Öncelikle mutlu yıllar.
Konuyu açtığınız günden beri takip ediyorum ve ilk andan beri tamburun tornalanması ve balata değişimi ile sorunun kökünden çözüleceğini biliyordum.
Tamburun sökülüp iç yüzeyinin ve balataların zımparalanmasıda sesi kesecektir. Ancak bir yetkili servis için kampana açıp sprey sıkmak klasik işlem olduğundan bu zımpara işine giriştilermi bilmiyorum.
Ancak her durumda kesin olarak bilmeniz gereken Kampana fren sisteminin sese ve simetrik ayar tutmama durumlarına en baştan gebe olmasıdır.
2-3 yıl sonra araçlarımızı ilk kez TÜV muaynesinden geçirirken başımızdan geçenleri paylaşırken arka fren sapma değerlerini hep beraber göreceğiz .. ayak freninde en az %10 el freninde en az %20 sapma olması gayet beklediğim bir durum çünkü bu iş böyle.
Ailemizde Bluemotion polo dan başka 2 araç daha var ve bunlardan biri kampana biri ise disk.. ikiside yaşlı araçlar ve toplamda 4 kez tüv türk muaynesine soktum..
kampanalı aracımız ilk muaynesinde %70 el freni %40 küsürlerde ayak freninde saparak kaldı.. Kampanaların hiç elletmediğimden en nihai çözümün kampana söküp tornaya verilmesi ve biraz kaba finiş ile işlenmesi ve balataların değişimi ile çözüleceğini biliyordum.
Buna rağmen %12 ayak sapması %20 el freni sapması ile geçti.. yakın zamandaki 2. muyanesinde ise üstün körü bir temizlik ve hesapta basitçe bir ayar ile geçirmeyi başardım..
öte yandan disk frenli aracımız ise %3 ayak sapması ise tamburların üzerinde hala orijinal olan balataları ile şov yapıyordu
varmak istediğim sonuç Bluemotion alırken keşke kampana olmasın demiştim. ancak yapacak birşey yok elbet ayarı gevşeyecek elbet sapacak..
ses yapması biraz talihsizlik olmuş işlevini yerine getirmesinde en ufak bir sorun olmaz. Garantiden aşınan parçaların hiç bir şekilde yenileteceğinizi zannetmiyorum 3000km çokmuş bile bu ses muhtemelen sürtünen yüzeylerden birninde bir rezonans oluşmasından kaynaklanıyordur.
Bijonlarında Torklanması çok önemlidir. Ayılama bijon söküp takmaya ve havalı tabanca ile sıkmaya müsade etmeyiniz yüzey bozulur tambur ovalleşir..
Tek kurtarır yolu tornadan geçmesidir bununda bir sorun açması mümkün değil. Yüzey dokusununda biraz pürüzlü olması tercih edilebilir.
Yetkili servis sprey sıkarken tamburu açmak zorunda. tamburu açıpta sürtünme yüzeyine bakmayıp şimdiye kadar yüzeyin bozuk olduğunu anlamayan bir yerse yazık onlara..
Ancak muhtemelen sese duyarlı olduğunuz için herkesin bildiği klasik işlemi torna ile kampana iç yüzeyindeki sürtünme yüzeyini düzeltmeyi uygulamışlardır.. hatta kuvvetle muhtemel torna makinaları olmadığından muhtemelen bir çalışan ile yetkili servis dışına sanayiye göndermişlerdir..
başıma gelse yapacağım tek işlem ve çözüm budur.
Son olarak bu durumun ESP sisteminin çalışmasına etki etmediğini hatırlatmak isterim ESP maksimum fren basıncını kullanıyor kampananın ne kadar saptığı önemli değl elbet tutacaktır.
geçmiş olsun özünde hiç büyük bir mevzu değil..
ayrıca bahsettiğim disk frenli aracımızda opel vectra b dir opele geçmek isterseniz müthiş bir mekanik birikim ve sanayi kültürünüz olması gerektiğini düşünüyorum yinede siz bilirsiniz tabi