Volkswagen’in artık bir efsane haline gelen Beetle’dan sonra arkadan motorlu olarak tasarladığı yeni küçük, neşeli ve çevreye saygılı konsept aracı up!, 62. Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Kurulduğu günden bu yana Beetle’den Golf GTI’a kadar nesilden nesile ulaşmayı başaran ve otomotiv tarihinde ikon unvanı kazanan modeller geliştiren Volkswagen, 2007 Frankfurt Motorshow’da UP! adını verdiği yepyeni bir konsept aracıyla potansiyel bir efsanenin doğuşunu müjdeliyor. Gerek tasarımıyla gerek işlevsel özellikleriyle dikkat çeken arkadan motorlu ve dört koltuklu VW up!, 2011’den önce üretime geçmesi planlanmayan fakat markanın yeni nesil küçük sınıf platformu üzerinde geliştirilen, ekonomik şehir otomobilinin öncüsü olarak tanımlanıyor.
Tıpkı geçmişte Volkswagen markasının efsane modeli Beetle gibi sevimli bir yüze, kompakt bir tasarıma ve arka konumlu motora sahip olan up!, yeni nesil şehir otomobil anlayışını tasarımındaki yalınlık ve işlevsel özelliklerinin yanı sıra ekonomik oluşu ve düşük yakıt tüketimi ile de yansıtıyor. Volkswagen Grubu’nun baş tasarımcısı Walter de Silva tarafından “Asla kısa sürede demode olmayacak bir tasarıma sahip VW up!, sevgiyle yaratılmıştır ” açıklamasıyla aslında VW Beetle’ı meydana getiren VW kültürüne de saygısını dile getiriyor. VW up! konseptinin ön bölümünde otomobilin yüzünün güler yüzlü gözükmesini sağlayan: üzerinde hava girişi olmayan tampon kullanılmasından ileri geliyor. Büyük VW logosunun bulunduğu ön yüzde oval formlu yeni teknoloji farlarda dikkat çekiyor. VW up! konseptin arka cam çizgisinin gerisine saklanan far grubu ve ilk defa camın ortasına konumlandırılan şeffaf VW logosu ise sadece farlar yandığı zaman aydınlanıyor ve fütüristik nitelikte yalın bir görüntü sunuyor. 3. 45 metre uzunluğundaki VW up!, güçlü görünümünü ise bütün kompakt özelliklerine rağmen aracın genişliğine göre oldukça açık iz mesafesiyle (1.42 metre) vurguluyor. Özel olarak tasarlanmış 18 inçlik jantlar da aracın güçlü görünümüne katkı sağlıyor.
VW up!’ta kullanılan geniş cam yüzeyler sayesinde aydınlanan kabin içinde maksimum kullanım alanı sunabilmek için ince tasarlanmış koltuklar dikkat çekiyor. Sürücü koltuğu hariç her biri katlanabilen ve yerinden çıkarılabilen koltuklar yüksek oturma konforu sunuyor. Koltukların ergonomik tasarımlarına ek olarak kendi kendine şişen ve oturan kişinin gövde anatomisini alabilen yenilikçi yapısı sayesinde konforun üst düzeye taşınması hedefleniyor. Önde yer alan bagaj bölümünün yanı sıra arka bölümde de yükleme alanı sunan VW up!’ın kokpitinde de yine yalın ve fonksiyonel tasarım anlayışının izleri çok net olarak görülüyor. Sadece dijital göstergeler ve kumanda ekranının yer aldığı iç mekanda karmaşık olabilecek her türlü ekstra tasarım anlayışından kaçınıldığı dikkatlerden kaçmıyor. VW up!’ta tüm sistemleri kontrol etmekle görevli iki adet ekran bulunuyor. Sürücünün karşısında konumlandırılan 8-inçlik monitör sürücüsüne aracın hızı, yakıt seviyesi ve menzil ile anlık CO2 emisyonları gibi önemli bilgileri gösteriyor. Navigasyon, radyo, yol bilgisayarı ve klima kontrol sistemlerini kumanda etmek için kullanılan 7 inçlik ekran ise yeni geliştirilen “yakınlık sensörü” teknolojisine sahip olmasıyla benzer sistemlerden farklılaşıyor. VW up!’ın kullanıcısı, ekrana dokunmadan ekran üzerinde sadece elini dolaştırarak ilgili sistemleri kumanda edebilme ayrıcalığına sahip.
kaynak: Otomobil Gazetesi | Otomobil Düyasının Haber ve Bilgi Kaynağı