Volkswagen Scirocco 1.4 TSI | Volkswagen Scirocco 1.5
Motor: 1,390cc 4silindir / 1,471cc 4silindir
Aktarım: Altı-ileri manuel, önden çeker / Dört-ileri manuel, önden çeker
Güç: 160bhp / 85bhp
Bir aile otomobilinin platformunu alıp onu çekici ve seksi bir coupé'ye dönüştürmek kulağa yeni bir fikir gibi gelebilir, ancak değil. Volkswagen bunu 50 seneyi aşkın bir süredir yapıyor - fikir 1955 Beetle'dan türetilmiş Karmann Ghia'yla başladı ve yerini 1974'te Golf temelli Scirocco'ya bıraktı.
Şimdi sokaklarda bir diğer Scirocco var. Soruysa şu: acaba orijinal modeli o derece çekici kılan sihri yakalayabiliyor mu?
İki otomobili yan yana karşılaştırınca Scirocco'nun birden fazla boyutta büyüdüğünü görüyorsunuz: orijinal model ufak tefek görünüyor. Alçak kaputu, zarif oranları ve düz çizgileriyle, bırakın dört kişiyi, tek bir sürücü için bile dar gibiydi. Ancak şık yapısı saf bir tasarım anlayışını beraberinde getiriyordu.
Mekanik aksam olarak orijinal Scirocco, enine yerleştirilmiş motorun gücünü aktardığı ön tekerleklerle, oldukça gelenekseldi. Her ne kadar bugün bu yerleşim ses getirmese de, 1974'te VW hayranları üstüne bir kültür şoku yaratmıştı.
O ana kadar firmanın ürün gamı, hava soğutmalı Kaplumbağa'lar ve bazı diğer arkadan motorlu antikalardan ibaretti. Scirocco ve üstüne inşa edildiği Golf, VW'nin mühendislik felsefesini bir anda 20 sene öteye götürdü.
Yola çıktığınızda Scirocco'nun gerçekten de VW'nin ilk geleneksel önden çekişli otomobili olduğuna inanamıyorsunuz. Direksiyondan yol tutuş dengesine kadar her şey harika hissettiriyor. Her ne kadar yetersiz frenler gibi bazı unsurlar alışmak için zaman gerektirse de, yaklaşık 35 yaşında bir makine gibi görünmüyor.
Peki yeni model başarılı bir takipçi mi? Ruh ve görüntü söz konusu olduğunda, cevap evet olmalı. Golf'ün tüm niteliklerini çekici ve seksi bir şekilde sunan, çarpıcı bir paket. Ancak mühendislik etkisi söz konusu olduğunda, orijinal model asla alt edilemeyecek.