Gönderen Konu: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.  (Okunma sayısı 31446 defa)

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #28 : 21 Şubat 2012, 23:06:39 »
vallahi ben benzinde sakın kullanımda 270-300 krs arası yakıorum.... sen lpg de 400 vallahi tüylerim diken diken oldu....
Valla gökhan ben de o yüzden seninkinin yanına çektim o gün yeşil poloyu belki huyundan suyundan birşeyler geçer, ya da kendinden utanır adamın benzinde yaktığından fazlasını ben lpg de yakıyorum diye ama yok herhangi bir olumlu gelişme olmamış.  :D

Şaka bir yana haftasonu ilk lpg yi takan yere gideceğim takılalı 2,5 yıl olmuş bir bakımı yapılsın belkide bakımı yapılmadıysa ondandır. Gelişmeleri aktarırım.

Logged

Çevrimdışı ggtoker

  • İleti: 777
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #29 : 22 Şubat 2012, 09:11:48 »
Valla gökhan ben de o yüzden seninkinin yanına çektim o gün yeşil poloyu belki huyundan suyundan birşeyler geçer, ya da kendinden utanır adamın benzinde yaktığından fazlasını ben lpg de yakıyorum diye ama yok herhangi bir olumlu gelişme olmamış.  :D

Şaka bir yana haftasonu ilk lpg yi takan yere gideceğim takılalı 2,5 yıl olmuş bir bakımı yapılsın belkide bakımı yapılmadıysa ondandır. Gelişmeleri aktarırım.

hadi bakalım bekliyoruz.... inş istediğin gibi olurda benm benzınde yaktıgımı sen lpg de yakarsın:D

Çevrimdışı simlikirmizi

  • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #30 : 22 Şubat 2012, 11:04:38 »
vallahi arkadaslşar bı kac gazcıyla ve tamırcıyle gorustum oncelıkle aracı benzınde dene dedı. sımdı benzınde denıcem ama normal yakıtı benzınde ne olmalı onu bılmıyorum. yalnız gokhanın hesabına gore max 350 yakmam lazım cunkı ist trafıgı bıraz daha yogun sakaryaya gore yanlısım varsa duzeltın hadı hayırlısı artık.

Çevrimdışı simlikirmizi

  • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #31 : 22 Şubat 2012, 11:06:37 »
bu arada arkaslar su bulusmayı nasıl kacırdım bılmıyorum gercı calısıyodum pazar gunu ama yınede cok uzuldum valla kısmetse bıdahakıne ıns.

Çevrimdışı rsb

  • İleti: 1512
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #32 : 22 Şubat 2012, 11:16:38 »
bu pololar benzinde  yakacagı en az rakam 45 kuruştur ... zaten teknik verilere göre 9.8 - 10 lt gibi fabrika söylemiş ... bugun benzinin litresi 4,3 tl  civarındayken 35 kuruş yakıyo  30 kurul yakıyo demek bana biraz  şaka  gibi geliyo  :) 50 kuruşun altına yakıt tüketimim yok .. ama şehir dışında  90 tl ye 320 km gittim  ve buda 28 kuruş gibi bi tüketime denk geliyo ... ölcümlerim gayet net ve dogrudur .. ama şunuda ekliyeyim .. benzin  az olduğu zaman pompa çekmekte zorlandıgı için deponun dibindeki benzin fazla yakıt tüketimine sebep oluyo .. yani tam dolu depo ile çeyregin altındaki deponun yakıt tüketimi farklıdır bunuda  bilmemizde fayda var ... mesela yolda kaldıgımda  bidonla benzin koyuyorum  20 tl aldıgımda ( litresi 4,3 hesap edelim ) 28 km yol gidiyorum en fazla 30 km .. ama  depo doluyken 20 tl ye 35-38 km arası gidiyorum .. gerisini siz düşünün dostlar  :tamamdir

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #33 : 25 Şubat 2012, 01:48:01 »
bu pololar benzinde  yakacagı en az rakam 45 kuruştur ... zaten teknik verilere göre 9.8 - 10 lt gibi fabrika söylemiş ... bugun benzinin litresi 4,3 tl  civarındayken 35 kuruş yakıyo  30 kurul yakıyo demek bana biraz  şaka  gibi geliyo  :) 50 kuruşun altına yakıt tüketimim yok .. ama şehir dışında  90 tl ye 320 km gittim  ve buda 28 kuruş gibi bi tüketime denk geliyo ... ölcümlerim gayet net ve dogrudur .. ama şunuda ekliyeyim .. benzin  az olduğu zaman pompa çekmekte zorlandıgı için deponun dibindeki benzin fazla yakıt tüketimine sebep oluyo .. yani tam dolu depo ile çeyregin altındaki deponun yakıt tüketimi farklıdır bunuda  bilmemizde fayda var ... mesela yolda kaldıgımda  bidonla benzin koyuyorum  20 tl aldıgımda ( litresi 4,3 hesap edelim ) 28 km yol gidiyorum en fazla 30 km .. ama  depo doluyken 20 tl ye 35-38 km arası gidiyorum .. gerisini siz düşünün dostlar  :tamamdir
Kesinlikle haklısın. Bence ortada ölçümü hatalı olanlar var. Ben bugün gittim lpg de 30, 31 kuruş yakıyorum diye ama 2 LPG ci de değerler normal dedi. Sonra oturup excelde tuttuğum yakıt sarfiyatıma baktım. Yazın 26 kuruşken şimdi 31 kuruş neden diye ve gördümki aslında herşey normal tüketimim de normal. Şöyleki fiyata değilde litreye vurduğumuzda yazın 100 km de 11,5 lt LPG harcıyormuşum kışın bu rakam sanırım soğuklardan dolayı 12 lt civarına çıkmış. Yani sadece yarım litre fazla yakıyorum ama kuruşa vurduğun zaman yazın 26 şimdi 31 kuruş çıkıyor. Bununda tek ama tek sebebi yakıtın hızla pahalanması.
Hatta kısaca sağlamasını yapayım.
Yazın
LPG litresi 2,31 tl.
100 km de 11,5 lt tüketim.
11,5*2,31= 26,56 /100 = KM'de 26 kuruş ediyor.

Şimdi
LPG litresi 2,53 tl
100 km de 12 lt tüketim
12*2,53= 30,36/100 = KM'de 30,3 kuruş ediyor.

Biraz uzun oldu ama hesap yapacak arkadaşların bunu göz önünde bulundurmalarında fayda var. Sonra ezberden lpg de 18 kuruş yakıyorum gibi komik rakamlar söyleyip milleti boş yere masraflara sokmanın anlamı yok.

Çevrimdışı simlikirmizi

  • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #34 : 25 Şubat 2012, 18:31:49 »
kardesım hesaplamaların cok acıklıyıcı olmus. emegıne saglık dusundumde banada mantıklı geldı ama bu suanda benım aracımın cok yaktıgı gercegını yok etmıyor. yalnız gecende soylesı bır seye dıkkat ettım. babamla bıyerlere gıttık arabayı babam kullandı (babamın arabasıyla) ve babam arabayı hıc zorlamadan kasmadan sankı yolda akar gıbı kullandı ve farkettımkı aslında ben aracımı galıba bıraz sert kullanıyorum.  :t ve karar aldım sakın ve nazık kullanıcam dıe. bunun uzerıne bugun depoyu tekrar fulledım ve km sıfırladım bakalım sakın kullanarak kac km yapıcam sehır ıcı 200 km devırım baska bısey ıstemıyorum yahu.

Çevrimdışı red_dragon

  • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #35 : 27 Şubat 2012, 23:49:34 »
bende golf var 1.6. aracı aldığımdan beri lpg ile kafayı yicem hesap yapmaktan. en son km de 50 krş yakınca hemen gittim ustama anlattım durumu. imkansız dedi baktı etti bi sorun yok. sonra pompayı deiştir ve aracı 2000 2500 devirde kullan dedi. ben normalde 3000 den aşagı vites atmıyordum. genelde 4000 5000 devirlerde atıyodum. sonra dediğini uyguladım . en son kullanımda 25 liraya 75 km gitti. yani 33 krş gibi bi rakama ulaştım


Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #36 : 28 Şubat 2012, 00:02:25 »
arkadaş drag da yada yarışta gibi sert araç kullanıyorsunuz makinayı zorluyosunuz sonra lpg de 50 kuruş yakıyorsunuz. mesela red_dragon arkadaşım sen bilmiyor muydun yüksek devir çevirdikçe arabanın çok yaktığını. ben gibi 2000 2500 devir kullansan da yaksan 50 krş o zaman sorun var derim ama o kullanımla gayet normal 50 krş. bence o 33 krş bile fazla o dediğin şekilde kullandıysan eğer
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #37 : 28 Şubat 2012, 00:36:02 »
bende golf var 1.6. aracı aldığımdan beri lpg ile kafayı yicem hesap yapmaktan. en son km de 50 krş yakınca hemen gittim ustama anlattım durumu. imkansız dedi baktı etti bi sorun yok. sonra pompayı deiştir ve aracı 2000 2500 devirde kullan dedi. ben normalde 3000 den aşagı vites atmıyordum. genelde 4000 5000 devirlerde atıyodum. sonra dediğini uyguladım . en son kullanımda 25 liraya 75 km gitti. yani 33 krş gibi bi rakama ulaştım
Şöyle bir durum söz konusu. En verimli vites değiştirme zamanı aracının max. tork seviyesinde veya yokuşta filansan biraz geçecek devirde değiştirmendir. Yani benim aracımın max. tork seviyesi 2800 devir. Ben genelde 2800 lerde vites değiştiriyorum veya vites yükseltilemeyecek durumdaysam 2700, 2600 lerde kullanmaya çalışıyorum. Hemen 4000 5000 devirler çok yakar gibi birşey diyemeyiz çünkü benim arkadaşımın seat'ı max. torku 4200 devirde yakalıyor. Yani vitesini 4200 devirde en sağlıklı değiştirebilir ve 4200 devirde iken en ekonomik yakıt harcaması yapabilir. Yani o araç için 4. viteste 4200 devir mi yoksa 5. viteste 2000 devir mi derseniz ben 4. viteste 4200 devir derim. Veya 2800 de torku yakalayan bir araç için ben 5. viteste 2000 devirde gideceğine 4. viteste 2800 devirde gitmesini tercih ederim daha ekonomik olması adına.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2012, 00:40:10 Gönderen: bunalan »

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #38 : 28 Şubat 2012, 00:51:14 »
iyi o zaman arkadaşın o seat la 5. viteste 4200 devirde bi gitsin de bi görelim bakalım nasıl ekonomiymiş görürüz o zaman...
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı red_dragon

  • İleti: 77
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #39 : 28 Şubat 2012, 03:09:42 »
daha önce 1300 motor dizel araba kullanıyodum.ondada asılıyoduk gaza . dizellerde yüksek devirde vites atmalı gibi bi mantık vardı. ondan alışkanlık olmuş.

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #40 : 28 Şubat 2012, 04:48:50 »
Şöyle bir durum söz konusu. En verimli vites değiştirme zamanı aracının max. tork seviyesinde veya yokuşta filansan biraz geçecek devirde değiştirmendir. Yani benim aracımın max. tork seviyesi 2800 devir. Ben genelde 2800 lerde vites değiştiriyorum veya vites yükseltilemeyecek durumdaysam 2700, 2600 lerde kullanmaya çalışıyorum. Hemen 4000 5000 devirler çok yakar gibi birşey diyemeyiz çünkü benim arkadaşımın seat'ı max. torku 4200 devirde yakalıyor. Yani vitesini 4200 devirde en sağlıklı değiştirebilir ve 4200 devirde iken en ekonomik yakıt harcaması yapabilir. Yani o araç için 4. viteste 4200 devir mi yoksa 5. viteste 2000 devir mi derseniz ben 4. viteste 4200 devir derim. Veya 2800 de torku yakalayan bir araç için ben 5. viteste 2000 devirde gideceğine 4. viteste 2800 devirde gitmesini tercih ederim daha ekonomik olması adına.

yalnız bir noktayı gözden kaçırıyorsun arkadaşım. max torku elde ettiğin devir max ekonomiyi elde ettiğin devir değildir. aracının motorundan max performansı aldığın devirdir. motorunun en yüksek performansı sağladığı devirdir. performanstan kastım da max ivmelenme ve yokuş çekişi sağladığı devir.

tork motorun döndürme kuvveti şeklinde nitelendirilebilir. motorun çevirmeye devam etme isteğidir. şimdi yeni nesil tsi motorlarda 1500 devir ile 3500 devir arasında tork eğrisi düz bir çizgide devam ediyor. yakıt sarfiyatı aynıdır diyemeyiz. kaldı ki motorda üretilen tork, aktarma organları ve lastik vasıtasıyla yola iletildiğinden üretilen tork aynı dahi olsa, lastik çapı farklı iki otomobilin hızlanma değerleri de farklıdır, yakıt ekonomileri de farklıdır.

senin dediğin ve uyguladığın ise, araçtan alınabilecek en iyi hızlanma değerleri için uygulanacak yöntemdir.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: Lpg'de kilometrede 40 kr yakıyor.
« Yanıtla #41 : 28 Şubat 2012, 09:16:41 »
yalnız bir noktayı gözden kaçırıyorsun arkadaşım. max torku elde ettiğin devir max ekonomiyi elde ettiğin devir değildir.
Hayır tam tersi max. torku elde ettiğin devir max. ekonomiyi elde ettiğin devirdir. En kaba tabiriyle şöyle söyleyeyim bir yanma sonucu çıkan enerjiyi dönme kuvveti olarak kullanabilmektir max. tork olayı. Yani max. torkun 2800 devir ise ve sen 2000 devirde gidiyorsan o motorda yakma olayında çıkan enerjinin 800 devirlik kısmı tamamen boşa gidiyor demektir. Eğer zaten aracınızın tork devri zamanla düşmediyse siz istemesenizde aracınız max. tork devrine kendi gidecektir. Tamam düz yolda haklısınız max. torka gelmeden de ekonomiyi sağlarsınız ama en hafif bir yokuşta max. torka mecbursunuz yokuş çekişi için.
Gözümüzden kaçmaması gereken en önemlisi bunlar tork devrinde oynama olmamış, lastik ebatları havaları sürtünmeleri fabrika değerlerinde olan araçlar içindir. Neys çok fazla uzatmanın anlamı yok peşin yazmalar oluyor çünkü aklında sorusu olanlar tork ile ilgili çok güzel yazılar var oradan daha net bilgi kazanabilirler.