Gönderen Konu: Soğuk Havalara Dikkat  (Okunma sayısı 11192 defa)

Çevrimdışı ayyıldızteam

  • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Ynt: Soğuk Havalara Dikkat
« Yanıtla #14 : 06 Şubat 2012, 16:09:55 »
valla şanjıman problemim yok soğukta felan da yanlız ca çok soğuk olduğu bi hafta oldu o hafta karter buhar hortumunun içi donduğu için yağ çubuğundan dişarı yağ atmıştı baya daraltmış tı stop etmeye başlamıştı bi açtım kaputu heryer yağ eve geldim heryeri sökür pakladım şimdi bi sıkıntı kalmadı herşey yolunda....:)))
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Logged

Çevrimdışı ayyıldızteam

  • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Ynt: Soğuk Havalara Dikkat
« Yanıtla #15 : 06 Şubat 2012, 16:11:22 »
bide bişiy sormak istiyorum bu araçlarda şanjıman yağı değiştirmelimiyim  geçen servisteki bi ustaya sordum değiştirmene gerek yok dedi anormal bi durum olmassa dedi ama çok rahat değilim kontrol ettirmek istiyorum aslında kaç litre yağ alırki
....
....SÖYLESEM TESİRİ YOK SUSSAM GÖNÜL RAZI DEĞİL....

Çevrimdışı Tcihan

  • İleti: 40
  • Duanlamı yaşadım ki bedduanla öleyim!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Soğuk Havalara Dikkat
« Yanıtla #16 : 11 Mart 2012, 22:00:55 »
Çok geçmiş olsun kardeşim paylaşımın için teşekkürler.Fşltrenin nasıl su aldığını anlamadım?
Merhaba arkadaşlar,

Siteye yeni üye oldum sırf sizi bilgilendirmek için. Geçtiğimiz gün başıma geleni kısaca anlatayım.

Ankara'nın soğuk bir sabahında aracımı çalıştırdım, çalıştırdıktan sonra Yağ Lambası yandı (kırmızı olarak) ve gögüsten uyarı sesi geldi, aracı stop ettim yağına baktım yağında bi sorun yoktu tekrar çalıştırdım 100 metre kadar gittim ve araba stop etti. Kasko ile çekici çağırdım doğuşa çektirdim, aracın karteri söktüler ve motor yatak sarmış dediler. Tabi oranın fiyat tarifesini bilen biri olarak aracı oradan aldırdım güvendiğim bir ustaya verdim. Aracın yağ filtresinde su birikmiş bu su donmuş ve motora yağ verememiş sonuç olarak eksantrik sarmış.

Aracın motorunu indirdi Eksantrik sarmış dedi, motorun bir çok parçası değiştirildi ve bana maaliyeti 3000 Tl oldu. Şimdi buraya kadar her şey tesadüf olabilir ama ustaya gittiğimde benim aracın aynısından 4 tane daha vardı inanamadım...

Aracım 2001 Polo Trendline....

Bu aracı olanlara önerim....

1- Yağ değişimlerini zamanında yapın, kötü yağ kullanmayın.
2- Yağ değişiminde yağı kesinlikle üstten aldırmayın.
3- Soğuk havalarda motor ısınmadan zorlamayın.
4- Kış bakımını mutlaka ama mutlaka yaptırın...

Çevrimdışı degauss

  • İleti: 32
  • 2012 Polo 6R
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2012 Polo 6R
  • Şehir: Edirne
Ynt: Soğuk Havalara Dikkat
« Yanıtla #17 : 11 Mart 2012, 23:42:25 »
Aynı problem benimde başıma geldi, başka polocuların başına aynı şey gelmemesi için bu acı tecrübemi aktarmak istiyorum:
   Havanın -10 ları gördüğü bir sabah arabayı çalıştırıp işe gidecektim. 50 - 100m gittikten sonra yağ ışığı yanıp sönmeye ve sesli uyarı vermeye başladı. Hemen durdum, ancak durunca yağ lambası ve sesli alarmda sustu (ancak motor çalışıyor). ilerliyorum yine yanıp sönüyor. O şekilde iş yeride aşağıda olduğundan rolentide arabayı boşa alıp gittim işe bayır aşağı yağ ışığını fazla yaktırmadan. İşe gidince baktım yaklaşık 1 litre yağ yok olmuş, yağ çubuğu dipte.  neyse aynı tip ve marka yağdan ekledim çubuğun üstüne kadar, çalıştırdım, sorun yok. Akşamı eve dönünce yağın nereye gittiği anlaşıldı. Arabayı park ettiğim yere boşalmış, yağlar yerde. Kaputu tekrar açıp dikkatlice incelediğimde bu yağı yağ kontrol çubuğunun kenarlarından atmış olduğunu gördüm. bir anlam veremedim. Yağ ekleyince sorun çözüldü sandım ve huşu içinde eve girdim...
   Ertesi gün... hava yine -10 larda... yine işe gitmek için arabayı çalıştırdım. tek seferde çalıştı. geri vitese takıp daha bir metre bile gitmeden stop etti. tekrar çalıştırmatı denedim... garip öksürme sesleriyle beraber çalışır gibi oldu ama çalışmadı. tekrar denediğimde motor kilitlediği için (tabi ben farkına varmadım o anda) ve artık marşa bastığımda tüm ışıklar akü bitmiş gibi sönmeye başladı. Akü zayıf sandım ve arabayı orada bıraktım. Ertesi gün tamirciye çektik arabayı ve acı gerçekler ortaya çıktı: ekzantirik mili yatak sarmış ve kilitlemişti. ben ısrarla marş bastığım içinde triger kasnağını koparmış ve sübapları eğmiş..
Sonuç: 2500TL (çıkma üst kapak + süpap takımı + contalar + triger kasnak ve takımı)
Sebep: Yağdan dediler (ama ben 5 yıldır zaten Mobil 1 esp 5w30 kullanıyordum sorun olmamıştı, pek inandırıcı gelmedi ama yinede bu sefer Mobil 1 esp 0w30 yağ koydular, daha inceymiş ve soğukta donmazmış)

Tavsiye: yağ lambası yandığı anda (sonradan yine sönse bile) hemen arabayı kenara çekin ve stop edin ve servise ya da ustaya götürün.
2000 Polo 6N2 --> 2012 Polo 6R

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: Soğuk Havalara Dikkat
« Yanıtla #18 : 12 Mart 2012, 10:51:09 »
Aynı problem benimde başıma geldi, başka polocuların başına aynı şey gelmemesi için bu acı tecrübemi aktarmak istiyorum:
   Havanın -10 ları gördüğü bir sabah arabayı çalıştırıp işe gidecektim. 50 - 100m gittikten sonra yağ ışığı yanıp sönmeye ve sesli uyarı vermeye başladı. Hemen durdum, ancak durunca yağ lambası ve sesli alarmda sustu (ancak motor çalışıyor). ilerliyorum yine yanıp sönüyor. O şekilde iş yeride aşağıda olduğundan rolentide arabayı boşa alıp gittim işe bayır aşağı yağ ışığını fazla yaktırmadan. İşe gidince baktım yaklaşık 1 litre yağ yok olmuş, yağ çubuğu dipte.  neyse aynı tip ve marka yağdan ekledim çubuğun üstüne kadar, çalıştırdım, sorun yok. Akşamı eve dönünce yağın nereye gittiği anlaşıldı. Arabayı park ettiğim yere boşalmış, yağlar yerde. Kaputu tekrar açıp dikkatlice incelediğimde bu yağı yağ kontrol çubuğunun kenarlarından atmış olduğunu gördüm. bir anlam veremedim. Yağ ekleyince sorun çözüldü sandım ve huşu içinde eve girdim...
   Ertesi gün... hava yine -10 larda... yine işe gitmek için arabayı çalıştırdım. tek seferde çalıştı. geri vitese takıp daha bir metre bile gitmeden stop etti. tekrar çalıştırmatı denedim... garip öksürme sesleriyle beraber çalışır gibi oldu ama çalışmadı. tekrar denediğimde motor kilitlediği için (tabi ben farkına varmadım o anda) ve artık marşa bastığımda tüm ışıklar akü bitmiş gibi sönmeye başladı. Akü zayıf sandım ve arabayı orada bıraktım. Ertesi gün tamirciye çektik arabayı ve acı gerçekler ortaya çıktı: ekzantirik mili yatak sarmış ve kilitlemişti. ben ısrarla marş bastığım içinde triger kasnağını koparmış ve sübapları eğmiş..
Sonuç: 2500TL (çıkma üst kapak + süpap takımı + contalar + triger kasnak ve takımı)
Sebep: Yağdan dediler (ama ben 5 yıldır zaten Mobil 1 esp 5w30 kullanıyordum sorun olmamıştı, pek inandırıcı gelmedi ama yinede bu sefer Mobil 1 esp 0w30 yağ koydular, daha inceymiş ve soğukta donmazmış)

Tavsiye: yağ lambası yandığı anda (sonradan yine sönse bile) hemen arabayı kenara çekin ve stop edin ve servise ya da ustaya götürün.

arkadaşım çok geçmiş olsun yağdan demişler ama bence seninde yağ buhar hortumu donduğu için çubuktan atmış olabilir o hortumu kontrol et tekraradan eskimiş içi parça parça geliyosa hemen değiştir. tekrar geçmiş olsun.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı silentleges

  • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Ynt: Soğuk Havalara Dikkat
« Yanıtla #19 : 12 Mart 2012, 19:09:29 »
arkadşlar benimde başıma geldi ve yağ filtresinin keçesinin patlayıp yağ kanalları tıkadığı anlaşıldı.Götürdüğümde soğuk havalarda heryerde polodan vardı.Yani şu polo kadar yağ ikazı veren bi araba daha yok.Bu arabaların hepsinde arıza var arkadaşlar