http://www.vwtr.net/forum/golf-v/golf-5-fsi-egr-problemim-tarihe-karisti-t28362.0.htmlhttp://www.vwtr.net/forum/jetta-v/vw-jettaegr-valfidis-sicaklik-sensoruon-sol-kapi-alt-mentesesi-t21442.0.htmlbu yazdıklarınızın hepsi uzun uzun yazıldı daha önce. burada size kısaca yazacağımıza, arama kısmından veya bu mk5 sayfasındaki başlıkalara bakarak cavabınızı daha detaylı bulabilirsiniz. renk seçimi zevk meselesi olmakla beraber. ülkemizde metalik gri ve son dönemde beyaz renk revaştadır. fsi motora da fazla bulaşmamanızı tavsiye ederim
Fatih merhabalar bana soracak olursan fsı alma derim çok başın ağrır düz motor tercih et derim yarın bir gün benzinde binmekten sıkılır gaz taktırmak istersen fsı larda sıkıntılı düz motorlara direk marka beğen takabilirsin birde duyduğum kadarıyla fsı ya benzin bile farklı alsan problem oluyormuş diyolar yani 95 ve 97 oktan farklı benziklerden alırsan problem oluyormuş felan filan daha çok sebep olabilir benim acizhane tavsiyem fsı alma derim inşallah gönlüne göre bulursun golffe binmek ayrıcalık olduğunu aldığında anlarsın :saygılar
fsı alma yüzü gülen yok o motordan düz mtor al omvl marka lpg taktır hem arıza lambanda yanmaz çok kaliteli lpg sistemi
benim 2 tane arkadaşım aldı biri passat biri golf5 passat sürekli motor arıza lambasından serviste yaşadı her seferinde yakıt dendi herkezin yakıt aldığı shell den alıyordu ama yinede sorunu bulamadılar en son egr valfi lambda sensörleri değişti 1 ay sonra yine motor arıza lambası ve labmda arızası yandı istanbula servise gitti ordada biraz para harcadı bilmemne derken en son arabada hiçbir lamba yanmıyorken sattı kurtuldu diğer golfte her ay serviste boru temizliği egr adaptasyonu yakıt kalibrasyonu yaptırıyor yakıtı mecbur kalıp bir değiştirdiğinde yine araba sorun yapıyor hala böyle şimdi satmayı düşünüyor fsı olduğunu duyan vazgeçiyor almaktan tabiki sorunsuz binenlerde olacak ama ortalama olarak etrafımfa fsı motorla pek rahat eden olmadı
fsi'den caydım
Fsı kulaktan duyma bilgiler ve fısıltı gazeteleri,karalama kampanyaları tekrar bir kişiyi daha arasına kattı,arkadaşlar binmediğiniz kullanmadığınız araba hakkında neden bu kadar insafsız yorumlar yapıyorsunuz anlamanın mümkünatı yok,benim şu anda kullandığım tsi'den önceki aracım 2006 1.6 fsı 115 hp comfortline jetta idi o araçta tek yaşadığım egr lambası idi,o da kafanızı takmazsanız pek problem değil fakat ben takmıştım kafamı ve uzun uğraşlar sonucu bu problemi çözmüştüm,tekrar söylüyorum ülkemiz ve tüm dünyada bu araç motor konusunda hala 100'de 100 anlaşılamadı,zamanla bu araçları uğraşa uğraşa ustalar çözecek,ben bir egr problemini çözene kadar ne ustalara götürdüm,hepside bilemedi arızayı kimi anlamadı beyin arızalı dedi,beyinciye gittim mekanik dedi doğuş otoya gittim 2 bin liraya yakın masraf çıkarmıştı,çıldıracaktım hepsi de bir çözüm bulamamıştı,1 ay dolandım bu lamba arızası için bilgisayarcıdan tutunda akü devresine tüm tesisat kontrolüne aklınıza gelecek her ustaya gittim en sonunda bütün hepsinden bir sonuca vardım,egr'yi 360 tl'ye yenisini alıp değiştirdik,sonra lamba 1 ay kullandıktan sonra yine yandı,en son egrye gelen 2 adet bakır rengi boru var bunları söktürdük ustaya bunları temizle dedim kabul etmedi münakaşa ettik zorla söktürüp temizlettim fakat usta iyi temizlemedi haliyle kendi görüşüde olmadığından isteksiz yaptı,bende 30 dakika müddet istedim kendim temizlemeye başladım balata spreyi alıp sürekli içine sıkıp kendi yıkama bezimlede içinden geçirerek iyice temizledim,sonra kelebek boğazı vs.hepsini temizlettik,birde vürthün kurum temizleyicisini depoya attık,birde en son sıfırdan kurulum attık egzost değerlerine komple laptoptan,bir daha asla yanmadı benden sonra o usta fsı'den iyi ekmek yemiştir egr lambasından,zaten ilk gittiğimde o da olmak üzere kafanı takma bu sorun geçmez diyenlerdendi diğer ustalar gibi.Her neyse bu konuyla ilgili linkleride vereceğim sizlere,daha farklı yöntemlerle sorunu temelli çözen arkadaşlarımızda olmuş.Bu arabalarda arıza katsayısı bi hayli düşüktür,tek kronik sorunu bu ise buda çoktan çözüldü şimdi lpg şıkkı kaldı sanırım kötülemek için bu arabaları,o da lpg kiti üretenlerin beceriksizliği birazda onları kötüleyin bir düzine alman mühendisinin ürettiği motoru tüm dünya lpg kit üreticileri bir araya gelmiş çözememişse o da onların sorunudur.Ayrıca emin olun yakıt sarfiyatı çok değildir bu yüzden ben asla lpg taktırmayı düşünmemiştim fsi jettama,zaten fsi nin mantığı düz motorlardan az yakmasıydı ve bundada başarılıydı,eğer hala fsı çok yakıyor diyorsanız aracınızdaki kurumdan tutunda hava filtresine yağına kadar bir genel temizlik yapın,buji ve enjektörleride değiştirmeyi unutmayın,bu aracın yakıtı 95 oktandır 97 koyupta aracı üzmeyin,ww ye mail atın size 95 tavsiye edeceklerdir.Amcamda passat 2006 comfortline 1.6 fsı 115 hp var ve 5 yıldır kullanıyor bir çok defa bende kullandım 5 yıldır arıza vermedi,o dev cüsseli arabayıda içinde 5 kişi giderken devrini alınca gayette iyi gidiyor,Herkese bir tavsiyem var fsı'yi kullanmadan onun bunun lafıyla lütfen kötülemeyin böyle yapınca piyasadaki tüm fsi ler sanki arızalı,alınmayacak bir hurda gibi akla geliyor,fsı-tfsı-tsı bunların çoğu parçası birbirine uyuyor bunuda unutmadan söylemekte fayda var.Zaten evrim geçirmiş halidir bu motorlar.
2006 ww Jetta 1.6 fsı 115 hp comfortline 105.000 km.(km'si-2011 6.ayı itibariyledir)2011 yılı 6. ayında satmış olduğum jettam.(hızlı resim sitesi yüklenen bir resmin 6 ay sonra silineceğini söylüyor)