ve işte gösterge paneli gerçekten elimizde
kırmızı işaretli yerde kapağın arkasında buzzer denen zımbırtının hoparlörü mevcut.
göstergenin markası. benimki motometer. bazıları ise VDO oluyormuş.
resimde oklarla gösterilen yerlerdeki vidalar T10 tork tornavida yardımıyla sökülüyor ve tırnaklarını kurtardığımızda arka kapağı açıyoruz.
kapağı açınca aşağıdaki görüntü karşılıyor bizi. okla gösterilen parça hoparlör. arızalanan parça ta kendisi oluyor. benimkinde telleri filan sağlam görünüyordu ama çalışmıyordu. bazılarında ise üzerindeki naylonun delinmesi veya patlaması sonucu klasik hoparlör sorunu olan cızırtılı ses ortaya çıkıyormuş...
bu resimde hoparlörü daha yakından görüyoruz. ikisi okla işaretlenen ikisi de yukarı köşelerde olan 4 adet metal bacağı var hoparlörün. hoparlörün bağlantısı okla işaretlenen iki bacakta bulunuyor. hoparlörün naylon kısmını, tellerini koparıp çıkarıyoruz. kopardığımız tellerin birbirine temas etmemesini sağlamalıyız yoksa kısa devre sonucu bağlayacağımız hoparörde çalışmayabilir. söktüğümüz hoparlörün yerine bu çaplarda herhangi bir hoparlör buluyoruz. sizde benim gibi yeğeninizin acayip sesler çıkaran oyuncak tabancasından sökebilirsiniz. benim yeni hoparlör biraz daha küçük çaptaydı ve ben o metal kısmın üzerine japon yapıştırıcısı ile yapıştırdım. hoparlörün kablolarını da okla işaretli iki bacağa lehimledim. işlem bu kadar. yalnız heyecandan yeni hoparlörün fotosunu çekmeyi akıl etmemişim
ama sanki vw yapımı gibi. orjinal sesi aynen alabiliyorum.
sonra iş en baştan beri yaptığımız işleri tersi yönde yapıp göstergeyi toplayıp yerine takmak. ikinci soketi taktığınızda ibrelerden dırrrrrrrrtttttttttt diye bir ses gelecek korkmayın. sanırım beyindeki konumlarını sıfırlıyorlar...
son uyarı gösterge sökülü iken kontağı açmamak gerekiyormuş immo sorunu meydana geliyormuş ve servisten başka halledilmiyormuş duyduğum bu yönde