartına böleriz demiştik ama % 10 komisyon alırız
. Saydım nakit 950 TL'yi çıktım...
Parayı fazla fazla verdik, gelelim sonuca ;
- Direksiyon hala titriyor, zerre değişen bir şey olmamış
- Vitesler hala aynı sertlikte ( laçka olmuş gibi ) , üstüne üstlük artık 5. vitese geçerken takılmanın da ötesinde bazen geçmiyor.
- Debriyaj yumuşamış ( Allah razı olsun 1000 TL'ya debriyajı yumuşatmayı başarmışlar )
İstemeyerek de olsa vites olayını söylemek için ertesi hafta tekrar uğradım. Aldığım cevaplar beni şaşırtmadı ;
- Fiber tornalandığı için vitesin yerine alışması zaman alırmış, 5'e atarken vitesi iyice sağa yaslayıp kullanacakmışım.
- Direksiyon titremesi için verilen cevaba bakın : Lastiklerim kötüymüş değiştirilirse düzelirmiş....
Bu cevaplar üzerine içimden hayır dualarımı sıralayıp oradan uzaklaşıyordum ki aklıma 950 TL verdiğim geldi ve dur dedim şu hararet göstergesinin hareket etmeme sıkıntısını da söyleyeyim dedim. Abi müşürdendir dedi direkt. Kaç para 50 TL . Tamam dedim madem müşürdendir değiştirelim onu da. Değiştirdi, bastı marşa boşta gazladı gazladı hararet oldu 90 , tamamdır abi bu dedi.
50 TL daha vererek yediğim kazığı 1000 TL'ya tamamladım ve bir daha uğramamak üzere o namı değer Aydınlar Özel VW Servisi'nden ayrıldım.
Pekiii sabırla hikayemi sonuna kadar okuyan arkadaşlara soruyorum ;
Sizce hararet göstergem artık çalışıyor mu ?
Tabii ki de hayııııır
Yola çıktıktan 1 km sonra gösterge sola yasladı ve uykuya daldı tekrar...
Özetle, Aydınlar Oto Yetkilileri'ne şunu söylemek isterim, arabadan anlamam ama adamın iyisinden çok iyi anlarım. Siz bana 1000 TL'ya ne sattınız bilmiyorum fakat bir bilişim çalışanı olarak başımdan geçen bu tecrübeyi ve özensiz işçiliğinizi herkesle paylaşarak bana çıkarttığınız o ucube faturayı size ödetirim.
Herkese adam gibi günler dilerim