aslına bakılırsa bu konu benim oldum olası kafamı beynimi yedirmiş bitirmiş bir sorudur. teknik anlamda bilemiyorum yakıtı nasıl etkiler motoru nasıl yıpratır. ama mantıken bence tek olumsuz yönü şu olabilir. motor aşınması açısından en önemli faktör yağlanması. motor ilk çalışmaya başladığında yağ büyük ölçüde kartere süzülmüş durumda. çalışmaya başladıkça yağlamaya başlar. çalıştıkça da yanan yakıtın açığa çıkardığı ısıdan motor sıcaklığı yükselmeye başlar. motorun aşırı ısınmasını önlemek için de soğutmak için su dolaşır. ısınan su radyatörde soğur.
çalışma prensibi bu. bence mantıken sorun şurada ortaya çıkabilir. çalışma sıcaklığına ulaşmış ısınmış bir motorun içine, soğutmak için olarak buz gibi suyun girmesi şoklama yapıp kapak çatlatabilir.
yakıtı ise jikleyi devreye sokarak veya lpg li araçlarda lpg den benzine geçişi geciktirerek etkileyebilir. ama öyle sanıyorum ki bu da termostatın hiç iş görmediği, sürekli açık kaldığı durumda karşımıza çıkabilir. 65-70 dereceye kadar kapalı kalıyorsa zannımca yakıta etki etmez. fakat her halükarda 65 derecelik bir su, en iyimser şartlarda 1000+ derecelik bir sıcaklık karşısında buz gibi su etkisi yapabilir.
emin değilim. sadece mantık yürüterek bu yargıya varıyorum. detaylı teknik bilgisi olan arkadaşlar bu konuda gerekli açıklamayı yaparsa şahsen sevinirim.