Gönderen Konu: Kötü bir Servis Tecrübesi  (Okunma sayısı 14366 defa)

Çevrimdışı POLO-CT

  • İleti: 24
  • Das Auto
    • Profili Görüntüle
Kötü bir Servis Tecrübesi
« : 08 Ocak 2012, 14:10:10 »
Merhaba Arkadaşlar,

1 aylık yeni bir Polo kullanıcısı olarak yaşadığım kötü bir servis tecrübesini paylaşmak istiyorum.

Araba konusunda pek fazla teknik bilgim olmaması nedeniyle servise gittiğimde ustaların insafına bırakıyorum işi, bu da bana maalesef pahalıya mal oluyor.

Belirttiğim gibi 1 ay önce 97 model HB bir Polo aldım. Biraz masrafı olduğunu biliyordum ama hem tahminimin üzerinde para harcadım hem de hala içime sinerek binemiyorum.

Tanıdık bir ustam olmadığı için eşin dostun tavsiyesiyle bir tamirciye götürdüm arabayı. Viteslere geçerken zorlandığını ve debriyağın çok sert olduğunu söyledim, bir de lifte kaldırıp genel bir kontrol yapmasını istedim. Debriyaja sağlam basıldığında viteslerde aşırı takılma olmadığını istenirse debriyaj telini değiştirip sorunu çözüp çözmediğine bakarız, çözmezse de debriyaj setini değiştirirz dedi. O işi orada askıya alıp ön Fren disklerini, fren balatalarını ve rot başlarını değiştirip 270 TL verdik çıktık.

Frenler yenilendi ama araba belli bir hıza ulaşınca direksiyon tir-tir titriyor. Ayrıca bir tarafa doğru çekiyor. Anladığım kadarıyla ustanın buna bir de rot-balans ayarı yapması gerekiyordu ama bahsi bile geçmedi.

Bu işçilikten memnun kalmayınca forumda biraz araştırma yapıp diğer arkadaşların önerdiği bir servis varsa oraya gideyim dedim. Topicleri şöyle bir gözden geçirince Ankara Şaşmaz'daki Aydınlar Özel VW servisine gitmeye karar verdim. Cumartesi Günü soluğu serviste aldım,baştan söyleyeyim gitmez olaydım...

Ustaya belirttiğim sıkıntılar şunlar ;

- Vites değiştirirken takılıyor ( zorlanıyor )
- Direksiyonda titreme oluyor
- Lifte kaldırıp gözle bir kontrol edelim , problemli / değişmesi gereken bir yer var mı ?

Ustanın cevabı ;

- Debriyaj seti değişecek
- Rot ayarı yapılacak

Bu ikisi için verilen fiyat 400 TL ,
İlaveten istenilirse

- Eksozun durumu kötü değişmesi gerekir ( 175 TL )
- Yapmışken düzgün olsun bir de motor bakımı yapalım ( filtreler temizlenecek veya değişecek ) ( 250 TL )

Toplamda 825 TL'ye araba kendine gelir.

Masraf tahminimden fazla çıkınca yaptırıp yaptırmama konusunda çelişkide kaldım. Bunun üzerine ödeme konusunda kolaylık sağlarız kredi kartına 6'ya böleriz gibi bir önerileri oldu. Ben de madem öyle bir kerede hepsi yapılsın çıksın aradan dedim. Bu konuşmalar yapılırken saat 15:00 civarıydı ve bana akşamına teslim edebileceklerini söylediler. Bizde başladık beklemeye...

Saat 18:30 olduğunda ustanın söylediği aynen şuydu ;

Debriyaj setini değiştirdim, motor bakımını da yaptım işin beniimle ilgili kısmı bitti. Rot ayarı ve eksoz değişimi işi Pazartesi'ye kaldı  :o ( VARAN 1 )
Bu işleri başka yerde yaptırdıkları için Pazartesi tekrar uğrayacakmışım. Madem öyle dedik indir liftten arabayı Pazar Günü arabasız kalmayalım, tekrar gelelim.
Araba liftten indi usta içinde bir iki garç gurç vites sesi , o da ne  :o araba geri vitese geçmiyor ( VARAN 2 ). Tekrar kaldır lifte , oydu buydu derken sürpriiiiiiz.
Geri vites fiberi kırılmış ( fiber dediği de iki parçaya ayrılmış parmak ucu kadar ortası delik bir demir parçası ).

- Eee şimdi ne olacak usta ?

- Abi fiber değişmez, Pazartesi tornaya gidecek düzeltilecek Pazartesi akşamı arabayı gel al.

Lafı uzattığımın farkındayım ama asıl sürprizle Pzt akşamı arabayı almaya gittiğimde karşılaştım.

Araba hazır dendi, faturayı ödemek için içeri girdik, bırcumuz ne kadar 1110 TL  :o ( VARAN 3 )

Hani 825 TL idi  285 TL'lik bu fark nereden geliyor >:( İnanın elime tutuşturdukları açıklama kağıdını kendileri bile çözemedi. Akıllarına geleni yazmışlar, 2 kere rot ayarı , 3 kere mekanik ( işçilik bedellerini bu ad altında yedirmişler ) , torna, torna işçilik , balata spreyi 10 TL :) Bana farkın sebebini adam akıllı açıklayın ben ödemeye razıyım diyorum. Kem küm ediyorlar yok fiber tornaya gitmiş , yok 10 liralık balata spreyi kullanmışlar... Velhasılıkelam ben cinnet geçirmeden o ortamdan kurtulmak için 950'ya anlaştım. Baştan dedikleri gibi bu rakamı taksite böldüreceğimi sanıyordum ama orada yanılmışım, ( VARAN 4 ) kredi kartına böleriz demiştik ama % 10 komisyon alırız  :o . Saydım nakit 950 TL'yi çıktım...

Parayı fazla fazla verdik, gelelim sonuca ;

- Direksiyon hala titriyor, zerre değişen bir şey olmamış
- Vitesler hala aynı sertlikte ( laçka olmuş gibi ) , üstüne üstlük artık 5. vitese geçerken takılmanın da ötesinde bazen geçmiyor.
- Debriyaj yumuşamış ( Allah razı olsun 1000 TL'ya debriyajı yumuşatmayı başarmışlar )

İstemeyerek de olsa vites olayını söylemek için ertesi hafta tekrar uğradım. Aldığım cevaplar beni şaşırtmadı ;

- Fiber tornalandığı için vitesin yerine alışması zaman alırmış, 5'e atarken vitesi iyice sağa yaslayıp kullanacakmışım.
- Direksiyon titremesi için verilen cevaba bakın : Lastiklerim kötüymüş değiştirilirse düzelirmiş....

Bu cevaplar üzerine içimden hayır dualarımı sıralayıp oradan uzaklaşıyordum ki aklıma 950 TL verdiğim geldi ve dur dedim şu hararet göstergesinin hareket etmeme sıkıntısını da söyleyeyim dedim. Abi müşürdendir dedi direkt. Kaç para 50 TL . Tamam dedim madem müşürdendir değiştirelim onu da. Değiştirdi, bastı marşa boşta gazladı gazladı hararet oldu 90 , tamamdır abi bu dedi.
50 TL daha vererek yediğim kazığı 1000 TL'ya tamamladım ve bir daha uğramamak üzere o namı değer Aydınlar Özel VW Servisi'nden ayrıldım.

Pekiii sabırla hikayemi sonuna kadar okuyan arkadaşlara soruyorum ;

Sizce hararet göstergem artık çalışıyor mu ?

Tabii ki de hayııııır  ;D

Yola çıktıktan 1 km sonra gösterge sola yasladı ve uykuya daldı tekrar...

Özetle, Aydınlar Oto Yetkilileri'ne şunu söylemek isterim, arabadan anlamam ama adamın iyisinden çok iyi anlarım. Siz bana 1000 TL'ya ne sattınız bilmiyorum fakat bir bilişim çalışanı olarak başımdan geçen bu tecrübeyi ve özensiz işçiliğinizi herkesle paylaşarak bana çıkarttığınız o ucube faturayı size ödetirim.

Herkese adam gibi günler dilerim ;)

Logged

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #1 : 08 Ocak 2012, 14:35:46 »
geçmiş olsun  da   

 
    bahsetiğiniz servisi tanımam bilmem kaç kişi çalışır ne eder vs  ama ......

   servisi bir anda kötülemek ne kadar  doğru bilemiyorum   belki cumartesi olduğu için ustaları paydos etmiştir...belki  elemanları yenidir  yeni işe almışlardır  vs vs vs ..umarım buradan sizi duyar ve telafi yoluna giderler....

     hem %100 müşteri memnuniyetini her meslekte sağlamak neredeyse imkansızdır .sizde bahsi gecen servisin memnuniyetsiz müşterileri sıralamasında yerinizi almışsınız...

    ayretten buradan bahsi geçmişken tüm forum üyelerine bir konu hakkında  15 yıllık bir mekaniker olarak şunu söylemeliyim mümkün olduğunca gerek yetkili gerek özel servislere cumartesi günleri gitmemeye çalışın ....
   

!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı orca

  • İleti: 317
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #2 : 08 Ocak 2012, 14:55:05 »
arkadaşım geçmiş olsun senin için  kötü bir tecrübe olmuş  keşke biraz daha araştırıp ondan sonra gidiceğin servise karar verseydin neyse tekrar geçmiş olsun direksiyondaki titreme lastiklerinden kaynaklanır, izmitte çok 1 yıldır devamlı gittiğim yer var lazım olursa yardımcı olabilirim kolay gelsin
RedMercury

Çevrimdışı POLO-CT

  • İleti: 24
  • Das Auto
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #3 : 08 Ocak 2012, 15:46:26 »
Serkan arkadaşım teşekkürler, yorumunuz üzerine şöyle bir ek bilgi vereyim.

Servis içerisinde 4 ya da 5 lift barındıran büyükçe bir işletme. Arabama müdahale eden arkadaş sohbet esnasında 20 küsür senedir bu işi yaptığını belirtmişti. Cumartesi Günü olmasına rağmen sırf araç tamirleriyle uğraşan 4-5 çalışan vardı. Hatta konuşmanın başında 2 kişi birden tamire başlayıp aracın aynı gün teslim edileceği söylenmişti ama bütün gün orada bekledikten sonra otobüsle eve dönmek durumunda kaldım ( meğer işlerin bir kısmı dışarıda yapılacakmış ).

Dediğiniz gibi belki başkaları memnun ayrılıyor olabilir. Ben memnuniyetsiz olarak oradan ayrılan müşterilerden sadece biriyim. Olan olduktan sonra üşenmeden bunları yazmamın sebebi diğer arkadaşların da her hangi bir yerde benzeri durumlarla karşılaşma ihtimalinin bulunması.

Benim çıkarttığım dersler ;

- Gerçekten sağlam bir yerden referans almadan servise gidilmemesi gerektiği,
- İlk defa gidilen bir yerde top yekün tamir bakım yaptırılmaması gerektiği ( önce ufak sorunlarınızı gidersinler,memnun kalırsanız devamını yaptırırsınız )
- Sürpriz ödemeyi kesinlikle kabul etmeyeceğinizi baştan belirtin. ( Mümkünse yapılacak işlemler ve tutarlarını yazılı olarak tamir öncesi isteyin )
- Arabadan anlamadığınızı benim gibi baştan söylemeyin.
- Cumartesi Günü servise gitmeyin ;) (Copyright by nakres )

Teşekkürler


Çevrimdışı POLO-CT

  • İleti: 24
  • Das Auto
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #4 : 08 Ocak 2012, 16:01:16 »
arkadaşım geçmiş olsun senin için  kötü bir tecrübe olmuş  keşke biraz daha araştırıp ondan sonra gidiceğin servise karar verseydin neyse tekrar geçmiş olsun direksiyondaki titreme lastiklerinden kaynaklanır, izmitte çok 1 yıldır devamlı gittiğim yer var lazım olursa yardımcı olabilirim kolay gelsin

Teşekkürler orca, öncesinde forumu araştırıp gitmiştim halbuki ama bazen tecrübe ederek öğreniyor insan, böyle böyle acemiliğimizi atacağız  :) Açıkçası sıkıntılar çözülmedi ama oraya ayıracak param da fazla kalmadı, o yüzden biraz bu şekilde idare edeceğim. Biraz para denkleştireyim tekrar kolları sıvarız ..

Yardımınız için teşekkürler


Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #5 : 08 Ocak 2012, 17:39:36 »
Geçmiş olsun sizi anlayabiliyorum
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı rsb

  • İleti: 1512
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #6 : 08 Ocak 2012, 23:25:24 »
öncelikle geçmiş olsun  .. şunu söyliyeyim ... ben sorunumun çözülmesi için 1000 lira veriyosam ve hala o sorunlar çözülmüyosa ben o işin peşini bırakmam .. çunku önce önce şikayetimi söylüyorum ve usta bana  tamam çözerim ama şu kadar para diyebiliyosa o iş çözülene kadar kapısını aşındırırım çunku o iş için o parayı alıyo . doktora   başım agrıyo diyip doktorun size  ateş düşürücü vermesi gibi bişey oluyo yani :)   sorunlarınızı çözene kadar bu işin peşini bırakmayın .. elinizde yeterli kanıt varsa  gerekli merciilere şikayet edin hatta . yeterki bu tür üçkagıtların önüne geçilsin ..   

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #7 : 08 Ocak 2012, 23:44:06 »
Geçmiş olsun. Sizi çok iyi anlayabiliyorum.en son 3 yıl önce ben de oraya gittim, ben de kazıklandım, hiç de düzelmedi. bi daha da tövbe dedim uğramadığım bir yer. Benim önceki aracım da polo idi, sanırım polodan anlamıyorlar, ama iyi kazıklıyorlar.

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #8 : 08 Ocak 2012, 23:47:09 »
Benim eski polom da 98 modeldi. Aynı aracımız. O hararetin sola dayanması olayı bende de hep oldu müşür falan dediler değişti olmadı. Daha sonrasında başka bir yere yaptırdım. Siyah bir lastik var müşürün olduğu yerde. Onun ortası deliniyor. O zaman da habire su dolanıyor ve hararet yükselemiyor. Sizin de durum aynıdır. sadece o lastiği değiştirin. Fiyatı 20 tl idi, şimdi 30 olmuştur sanıyorum.

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #9 : 09 Ocak 2012, 01:53:53 »
geçmiş olsun hocam bencede hakkınızı arayın diyecem ama parayı verdikten sonra ortaya çıkacak tek şey kavga olur bence  :bekleriz:

bu aydınlar ankara şaşmazdamı?
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #10 : 09 Ocak 2012, 02:55:35 »
Aydınlar servis bir arkadaşımızın arabasını orjinal parça ile değiştirecez dediği halde yan sanayi kaput ve bagaj kapağı takan servis. çocuk sırf kasko ile anlaşması var cebimden para çıkmasın diye gitti ama gittiğine gideceğine pişman oldu :( Arkadaşlar eğer güvenilir bir servis arıyorsanız bana özelden mesaj atın ben sizi bir yere yönlendireyim. Herşeylerine kefilim. Herşeyden önce her araba ile kendi arabaları gibi ilgileniyorlar,araç sahibinin isteklerine göre alternatif çözümler sunuyorlar,dürüst ve kaliteli hizmet sunuyorlar hepsinden de öte önce size insan gibi davranıyorlar. Gittiğinizde derdinizi anlatabileceğiniz  insanlarla karşılaşıyorsunuz,sizi dinliyor ve size sizin anlayacağınız dilde açıklama yapıyorlar. Bunu uzun uzun yazmamın sebebi sanayideki en büyük sıkıntının güvenilir,kültürlü ve konuşabileceğiniz servislerin sayısının az olmasıdır. Benden size küçük bir tavsiye sadece,sadece fikir danışmaya gidin,aklınıza takılan birşey olduğunda sormaya gidin zaten konuşunca kendi kendinize bu adamların bu sanayide ne işi var diyeceksiniz :)

Çevrimdışı POLO-CT

  • İleti: 24
  • Das Auto
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #11 : 09 Ocak 2012, 04:24:50 »
Öncelikle sorunumu okuyup geçmiş olsun dileklerini ileten tüm arkadaşlara teşekkürler. Bu servisten şikayetçi olan tek ben değilmişim onu anladım.

<speedystop> : Teşekkürler hocam eksik olmayın..

<rsb> : Söylediğinde haklısın aslında ama bu servise güvenip bir daha araba bırakmak içimden gelmiyor. Nitekim bir tarafı yapayım derken öteki tarafı bozuyorlar ( ben servise gitmeden önce geri vitesle ilgili sorunum yoktu ama ne hikmetse 3 saat liftte duran arabanın geri vites fiberi kendi kendine kırılıverdi ). Esnaf olan adam zaten müşterisini söğüşlemeye çalışmaz. Ama niyet baştan bozuksa, buradan bize daha fayda gelmez. Elimde servis tutanağının fotokopisi var, ayrıca fatura falan da kesen olmadı. Aslında arabayı yaptırmak yerine maliyeci arkadaşları oraya sevketmek fena fikir değil ;)

<ogretmen_ankara> : Valla hocam bence arabadan anlıyorlar ama esnaflıktan anlamıyorlar. Kim uğraşacak her gelenin arabasıyla şimdi, şişir gitsin olduğu kadar ... zihniyet bu !Hararet göstergesiyle ilgili tavsiyeniz için teşekkürler, söylediğiniz parçayı aynen tarif edip değiştirteceğim ( hem böylece acemiliğimizi biraz gizleriz :)

<salihsefa> : Sağolasın hocam tespit doğru :) ben de aynı kanaatteyim. Zaten baktım laf anlatamıyorum üçkağıt yapıldığını bile bile zararn neresinden dönersen kardır hesabı pazarlık yapıp verdim parasını çıktım.  :t  Servis Ankara Şaşmaz'da...

<freegane> : Hocam tam aradığım servis modelini tarif etmişsin ama hadi hayırlısı, umarım dediğiniz gibi ustalar hala mevcutdur. Servise gitmeye niyetlendiğim zaman sizden adresi mutlaka isteyeceğim.

Sağlıcakla kalın, kazasız belasız...

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #12 : 09 Ocak 2012, 08:05:53 »
Öncelikle sorunumu okuyup geçmiş olsun dileklerini ileten tüm arkadaşlara teşekkürler. Bu servisten şikayetçi olan tek ben değilmişim onu anladım.

<speedystop> : Teşekkürler hocam eksik olmayın..

<rsb> : Söylediğinde haklısın aslında ama bu servise güvenip bir daha araba bırakmak içimden gelmiyor. Nitekim bir tarafı yapayım derken öteki tarafı bozuyorlar ( ben servise gitmeden önce geri vitesle ilgili sorunum yoktu ama ne hikmetse 3 saat liftte duran arabanın geri vites fiberi kendi kendine kırılıverdi ). Esnaf olan adam zaten müşterisini söğüşlemeye çalışmaz. Ama niyet baştan bozuksa, buradan bize daha fayda gelmez. Elimde servis tutanağının fotokopisi var, ayrıca fatura falan da kesen olmadı. Aslında arabayı yaptırmak yerine maliyeci arkadaşları oraya sevketmek fena fikir değil ;)

<ogretmen_ankara> : Valla hocam bence arabadan anlıyorlar ama esnaflıktan anlamıyorlar. Kim uğraşacak her gelenin arabasıyla şimdi, şişir gitsin olduğu kadar ... zihniyet bu !Hararet göstergesiyle ilgili tavsiyeniz için teşekkürler, söylediğiniz parçayı aynen tarif edip değiştirteceğim ( hem böylece acemiliğimizi biraz gizleriz :)

<salihsefa> : Sağolasın hocam tespit doğru :) ben de aynı kanaatteyim. Zaten baktım laf anlatamıyorum üçkağıt yapıldığını bile bile zararn neresinden dönersen kardır hesabı pazarlık yapıp verdim parasını çıktım.  :t  Servis Ankara Şaşmaz'da...

<freegane> : Hocam tam aradığım servis modelini tarif etmişsin ama hadi hayırlısı, umarım dediğiniz gibi ustalar hala mevcutdur. Servise gitmeye niyetlendiğim zaman sizden adresi mutlaka isteyeceğim.

Sağlıcakla kalın, kazasız belasız...

Dostum sana dediğim parçanın adı termostat yuvası imiş. bu parçanın zamanla ortası deliniyor ve su sürekli dolaşıp hararetin yükselmesini engelliyor. Bende bu parça 2 defa değişti. Sen de burayı kontrol ettir. Boşuna termostat değiştirip duruyor ustalar. Aşağıdan bi resmine de bak

http://www.otoyedekparcaburada.com/POLO-9501-MDL-TERMOSTAT-YUVASI-UYUMLU-OLDUGU-MOTOR-TIPLERI-AEE-BCB-AHW-16-ORJ-NO-032121121J,PR-37050.html

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kötü bir Servis Tecrübesi
« Yanıtla #13 : 09 Ocak 2012, 08:16:21 »
2ay önce 15 tl idi  :tamamdir
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb