Gönderen Konu: Golf II dizel şanzuman sorunsalı  (Okunma sayısı 12557 defa)

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #14 : 08 Mart 2012, 08:02:59 »
Achse
4S şanzumanda s nin anlamı small yani kısa küçük anlamına gelir bu şanzuman 100 kmden sonra bağırmaya başlar benim şanzumanımda aynı şanzumandı en uygun kodlu ath4 olandır

Eger 4S yani ''S'' small kucuk manasına gelıyorsa
4T yanı ''T'' ne anlama geliyor? Turbo mu?
Volkswagende ben bu sekilde bi anlam bulamadım. Lutfen kafanıza gore yorum yapmayın bilgiyi aldıgınız veya paylastıgınız konuyu ıyıce arastırın.
4T-4S arasında belirgin cok fazla bi fark yok. Ikısıde aynı donem kullanılan sanzumanlar. Vites oranları tamamen aynı.
Eger sanzuman revizyon gormemısse arac uzerinde ikiside aynı tepkiyi vermesi gerekiyor.
Volkswagende mekanik aksam yapboz gibi yeni modelinki eskisine veya eskininki yeni modellere uyum saglayabiliyor. Orjınallik gozetılmeden yapılan revızyonlarda ustalarda baska model sanzumanın parcalarını kullanıp sanzumanı toplayabılıyorlar. Farklılık bu sebeple ortaya cıkıyor.


Asagıda konusu gecen Dizel sanzuman kodları ve disli oranları var hepside aynı oranlarda tek farkları kullanıldıgı yıllar

GKB    Typ    Art        Kullanılan Zaman    1.Vites    2. Vites    3.Vites    4. Vites    5. Vites    Achse
ATH    020    5-Vites    11/91 - 07/92        3,455      1,944       1,286        0,909       0,745    3,667   
4S      020    5-Vites    08/83 - 07/92        3,455      1,944       1,286        0,909       0,745    3,941   
4T      020    5-Vites    08/83 - 10/91        3,455      1,944       1,286        0,909       0,745    3,667
  
« Son Düzenleme: 08 Mart 2012, 08:07:14 Gönderen: ak8624 »
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Logged

Çevrimdışı erten852

  • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #15 : 08 Mart 2012, 10:50:11 »
Evet vites oranları aynı fakat diferansiyel oranları farklı dolayısıyla 100 km de 5, vitesteki çevireceği devir de farklı.4S  4T  den sonra dizele  takılabilecek en iyi oranda şanzıman gibi gözüküyor.
« Son Düzenleme: 08 Mart 2012, 10:54:26 Gönderen: erten852 »
MK2 TD Power

Çevrimdışı vw_golf_mk2

  • İleti: 221
  • Cesaretin yoksa; Seyret ;)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #16 : 08 Mart 2012, 11:16:32 »
benim aracın altına biraz önce kanalda baktım şanzuman kodu : 4S 19060 yazıyor
bendeki diğer yedek şanzumanın kodu ise :4S 13103
şimdi bu rakamların farklı olması ne anlama geliyor?

buda aracın 100 le giderken ki fotosu resim pek net değl ama araba 100 le giderken 2750 rpm de

Cesaretin yoksa; Seyret ;)

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #17 : 08 Mart 2012, 13:45:43 »
benim aracın altına biraz önce kanalda baktım şanzuman kodu : 4S 19060 yazıyor
bendeki diğer yedek şanzumanın kodu ise :4S 13103
şimdi bu rakamların farklı olması ne anlama geliyor?

buda aracın 100 le giderken ki fotosu resim pek net değl ama araba 100 le giderken 2750 rpm de



Bende fotoğraf çekseydim aynı görüntü olacaktı , çekmiş farzedin. Benimkinde de sonuç bu,aynısı.

Çevrimdışı vw_golf_mk2

  • İleti: 221
  • Cesaretin yoksa; Seyret ;)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #18 : 08 Mart 2012, 13:48:46 »
Bende fotoğraf çekseydim aynı görüntü olacaktı , çekmiş farzedin. Benimkinde de sonuç bu,aynısı.

vala bu işlerden anlayan birileri bizi aydınlatırsa çok iyi olacak :)
Cesaretin yoksa; Seyret ;)

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #19 : 08 Mart 2012, 14:52:49 »
Sizin sorununuz sadece 5.Vites olduna gore 5. Vites dislisini farklı oranlıyla degistirilip sorun cozulebilir gibi gorunuyor.
Yabancı forumlarda bunu yapanlar var. Iyıce arastırıp bılen bırınden yardım almak lazım.

Saygılar
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #20 : 08 Mart 2012, 14:59:55 »
http://www.vwtr.net/forum/genel/sanzuman-hakinda-bilgi-t26712.0.html

şu konuyu oku uzun uzun anlatmıstım orda.

benımde bu durumdan acayıp sıkayetım var ole bole degıl yanı..

burda sormak ıstedıgım bısı daha var arkadaslara sanzumanımızın dıfransıyel oranını nasıl bılebılırız ?

bırde sanzumanın ıcındekı dıslılerı farklı kodlu bı şanzumanın dıslılerıyle degıstırebılırmıyız ?

Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #21 : 08 Mart 2012, 15:23:39 »
http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/5th-gear-swap-VW.htm

Burda anlatılanı bi incelemekte fayda var
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #22 : 08 Mart 2012, 17:02:18 »
Sizin sorununuz sadece 5.Vites olduna gore 5. Vites dislisini farklı oranlıyla degistirilip sorun cozulebilir gibi gorunuyor.
Yabancı forumlarda bunu yapanlar var. Iyıce arastırıp bılen bırınden yardım almak lazım.

Saygılar

Ben sorun olarak hiç düşünmedim , vites aralıklarından memnunum , performans ve yakıttanda memnunum , tek merak ettiğim , benim aracın şanzımanı dizelmi yoksa benzinlimi ? Tek merak ettiğim bu , yoksa herşey yolunda.100 km hızla giderken devir saatinin 2.7 yi göstermesi sizce bir sorunmu ? Bence çok mantıklı , şehirler arası 90-100 km hızla gidiyorum , motor çok rahat gidiyor , sessiz , araba yorulmuyor ve yakıtı çok az , 65 tl mazot = 400 km. Samsundaki arkadaşım , sen rahatsızmısın bu konu ile ilgili ? ( 100 km ile giderken , devir satinin 2.7 yi göstermesi )

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #23 : 08 Mart 2012, 17:43:45 »
Ben sorun olarak hiç düşünmedim , vites aralıklarından memnunum , performans ve yakıttanda memnunum , tek merak ettiğim , benim aracın şanzımanı dizelmi yoksa benzinlimi ? Tek merak ettiğim bu , yoksa herşey yolunda.100 km hızla giderken devir saatinin 2.7 yi göstermesi sizce bir sorunmu ? Bence çok mantıklı , şehirler arası 90-100 km hızla gidiyorum , motor çok rahat gidiyor , sessiz , araba yorulmuyor ve yakıtı çok az , 65 tl mazot = 400 km. Samsundaki arkadaşım , sen rahatsızmısın bu konu ile ilgili ? ( 100 km ile giderken , devir satinin 2.7 yi göstermesi )

İste ben bunu anlatmaya calısıyorum Diesel aracta verilen degerler normal gibi geliyor. Ama daha fazlasını isteyenler icin yapılacak 5. vites dislisini degistirmek, sonuc olarak dizelde daha fazla ekonomi ve daha az ses demek olur.
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı vw_golf_mk2

  • İleti: 221
  • Cesaretin yoksa; Seyret ;)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #24 : 08 Mart 2012, 18:33:08 »
benim rahatsızlığım şu abi ben bi konu açmıştım 100 km h ile kaç rpm de gidiyorsunuz die ordan bi kaç kişi dize olduğunu ve 1900 rpm de gittiğini söyledi atradaki fark sizce az mı?? bence hiç de az değil
Cesaretin yoksa; Seyret ;)

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf II dizel şanzuman sorunsalı
« Yanıtla #25 : 08 Mart 2012, 19:10:23 »
benim rahatsızlığım şu abi ben bi konu açmıştım 100 km h ile kaç rpm de gidiyorsunuz die ordan bi kaç kişi dize olduğunu ve 1900 rpm de gittiğini söyledi atradaki fark sizce az mı?? bence hiç de az değil
Anladıgım kadarıyla en sorunsuz ve kolay  sekilde halletmek istiyorsun. Simdi bunu yazan arkadasın sanzumanı veya disli oranlarını bilmek mumkun deil. Kimse sanzumanının icini acıp ta bakmaz zaten.
Eger senin icin uyarsa sendeki yedek sanzumanı bana satarsın.
Ben 5. vites dislisini degistirip kendi aracımda denerim sonucu da sana yazarım.
Sende ister uygularsın ister uygulamassın.

Konuyu bu kadar niye uzatıyosunuz anlamıyorum. Kimisinin sanzumanı oynanmıs kimisi oynanmamıstır. Bilmek mumkun deil.
Simdi arkadaslar dese ki bu sanzuman kodu siz o sanzumanı mı alıp takıcaksınız aracınıza. Elinizdeki parcalarla aynı  verileri almak mumkun
Hem aldıgınız sanzumana ne kadar guvenılebılır kı bide bu var. Onemli olan minimum tutar ile maksimum fayda saglamak.
Saygılar
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982