Gönderen Konu: Ekonomik araç kullanımı..  (Okunma sayısı 20481 defa)

Çevrimdışı golfgerisiyalan

  • İleti: 122
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #42 : 31 Ocak 2012, 00:02:21 »
okudum anladım:))
Erdinç

Logged

Çevrimdışı jackhal

  • İleti: 342
  • gri olmasın da...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #43 : 03 Şubat 2012, 09:16:48 »
Yazı güzel ama takıldığım nokta eski arabalarda vergi indirimi yapılmaması oldu.
Avrupa ülkelerinde yeni bir araba almak çok kolay bize göre. Fiyatlar makul. Eğer ki devlet MTV'yi sabit tutmalıysa araçlardan aldığı vergileri minimuma indirmeli ki herkes arabasını yenileyebilsin. Aksi takdirde bu yüksek maliyetlerle arabayı sıfırlamak çok da kolay değil..

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ekonomik araç kullanımı..
« Yanıtla #44 : 03 Şubat 2012, 16:26:46 »
5600 devirden sonra güç bitmiyor ki, güç devam ediyor ama 100hp değilde 90hp diye düşün.

al sana mak. müh. max. tork devri motorun aracı ivmelendirmeyi en hızlı yaptırabildiği ve hızı koruyarak aracı götürmeyi en rahat yapabildiği devirdir. ama son viteste bu devirde gidecen ve 90 km/h saat hızda 2700 d/dk da gittiğinden daha az yakacak diye bir durum yok. devrin arttığı için tüketimin artacak. bunu şey gibi düşün fiyat/performans oranının en fazla olduğu nokta. en fazla çekişi en az yakıta yapabildiği nokta orası ama devir yüksek olduğu için 2700 devire göre haliyle çok yakacak. şu demeye de gelir ki 2700 le gidiyorsun daha az yakıyorsun ama yaktığı yakıta karşılık verdiği çekiş oranı o devirdeki kadar iyi değil. sadece daha az devir çevirdiğin için daha az yakıt harcıyorsun. ambalaj arttıkça fiyat düşer hesabı. 2 lt kola 2 tl iken 2.5 lt si 2.5 tl olması gerekirken 2.25 tl olması gibi. verdiğin fark parası az aldığın kola fazla ama sonuçta cebinden de daha fazla para çıkıyor... bu tamam mı?

max. güce gelince arkadaşın yazdığı yorum doğru. max. güç devri demek motorun yakıt harcayarak yakıt enerjisini üretebileceği en fazla hareket enerjisine çevirerek iş üretebileceği devir demektir. motor bu devirden sonra da iş üretir ama bu max. noktada değil düşmeye başlayacaktır aracın hızlanması devam edecektir ama bu çok yavaş olacaktır. arkadaşın dediği gibi o devirden sonra 110 bg değil de 90 bg gibi.
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)