Gönderen Konu: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?  (Okunma sayısı 11111 defa)

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?
« Yanıtla #14 : 17 Şubat 2012, 20:33:19 »
arkadaşım bende senin gibi po prodizel nasıl diye merak ediyordum.sürekli prodizel kullanan bi arkadaşım vardı. hatta banada tavsiye ederdi bu araçlar için daha ekonomik diye  aracı reno clio(2001 modeldi sanırım) geçen gün ona bi sorayım danışayım dedim nasıl yakıt bi sorun çıktımı diye sordum.araç enjektör arıza lambası yakmış ve 4 enjektörüde değiştirmek zorunda kalmış :'(.şuan euro diesel kullanıyorum dedi.tabi bu yakıtı kullanan araçların kaçında bu sorun olur?yada herahngi bir problem çıkartırmı bilemeyiz.bence kısa vadede pro dizel ekonomik gibi gözükelebilir ama euro dieselinde aracın motor ömrünü uzatıığnı pompayı enjektörleri daha az kirlettiğini vs faydalarını hesaba katarsak uzun vadede kazançlı bile çıkmış olabiliriz.

Logged

Çevrimdışı marshalll

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?
« Yanıtla #15 : 18 Şubat 2012, 01:33:54 »
Totalin Excellium kullanıyorum. Katkılı kullanmakta fayda var diye düşünüyorum.

Po prodizel zaten euro dizel standartında  10 ppm kükürtlü. Sadece biraz daha kalın ve yağlayıcı özellikli. Eski ve yeni Ağır vasıtalar için çıkartılmış bir ürün. Clio 2001  commonrail ise sorun çıkması normal.

Bizim 2000 model tdi ler pd(pump düse) bile değil vp (versteiler pumpe)  , ayrıca enjektörler de daha büyüktür diğer modellere göre ama neticede  "Kamyon" motoru da değil:)  uzun süreli kullanımda ne olur bilemiyorum. Büyük ihtimalle de hiç birşey olmaz ama şu anda kullanmaya cesaret edemiyorum. 

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?
« Yanıtla #16 : 18 Şubat 2012, 20:21:16 »
arkadaşım bende senin gibi po prodizel nasıl diye merak ediyordum.sürekli prodizel kullanan bi arkadaşım vardı. hatta banada tavsiye ederdi bu araçlar için daha ekonomik diye  aracı reno clio(2001 modeldi sanırım) geçen gün ona bi sorayım danışayım dedim nasıl yakıt bi sorun çıktımı diye sordum.araç enjektör arıza lambası yakmış ve 4 enjektörüde değiştirmek zorunda kalmış :'(.şuan euro diesel kullanıyorum dedi.tabi bu yakıtı kullanan araçların kaçında bu sorun olur?yada herahngi bir problem çıkartırmı bilemeyiz.bence kısa vadede pro dizel ekonomik gibi gözükelebilir ama euro dieselinde aracın motor ömrünü uzatıığnı pompayı enjektörleri daha az kirlettiğini vs faydalarını hesaba katarsak uzun vadede kazançlı bile çıkmış olabiliriz.
clioda common rail motor olduğundan katkılı ve inceltilmiş eurodiesel harici yakıt kullanmak intihar olur zaten.ama bizim araçlardaki motorlar eski nesil pompa meme sistemli motorlar.Aracın kullanma kılavuzunda kolza yağı bile kullanılabilir yazıyor.Kaldı ki eski nesil pompalar mekanik olduğundan yağlama özellği fazla olan yakıtların tercih edilmesi gerekiyor.Bu anlamda pro dizelin bizim motorlar için faydalı olacağı muhtemel görünüyor.Çünkü internet sitesinde bu yakıtın eski nesil motorlara uygun olduğu ve yağlama özelliğinin fazla olduğundan bahsediliyor.
bu linkten faydalanabilirsiniz
http://www.poas.com.tr/Default.aspx?pg=1002
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2012, 20:21:48 Gönderen: 61TS061 »
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?
« Yanıtla #17 : 18 Şubat 2012, 20:24:05 »
Totalin Excellium kullanıyorum. Katkılı kullanmakta fayda var diye düşünüyorum.

Po prodizel zaten euro dizel standartında  10 ppm kükürtlü. Sadece biraz daha kalın ve yağlayıcı özellikli. Eski ve yeni Ağır vasıtalar için çıkartılmış bir ürün. Clio 2001  commonrail ise sorun çıkması normal.

Bizim 2000 model tdi ler pd(pump düse) bile değil vp (versteiler pumpe)  , ayrıca enjektörler de daha büyüktür diğer modellere göre ama neticede  "Kamyon" motoru da değil:)  uzun süreli kullanımda ne olur bilemiyorum. Büyük ihtimalle de hiç birşey olmaz ama şu anda kullanmaya cesaret edemiyorum. 
cesaret edemeyecek birşey yok inan bana.Ben deneyeceğim.Alırsam sonuçları yazarım.Ayrıca üründe enjektörleri temizleyici deterjan özelliğinden de bahsediliyor.Korkmana gerek yok.1 depo denemekte fayda var.
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?
« Yanıtla #18 : 19 Şubat 2012, 14:26:25 »
clioda common rail motor olduğundan katkılı ve inceltilmiş eurodiesel harici yakıt kullanmak intihar olur zaten.ama bizim araçlardaki motorlar eski nesil pompa meme sistemli motorlar.Aracın kullanma kılavuzunda kolza yağı bile kullanılabilir yazıyor.Kaldı ki eski nesil pompalar mekanik olduğundan yağlama özellği fazla olan yakıtların tercih edilmesi gerekiyor.Bu anlamda pro dizelin bizim motorlar için faydalı olacağı muhtemel görünüyor.Çünkü internet sitesinde bu yakıtın eski nesil motorlara uygun olduğu ve yağlama özelliğinin fazla olduğundan bahsediliyor.
bu linkten faydalanabilirsiniz
http://www.poas.com.tr/Default.aspx?pg=1002
eğer bu riske değecek bir ekonomisi varsa dediğiniz gibi kullanılabilir.siz kullanırsanız yada diğer arkadaşlardan kullananlar olursa yakıt değerlerini burdan paylaşşsınlar bizde öğrenelim bakalım fark olacakmı?

Çevrimdışı marshalll

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?
« Yanıtla #19 : 20 Şubat 2012, 01:09:31 »
Eğer kullanırsan sonuçları  merakla bekliyorum "61TS061 ". Benim deponun bitmesine daha var.Belki bende bir depo deneyebilirim. 

Çevrimdışı ercanuzun06

  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?
« Yanıtla #20 : 20 Şubat 2012, 10:05:38 »
Performans istiyorsan shell almalisin diger markalara gore daha ince akiskan fakat yakit sarfiyati arttiriyor ama bana kalirsa opet eurodisel herkez memnun ben arabamda opet kullaniyorum be hic sorun yasamadim

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Ynt: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?
« Yanıtla #21 : 20 Şubat 2012, 19:29:49 »
dediğim gibi bizim araçlarda mekanik pompa mazotun yağlama özelliğiyle yağlandığı için yağlama özelliği yüksek yakıtlar motor için daha sağlıklı olacaktır.Eurodiesel kullanma zorunluluğu ise düşük kükürtlü olmasıyla alakalıdır.Şu an piyasada pro dizel fuel save ve diğer firmaların az katkılı yakıtları için söylenen"abi o kamyon yakıtı senin araca kalın gelir" lafı tamamen pazarlama politikasıdır.Çünkü bu yakıtlar da pahalı satılan katkılı eurodieseller ile aynı yakıttır yani max.10ppm kükürt düzeyine sahiptir.Kükürt oranını ayarlama işi rafinerilerden yapılacak teknik bir meseledir.Bu iş benzinlikte konulan katkı ile olacak iş değildir.Alınan karara göre 1 Nisan 2010 tarihinden bu yana ülkemizin tüm rafinerilerinde 10 ppm kükürt oranına sahip olan yani bizim adına eurodiesel dediğimiz mazot üretilmektedir.Yağlama özelliği fazla olan mazot diğerlerine göre daha kalındır fakat kükürt oranı aynıdır.Kükürt oranı düşük yakıtların yağlama sorunu(kükürtün doğal bir özelliği olan yağlama özelliği) yeni bir takım kimyasallar ile telafi edilmektedir.İşin özü eğer yüksek performansla işiniz yoksa katkılı mazot diye pahalı ürünlere sarılmanın hiçbir mantığı yoktur.Önemli olan kükürt oranıdır.Kükürt oranı 10 ppm ise aracınız kurum falan yapmaz ve herhangi bir sakıncası olmaz.Hatta bizim gibi eski nesil mekanik pompa sistemine sahip motorların yoğunluğu daha fazla olan mazotla daha iyi çalışacağını düşünüyorum.Yalnız yeni tip common rail pompa sistemine sahip Euro 4-5-6 motorlar için(multijet-hdi-tdci-dci d4d son model TDİ motorlar) yağlama özelliği fazla olan nispeten kalın dizeller(pro dizel fuel save gibi) performans düşüklüğü yaşatabilir.Çünkü common rail sistemli enjektörler çok ince deliklerle donatılmıştır.Ayrıca bu sistemle çalışan motorlar çok yüksek basınçla(euro 6 motorlar 1800 bar'a kadar) çalıştığından mazotun ince olması temel kuraldır.umarım yazım faydalı olmuştur.Muhabbete devam :tamamdir
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2012, 23:01:22 Gönderen: 61TS061 »
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 2000 Golf4 Tdi hangi euro diesel?
« Yanıtla #22 : 21 Şubat 2012, 14:29:00 »
Yazdığınız şeyler çok doğru.Bizim araçlar 2000 model o yıllarda ülkemizde sadece motorin vardı.Zaten aracın kitapçığındaki yakıt ile ilgili kısımda bu yazılmış.Burdaki ana mesele bana göre performas yada ekonomidir.
03.06.2005