Gönderen Konu: Chip Tuning..  (Okunma sayısı 3482 defa)

Çevrimdışı VosWoscu06

  • İleti: 253
  • I Love Germany Style Mk4 Bora...
    • Profili Görüntüle
Chip Tuning..
« : 03 Mart 2012, 21:54:45 »
Arkadaşlar herkesin bildiği gibi motorda performans arttırmak, beygir yükseltmek için chip tuning diye bi uygulama yapıyolar...Ama bu uygulama motora ne kadar sağlıklı ne gibi bi zararı var eğer bilen uygulatan varsa bildiklerini paylaşabilir mi? ??? ???

Logged

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip Tuning..
« Yanıtla #1 : 03 Mart 2012, 22:04:45 »
arama motoruna sormayı denedin mi?  ;)

Çevrimdışı VosWoscu06

  • İleti: 253
  • I Love Germany Style Mk4 Bora...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip Tuning..
« Yanıtla #2 : 03 Mart 2012, 22:06:27 »
arama motoruna sormayı denedin mi?  ;)
Abi orada sorduğum zaman hep satıcılar mallarını övüyor kulanıcıdan bilgi almak istedim eğer varsa..  :tamamdir :sevgi:

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip Tuning..
« Yanıtla #3 : 03 Mart 2012, 22:32:04 »
yahu daha geçen gün ayrıntılı bir şekilde yazmıştım bulamıyorum,müsait olmadığım için uzun uzunda yazamıyorum. cevap veren olmazsa tekrar gelip yazarım buraya,napıyım bende çaresizim :)


Çevrimdışı VosWoscu06

  • İleti: 253
  • I Love Germany Style Mk4 Bora...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip Tuning..
« Yanıtla #5 : 04 Mart 2012, 09:35:39 »
10. mesaj :)

http://www.vwtr.net/forum/polo-6r/ynt-polo-gti-chip-tuning-t27509.0.html;msg353386#msg353386
Çok saol abi bu bilgi baya işime yarayacak.. :sevgi: Yani bu mtora zarar veriyo denilenler yerli üretim o zaman..Aslında chip tuning motora bir zara vermiyo öyleyse.. :tamamdir :sevgi:

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip Tuning..
« Yanıtla #6 : 04 Mart 2012, 11:55:50 »
her tuning bir nebzede olsa bir şeyler götürür araçtan, aşağıdaki yazı alıntıdır;

Arabalara cok merakli ve yillarini Tuning yada arabalara servetler döken biri olarak sizlere birkac tavsiyem var.. Elbette muhalefet düsünceler yada bu isi meslek olarak yapanlar bu yazdiklarimi elestirecek ve Tuning in iyi oldugu yönünde elestirilerde alacagim muhakkak onlarada saygimiz var , bikana kadar harcasinlar paralarini , cünkü hicte ucuz bisey degil bu konular..
Bu arabalari yapan mühendisler yillarini verip dirsek ,kafa cürütmüsler , Bir motoru bir arabayi kullandiginiz sekilde en verimli , en uzun kullanabileceginiz her emniyeti hesaplamaya calismislar.. ve bazi töleranslar birakmislar parcalarin daha uzun ömürlü olabilmesi icin.. Ayrica bir arabayi en az yakip , en uzun ömürlü sekilde yapabildikleri kadar kendi reklamlari olup ileriki dönemde yaptiklari arabalari daha kolay satabilmeleri icin en iyi verimli olacak sekilde tüm ayarlarinida zaten fabrikalarda yapiyorlar... Bunlarin MÜHENDISLERI ..!
Ben Tuning davalarina 13 yasimdayken Türkiyede mobiletlerin , atesleme düzeneklerini degistirip , emme ve eksoz manifoldlarini yuvarlak ege ile genisletip , eksozlarin icini oyup bosaltarak , vergaser memelerini ince matkaplarla genisleterek , ön kasnaklara farkli disli arka tekerlere kücük disliler ince kayislarla otomatiklerine cift yaylar , farkli yaylar cektirerek , teker ve kasnak bilyalarini yüksek hizlarda cabuk bozuldugu icin avrupadan gelme mollycode ile yaglayarak 1 silindir mobileti cift silindir yaparak ( krank milini kaynatarak ) ( 4 Silindiri yapanlarda oldu ) neyse sonuc olarak bir MOFA tabir ettigimiz tuning edilmis mobiletlerle 145 - 160 gibi hizlar yapmistik o dönemler , ( Motorlarin sase bile ek destek parcalarla kaynakliydi catliyordu :-) ) ama bazi arkadaslarim hayatta degiller ve biriside sakat kaldi ... TUNING SEVDASIYDI BIZDEKI..! Frenler yükseltilmis hiza dayanmiyor parcalaniyor , özel balatalar yaptiriyorduk , cant göbekleri patliyordu , cant göbekleri icine burclar cektiriyorduk , cantlar egiliyor , teker milleri kiriliyordu , kaynaklarla cantlara destek veriyorduk birgün geliyor motor dagiliyordu yine yüksek bir hiz yaparken..! sonu yok bunlarin..
Bende son olarak bir Ford Mondeo Diesel e Tunning yaptirmistim , 6 - 8 ay 100 km 0.5 litre kadar az diesel yakti , cekis cok güclendi , normal benzinli arabalara kafa tutar olmustu , 190 km i gecmeyen araba 225 km vuruyordu.. 8 ay sonra Augsburg civarinda kolbenler Bloktan disari firladi ve getriebe karpuz gibi yarilmisti , otoban yag icinde kaldi yolu kapattilar itfaiye geldi sigortaya bir sürü kazik , yolda kaldigimin rezaleti , cikma motor ve getriebe bulup arabayi toplatmam 1800 € ya mal oldu 25 gün araba yatti buda cabasi..
Yok arkadas benim ilk degildi ama Tuning denilen rezalete son kaptirdigim para oldu bu olay..
Bir arabanin freni , yol tutumu , dengesi , agirligi , yag ve su sogutma sistemleri , pompasi enjektörleri ventilleri komprosyon basinci ve silindir kapagi basinc direnci , yaptigi hiza göre hesaplanip yapiliyor..
Tunning iyi diyen herkeze söylerimki madem okadar iyi anliyorsun bir araba kendin yap göreyim.. 5.5 yil 2.7 yapilmis 3.25 i kullandim scharfe nockenwelle .. araba cok seriydi , ama asla düzgün rölanti ile calismazdi devir saati hep dengesiz araba bozuk gibi iner cikardi , ve birgün nockenwelle yataklari kirildi...motor hasat tabiki
Aslinda ne mantiksizlikmis degilmi.. 325i icin dünya para vermistim neymis 2.7 fräsen yapilmis motor... neye yarar eger güc ise gaye 3.28 i zaten var ve o motoru zorlamadan diger arabadan zaten güclü :-) istediginiz gücte arabayi alirken secin , arabalarinizi tehlikeye sokacak cebinize agir zarar verecek Tuning denilen para tuzaklarina fazla yaklasmayin derim..
Bu Tuning i yapan firmalardan bir belge garanti isteyin bakalim motora zarar vermeyecek , verirse zarari kendileri ödeyecek diye, Hangisi verebilecek size öyle bir belge yada garanti.. BUNA COK DIKKAT EDIN EN BÜYÜK KANITTIR SIZE BU DEDIGIM..
Tuning davalarina 1994 - 1999 yillari arasinda en az 35 - 40 bin DM döktüm harcadigim her para cöpe gitti , arabalara görüntü disinda bisey getirmedi , satarkende harcadigim parayi asla cikaramadim .. o paralarla güzel bir daire alabilirdim Türkiyeden o dönemler .. yok deneyecem diyenler bu nasihatlarimi unutmasinlar... Tunning delisiydim bir dönem Türkiyede Reno 12 lere bile yapmadigimiz kalmazdi , emme manifolduna oksijen tüpü bile girdik kamyonlarin havali korna hava acip kapatma röleleriyle , arabalarda ani ataklar kazandik ama kisa süre sonrasinda segmanda kirilmalar , gömleklerde derin yaralarla agir hasarlar actik basimiza.. yine onlarda kolaydi motor rektefiyesi , gömlekler standart ve gecmedir silindir kapagini alinca hasarli gömlekleri cikarip standart yenileri takip piston segman yeniler kurtulurduk , en cok krank taslanirdi.. simdiki arabalarda gömlekler sabit ve honlanmasi krank taslanmasi almanyada bir servet tutuyor..
TUNING mi YAPACAKSINIZ YILLARIN TECRÜBESIYLE SIZE ALTIN TAVSIYELER..!
1 - Su sogutma sisteminizi mutlak güclendirin ..! en azindan büyük kühler takin..!
Eger Tuning kullanilmis ve 150.000 Tkm üzerinde YORGUN bir motora yapacaksaniz pek tavsiye etmem ideal Tuning 40 - 70 bin km arasindaki motorlara profesyöneller tercih ederler.) ama ise ilk olarak motordaki YAG POMPASINI yeni takarak baslayin. Yan sanayi yag pompasi asla kullanmayin, Eskiyip asinmis yag pompalarinda , motor icindeki lagerlerinde asinma bosluklari ile yag basinci cogu zaman olmasi gerekenden düsüktür.. Bu sekilde bir motora birde tuning yapmaya kalkarsaniz kisa sürede en iyi ihtimal ile lagerschaden sorunu ile karsilasirsiniz.. Yag ve pompa her aracin motorunun KALBI dir, Kalp hastasi birini kosuda yaristirmak gibi birsey olur bu önlemi alamam pahali diyorsaniz Tuning e hic Baslamayin , en azindan ölwanne yi sökerek yag pompasinin agzindaki elek filtrenin üzerindeki eski yag tortularini temizleyin.! Yag basinci sihhatli sekilde temiz olmali birinci SART bu..!
2 - Arabanizda ucuz , kalitesiz , adi yag ASLA KULLANMAYIN , Yag sogutma , ( Ölkühler ) yoksa , mutlak ekleyin , varsada büyügünü takin..! Tuning motorlarda en büyük sorun yagdaki yükselen hararettir..! ( ISI )
Ayrica Yag basincini ve hararetini ANALOG ölcen ilave Göstergeler takmayi ihmal etmeyin. Arabalardaki yag basinci lambasina fazla güvenmeyin , cogu zaman Motor parcalandiktan sonra orjinal yag basinci uyari lambalari yaniyor göstergenizde ve is isten gecmis oluyor.. Bu tür ANALOG göstergelerin alarmli olan modellerinide görmüstüm , yag basinci daha az birsey düserken beraber haberdar olabiliyorsunuz gözünüz o an göstergede olmasa bile,motoru kurtarma sansiniz cogaliyor.. 40 - 80 -120 € civarinda bunlari bulmaniz mümkün , komple bir motor tamiri yada degisimi yaninda bu önlem cok kücük bir rakam kaliyor..
3 - Tunning yapilmis motorlari asla uzun müddet son hizla kullanmayin , daima yapabildiginiz son hizin 10 - 15 kmh altinda sürün , Eger uzun bir yolda uzun müddet hiz yapacaksaniz arada yavaslayarak motora rahatlama süreci verin...! , Yüksek hizda giderken bir Park yada benzinlige girince ASLA kontagi hemen kapatmayin 45 - 60 saniye calissin motor rölantide kontagi daha sonra kapatin..! Yag Basinci lambasindan gözünüzü Ayirmayin..! yanip sönüyorsa BÜYÜK TEHLIKE KAPINIZDA demektir ( Motorschaden ) .! Arabanizi daha yürütmeyin derim.
4 - Arabanin yay ve amortisörlerini mutlak kaliteli secin , ucuz yollu taktiginiz spor yaylarla yüksek hizda caninizla oynarsiniz..! Ucuz yollu satilan yaylarin cogu arabanizin orjinal yaylari kadar bile randiman vermeyecektir.
5 - Almanyada yollar cok zaman yagisli , Genis lastikler ve cantlar , Tief arabalar , yagisli , karli havalarda tam aksine dezavantajdir , kücük hizlarda bile savrulup bir yere cakilmaniza sebeb olurlar.. genis lastik cant kullananlar yagisli karli buzlu havalarda 4 kat daha dikkatli olmalilar.. özellikle virajlarda..
6 - Facherkrümmer tunning yapilmis motorlarin biraz daha rahat calismalarini saglar.. tuning yaptiginiz arabaya mümkünse bu parcayida takmayi ihmal etmeyin..
7 - Liqui Molly olmasi gerek tam ismini hatirlamiyorum , Verschleißschutz , motordaki yaga katki maddesidir ( ben cok faydasini gördüm ) aracinizda mutlak kullanin 14 -18 € idi kutusu 200 Ml..
8 - Getriebe Öl , Sanzuman yagini ayni motor yagi degistirir gibi düzenli araliklarla kontrol edin kararma bozulma tespit ederseniz getriebeöl ü degistirin , yüksek hizlarda isinan disliler yagi bozar , dolayisiyla Getriebeschaden Tuning arabalarda daha cok rastlanir ,Ayrica Antriebswelle körükleri daha cabuk yirtilir , sürekli kontrol edin ve iclerine standart degil , Özel yaris arabalarinda kullanilan yüksek hiz icin özel Antriebswelle yaglari koyarak korumayi güclendirin..!
9 - Hicbir sekilde ASLA ve ASLA aracinizi normalde düz yolda yapabildigi max. hizdan daha fazla hiz yapacak sekilde rampa asagiya , yani yol egimlerinde,daha hizli gidebilmek icin son gaz vermeyin , En cok Büyük motor arizalari , yokus asagi verilen son gazlarda , tuning yapilmamis bile olsa normal arabalardada görülmektedir.. Motoru kendi yapabildigi hizin üzerinde devir yapmaya zorlamis oluyorsunuz cünkü.. ASLA bu hatayi yapmayiniz..!!
10 - Nekadar ne yaparsaniz yapin , markasi ne olursa olsun , 80 - 100 kmh den sonra araba üzerindeki kontrolünüz % 50 elinizde degildir .. Tuning yada , eklemelerle arabaniza sözde kazandirdiginiz saglamliklar , aracinizin markasi ne olursa olsun bir terslikte sizi kurtarmaya yetmeyebilir.. sonucta 1 cuval vida üzerinde , dönen lastiklere bagli sizin ve yaninizdakilerin hayatlari.. BUNLARIDA ASLA UNUTMAYINIZ...! Nekadar usta olursaniz olun, Tuning nekadar iyi yapilmis olursa olsun , Patlayan bir ön lastige , kirilan bir cant vidasina , cikan bir rot , yada buzulan bir aks bilyasina karsi ne Tuning , nede söförlügülüzdeki tecrübeleriniz size yapacak birsey birakmaz , gaza her basarken bunlarida aklinizdan cikartmayin, HIZ , TUNING , bir tutkudur SEVDA dir ancak tehlikelidir , PAHALIDIR ..!
Alinti.
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?67017-Chip-tuning-avantajlar%FD-dezavantajlar%FD
« Son Düzenleme: 04 Mart 2012, 11:56:24 Gönderen: boralp »

Çevrimdışı VosWoscu06

  • İleti: 253
  • I Love Germany Style Mk4 Bora...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Chip Tuning..
« Yanıtla #7 : 04 Mart 2012, 17:54:32 »
her tuning bir nebzede olsa bir şeyler götürür araçtan, aşağıdaki yazı alıntıdır;

Arabalara cok merakli ve yillarini Tuning yada arabalara servetler döken biri olarak sizlere birkac tavsiyem var.. Elbette muhalefet düsünceler yada bu isi meslek olarak yapanlar bu yazdiklarimi elestirecek ve Tuning in iyi oldugu yönünde elestirilerde alacagim muhakkak onlarada saygimiz var , bikana kadar harcasinlar paralarini , cünkü hicte ucuz bisey degil bu konular..
Bu arabalari yapan mühendisler yillarini verip dirsek ,kafa cürütmüsler , Bir motoru bir arabayi kullandiginiz sekilde en verimli , en uzun kullanabileceginiz her emniyeti hesaplamaya calismislar.. ve bazi töleranslar birakmislar parcalarin daha uzun ömürlü olabilmesi icin.. Ayrica bir arabayi en az yakip , en uzun ömürlü sekilde yapabildikleri kadar kendi reklamlari olup ileriki dönemde yaptiklari arabalari daha kolay satabilmeleri icin en iyi verimli olacak sekilde tüm ayarlarinida zaten fabrikalarda yapiyorlar... Bunlarin MÜHENDISLERI ..!
Ben Tuning davalarina 13 yasimdayken Türkiyede mobiletlerin , atesleme düzeneklerini degistirip , emme ve eksoz manifoldlarini yuvarlak ege ile genisletip , eksozlarin icini oyup bosaltarak , vergaser memelerini ince matkaplarla genisleterek , ön kasnaklara farkli disli arka tekerlere kücük disliler ince kayislarla otomatiklerine cift yaylar , farkli yaylar cektirerek , teker ve kasnak bilyalarini yüksek hizlarda cabuk bozuldugu icin avrupadan gelme mollycode ile yaglayarak 1 silindir mobileti cift silindir yaparak ( krank milini kaynatarak ) ( 4 Silindiri yapanlarda oldu ) neyse sonuc olarak bir MOFA tabir ettigimiz tuning edilmis mobiletlerle 145 - 160 gibi hizlar yapmistik o dönemler , ( Motorlarin sase bile ek destek parcalarla kaynakliydi catliyordu :-) ) ama bazi arkadaslarim hayatta degiller ve biriside sakat kaldi ... TUNING SEVDASIYDI BIZDEKI..! Frenler yükseltilmis hiza dayanmiyor parcalaniyor , özel balatalar yaptiriyorduk , cant göbekleri patliyordu , cant göbekleri icine burclar cektiriyorduk , cantlar egiliyor , teker milleri kiriliyordu , kaynaklarla cantlara destek veriyorduk birgün geliyor motor dagiliyordu yine yüksek bir hiz yaparken..! sonu yok bunlarin..
Bende son olarak bir Ford Mondeo Diesel e Tunning yaptirmistim , 6 - 8 ay 100 km 0.5 litre kadar az diesel yakti , cekis cok güclendi , normal benzinli arabalara kafa tutar olmustu , 190 km i gecmeyen araba 225 km vuruyordu.. 8 ay sonra Augsburg civarinda kolbenler Bloktan disari firladi ve getriebe karpuz gibi yarilmisti , otoban yag icinde kaldi yolu kapattilar itfaiye geldi sigortaya bir sürü kazik , yolda kaldigimin rezaleti , cikma motor ve getriebe bulup arabayi toplatmam 1800 € ya mal oldu 25 gün araba yatti buda cabasi..
Yok arkadas benim ilk degildi ama Tuning denilen rezalete son kaptirdigim para oldu bu olay..
Bir arabanin freni , yol tutumu , dengesi , agirligi , yag ve su sogutma sistemleri , pompasi enjektörleri ventilleri komprosyon basinci ve silindir kapagi basinc direnci , yaptigi hiza göre hesaplanip yapiliyor..
Tunning iyi diyen herkeze söylerimki madem okadar iyi anliyorsun bir araba kendin yap göreyim.. 5.5 yil 2.7 yapilmis 3.25 i kullandim scharfe nockenwelle .. araba cok seriydi , ama asla düzgün rölanti ile calismazdi devir saati hep dengesiz araba bozuk gibi iner cikardi , ve birgün nockenwelle yataklari kirildi...motor hasat tabiki
Aslinda ne mantiksizlikmis degilmi.. 325i icin dünya para vermistim neymis 2.7 fräsen yapilmis motor... neye yarar eger güc ise gaye 3.28 i zaten var ve o motoru zorlamadan diger arabadan zaten güclü :-) istediginiz gücte arabayi alirken secin , arabalarinizi tehlikeye sokacak cebinize agir zarar verecek Tuning denilen para tuzaklarina fazla yaklasmayin derim..
Bu Tuning i yapan firmalardan bir belge garanti isteyin bakalim motora zarar vermeyecek , verirse zarari kendileri ödeyecek diye, Hangisi verebilecek size öyle bir belge yada garanti.. BUNA COK DIKKAT EDIN EN BÜYÜK KANITTIR SIZE BU DEDIGIM..
Tuning davalarina 1994 - 1999 yillari arasinda en az 35 - 40 bin DM döktüm harcadigim her para cöpe gitti , arabalara görüntü disinda bisey getirmedi , satarkende harcadigim parayi asla cikaramadim .. o paralarla güzel bir daire alabilirdim Türkiyeden o dönemler .. yok deneyecem diyenler bu nasihatlarimi unutmasinlar... Tunning delisiydim bir dönem Türkiyede Reno 12 lere bile yapmadigimiz kalmazdi , emme manifolduna oksijen tüpü bile girdik kamyonlarin havali korna hava acip kapatma röleleriyle , arabalarda ani ataklar kazandik ama kisa süre sonrasinda segmanda kirilmalar , gömleklerde derin yaralarla agir hasarlar actik basimiza.. yine onlarda kolaydi motor rektefiyesi , gömlekler standart ve gecmedir silindir kapagini alinca hasarli gömlekleri cikarip standart yenileri takip piston segman yeniler kurtulurduk , en cok krank taslanirdi.. simdiki arabalarda gömlekler sabit ve honlanmasi krank taslanmasi almanyada bir servet tutuyor..
TUNING mi YAPACAKSINIZ YILLARIN TECRÜBESIYLE SIZE ALTIN TAVSIYELER..!
1 - Su sogutma sisteminizi mutlak güclendirin ..! en azindan büyük kühler takin..!
Eger Tuning kullanilmis ve 150.000 Tkm üzerinde YORGUN bir motora yapacaksaniz pek tavsiye etmem ideal Tuning 40 - 70 bin km arasindaki motorlara profesyöneller tercih ederler.) ama ise ilk olarak motordaki YAG POMPASINI yeni takarak baslayin. Yan sanayi yag pompasi asla kullanmayin, Eskiyip asinmis yag pompalarinda , motor icindeki lagerlerinde asinma bosluklari ile yag basinci cogu zaman olmasi gerekenden düsüktür.. Bu sekilde bir motora birde tuning yapmaya kalkarsaniz kisa sürede en iyi ihtimal ile lagerschaden sorunu ile karsilasirsiniz.. Yag ve pompa her aracin motorunun KALBI dir, Kalp hastasi birini kosuda yaristirmak gibi birsey olur bu önlemi alamam pahali diyorsaniz Tuning e hic Baslamayin , en azindan ölwanne yi sökerek yag pompasinin agzindaki elek filtrenin üzerindeki eski yag tortularini temizleyin.! Yag basinci sihhatli sekilde temiz olmali birinci SART bu..!
2 - Arabanizda ucuz , kalitesiz , adi yag ASLA KULLANMAYIN , Yag sogutma , ( Ölkühler ) yoksa , mutlak ekleyin , varsada büyügünü takin..! Tuning motorlarda en büyük sorun yagdaki yükselen hararettir..! ( ISI )
Ayrica Yag basincini ve hararetini ANALOG ölcen ilave Göstergeler takmayi ihmal etmeyin. Arabalardaki yag basinci lambasina fazla güvenmeyin , cogu zaman Motor parcalandiktan sonra orjinal yag basinci uyari lambalari yaniyor göstergenizde ve is isten gecmis oluyor.. Bu tür ANALOG göstergelerin alarmli olan modellerinide görmüstüm , yag basinci daha az birsey düserken beraber haberdar olabiliyorsunuz gözünüz o an göstergede olmasa bile,motoru kurtarma sansiniz cogaliyor.. 40 - 80 -120 € civarinda bunlari bulmaniz mümkün , komple bir motor tamiri yada degisimi yaninda bu önlem cok kücük bir rakam kaliyor..
3 - Tunning yapilmis motorlari asla uzun müddet son hizla kullanmayin , daima yapabildiginiz son hizin 10 - 15 kmh altinda sürün , Eger uzun bir yolda uzun müddet hiz yapacaksaniz arada yavaslayarak motora rahatlama süreci verin...! , Yüksek hizda giderken bir Park yada benzinlige girince ASLA kontagi hemen kapatmayin 45 - 60 saniye calissin motor rölantide kontagi daha sonra kapatin..! Yag Basinci lambasindan gözünüzü Ayirmayin..! yanip sönüyorsa BÜYÜK TEHLIKE KAPINIZDA demektir ( Motorschaden ) .! Arabanizi daha yürütmeyin derim.
4 - Arabanin yay ve amortisörlerini mutlak kaliteli secin , ucuz yollu taktiginiz spor yaylarla yüksek hizda caninizla oynarsiniz..! Ucuz yollu satilan yaylarin cogu arabanizin orjinal yaylari kadar bile randiman vermeyecektir.
5 - Almanyada yollar cok zaman yagisli , Genis lastikler ve cantlar , Tief arabalar , yagisli , karli havalarda tam aksine dezavantajdir , kücük hizlarda bile savrulup bir yere cakilmaniza sebeb olurlar.. genis lastik cant kullananlar yagisli karli buzlu havalarda 4 kat daha dikkatli olmalilar.. özellikle virajlarda..
6 - Facherkrümmer tunning yapilmis motorlarin biraz daha rahat calismalarini saglar.. tuning yaptiginiz arabaya mümkünse bu parcayida takmayi ihmal etmeyin..
7 - Liqui Molly olmasi gerek tam ismini hatirlamiyorum , Verschleißschutz , motordaki yaga katki maddesidir ( ben cok faydasini gördüm ) aracinizda mutlak kullanin 14 -18 € idi kutusu 200 Ml..
8 - Getriebe Öl , Sanzuman yagini ayni motor yagi degistirir gibi düzenli araliklarla kontrol edin kararma bozulma tespit ederseniz getriebeöl ü degistirin , yüksek hizlarda isinan disliler yagi bozar , dolayisiyla Getriebeschaden Tuning arabalarda daha cok rastlanir ,Ayrica Antriebswelle körükleri daha cabuk yirtilir , sürekli kontrol edin ve iclerine standart degil , Özel yaris arabalarinda kullanilan yüksek hiz icin özel Antriebswelle yaglari koyarak korumayi güclendirin..!
9 - Hicbir sekilde ASLA ve ASLA aracinizi normalde düz yolda yapabildigi max. hizdan daha fazla hiz yapacak sekilde rampa asagiya , yani yol egimlerinde,daha hizli gidebilmek icin son gaz vermeyin , En cok Büyük motor arizalari , yokus asagi verilen son gazlarda , tuning yapilmamis bile olsa normal arabalardada görülmektedir.. Motoru kendi yapabildigi hizin üzerinde devir yapmaya zorlamis oluyorsunuz cünkü.. ASLA bu hatayi yapmayiniz..!!
10 - Nekadar ne yaparsaniz yapin , markasi ne olursa olsun , 80 - 100 kmh den sonra araba üzerindeki kontrolünüz % 50 elinizde degildir .. Tuning yada , eklemelerle arabaniza sözde kazandirdiginiz saglamliklar , aracinizin markasi ne olursa olsun bir terslikte sizi kurtarmaya yetmeyebilir.. sonucta 1 cuval vida üzerinde , dönen lastiklere bagli sizin ve yaninizdakilerin hayatlari.. BUNLARIDA ASLA UNUTMAYINIZ...! Nekadar usta olursaniz olun, Tuning nekadar iyi yapilmis olursa olsun , Patlayan bir ön lastige , kirilan bir cant vidasina , cikan bir rot , yada buzulan bir aks bilyasina karsi ne Tuning , nede söförlügülüzdeki tecrübeleriniz size yapacak birsey birakmaz , gaza her basarken bunlarida aklinizdan cikartmayin, HIZ , TUNING , bir tutkudur SEVDA dir ancak tehlikelidir , PAHALIDIR ..!
Alinti.
http://www.vwturk.com/forum/showthread.php?67017-Chip-tuning-avantajlar%FD-dezavantajlar%FD

Çok saol abi.. :sevgi: :sevgi: :sevgi: