Aynı problem benimde başıma geldi, başka polocuların başına aynı şey gelmemesi için bu acı tecrübemi aktarmak istiyorum:
Havanın -10 ları gördüğü bir sabah arabayı çalıştırıp işe gidecektim. 50 - 100m gittikten sonra yağ ışığı yanıp sönmeye ve sesli uyarı vermeye başladı. Hemen durdum, ancak durunca yağ lambası ve sesli alarmda sustu (ancak motor çalışıyor). ilerliyorum yine yanıp sönüyor. O şekilde iş yeride aşağıda olduğundan rolentide arabayı boşa alıp gittim işe bayır aşağı yağ ışığını fazla yaktırmadan. İşe gidince baktım yaklaşık 1 litre yağ yok olmuş, yağ çubuğu dipte. neyse aynı tip ve marka yağdan ekledim çubuğun üstüne kadar, çalıştırdım, sorun yok. Akşamı eve dönünce yağın nereye gittiği anlaşıldı. Arabayı park ettiğim yere boşalmış, yağlar yerde. Kaputu tekrar açıp dikkatlice incelediğimde bu yağı yağ kontrol çubuğunun kenarlarından atmış olduğunu gördüm. bir anlam veremedim. Yağ ekleyince sorun çözüldü sandım ve huşu içinde eve girdim...
Ertesi gün... hava yine -10 larda... yine işe gitmek için arabayı çalıştırdım. tek seferde çalıştı. geri vitese takıp daha bir metre bile gitmeden stop etti. tekrar çalıştırmatı denedim... garip öksürme sesleriyle beraber çalışır gibi oldu ama çalışmadı. tekrar denediğimde motor kilitlediği için (tabi ben farkına varmadım o anda) ve artık marşa bastığımda tüm ışıklar akü bitmiş gibi sönmeye başladı. Akü zayıf sandım ve arabayı orada bıraktım. Ertesi gün tamirciye çektik arabayı ve acı gerçekler ortaya çıktı: ekzantirik mili yatak sarmış ve kilitlemişti. ben ısrarla marş bastığım içinde triger kasnağını koparmış ve sübapları eğmiş..
Sonuç: 2500TL (çıkma üst kapak + süpap takımı + contalar + triger kasnak ve takımı)
Sebep: Yağdan dediler (ama ben 5 yıldır zaten Mobil 1 esp 5w30 kullanıyordum sorun olmamıştı, pek inandırıcı gelmedi ama yinede bu sefer Mobil 1 esp 0w30 yağ koydular, daha inceymiş ve soğukta donmazmış)
Tavsiye: yağ lambası yandığı anda (sonradan yine sönse bile) hemen arabayı kenara çekin ve stop edin ve servise ya da ustaya götürün.