Gönderen Konu: hararet hakkında  (Okunma sayısı 11814 defa)

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #14 : 10 Mart 2012, 17:46:04 »
çoğunluğun söylediği doğrudur mantığından  yola çıkarak termostatı değiştireceğim, yinede denemiş ve görmüş oluruz..

Logged

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #15 : 11 Mart 2012, 16:32:15 »
birde termostatın yan sanayi olup olmadığını nerdeden anlarız...

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #16 : 12 Mart 2012, 10:59:47 »
yanlış anlama sözümü ama bence termostattan önce ustayı değiştir. sonra termostatı mutlaka değiştir. termostat açık kalıyor motor suyu sürekli dönüyor ve soğuyor. termostat sağlam olsa 90a kadar kapalı kalır sonra açar ve soğutmaya başlar. işi bu zaten.
+1 :tamamdir arkadaşlara katılıyorum yaz kış farketmez 90 da kalacak, vw servisinde değiştir orjinal olur yok başka ustada değiştireceğim diyorsan vw servis parça satıyorsa eğer onlardan al.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #17 : 14 Mart 2012, 18:29:04 »
termostatı değiştirdim ama hala aynı, şimdi de yetkili servis termostat yuvasının değişmesi gerektiğini söylüyor, hararetin düşük olması silindirlerin ve motorun erken yıpranmasına yol açıyormuş, termostat yuvası da ucuz birşey değil 250 tl kadar ama mecburen değiştireceğiz artık bakalım değişince ne olacak göreceğiz...
« Son Düzenleme: 14 Mart 2012, 18:30:04 Gönderen: frht »

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #18 : 15 Mart 2012, 02:46:24 »
termostatı değiştirdim ama hala aynı, şimdi de yetkili servis termostat yuvasının değişmesi gerektiğini söylüyor, hararetin düşük olması silindirlerin ve motorun erken yıpranmasına yol açıyormuş, termostat yuvası da ucuz birşey değil 250 tl kadar ama mecburen değiştireceğiz artık bakalım değişince ne olacak göreceğiz...

termostat yuvası mı değişecek? termostatın düzgün çalışması ile ilgisini çözemedim.  ???

değişimden önce termostata giriş ve çıkış borularının sıcaklığını elle ölç açmadan önce. kaç derecelik termostat koydular? bir de hararet yükseldiği zaman fanın devreye girdiği ve devreden çıktığı sıcaklıklara bak. kontrol edebilme imkanın varsa
motor tam ısınmadan termostata giren ve çıkan boruları elle bir kontrol edersen aracını deneme tahtasına çevirmekten kurtarırsın. sonra demesinler. aaa bu da değilmiş. şimdi de şunu değiştirelim diye.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #19 : 15 Mart 2012, 11:06:50 »
aslında yetkili servis termostatla beraber yuvanın da değişmesi gerektiğini söylemişti, bena önce sadece termostatı değiştirip sonuca bakayım gerekirse onuda değiştiririz demştim, yuvada içeriden çatlak olursa içeriden su sızması olacağından bahsettiler, termostat 90 dereceye geldiğinde normal olarak fanı çalıştırıyor, bunu kontrol ettik, galiba yuva içindeki çatlak sonucu motor suyu sürekli devirdaim oluyor, böylece uzun yolda yüksek hızla giderken fan çalışmasa bile radyatöre şiddetli şekilde çarpan hava sonucu su ısısı düşüyor ve devirdaim olan su motoru soğutuyor.
« Son Düzenleme: 15 Mart 2012, 13:56:18 Gönderen: frht »

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #20 : 16 Mart 2012, 13:44:07 »
yuva değişti ve sorun halloldu, şimdi uzun yolda da şehir içinde de hararet sürekli 90 da sabit, demekki her zaman sadece termostatı değiştirmek yetmiyormuş.

Çevrimdışı cengizd68

  • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.9 TDI bora
  • Şehir: Konya
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #21 : 16 Mart 2012, 13:45:20 »
onunla geçmiş olsun kardeş. kaç tl sıkışmış peki

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #22 : 16 Mart 2012, 14:08:22 »
hepsi 275 tl ye maloldu.

Çevrimdışı bunalan

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #23 : 16 Mart 2012, 14:31:42 »
ben hala termostat yuvasının hemen değiştirilmesi gerektiğine inanmıyorum. Nasıl hemen bu şekilde koskoca yuva deforme olabiliyor ki. Doğru da olabilir ama ben değiştirdiğimde de böyle bir sorun olmuştu. Termostatı değiştirdim ama 2 gün sonra farkettim ki yine 90 dan düşüyordu. İkinci gittiğimde diğer usta ilgilendi çıkarttı, gitti, geldi, ölçtü, biçti yarım saate yakın uğraştı sonra taktı. Sorun ne dediğimde bu araçların yaşı artık ilerlediğinden her termostat denk gelmeyebiliyor ya yuvasıyla bitlikte değiştirilecek ya da termostat yuvaya uydurulacak mı dedi uyan termostat mı takılacak dedi tam hatırlamıyorum ama öyle birşey dedi. O günden beri de sorunsuz çalışmakta. Başka bir yere de göstermek gerekir miydi bilmiyorum ama dediğim gibi bir durumsa yazık o para da kolay kazanılan bir para olmuyor. inş öyle değildir.

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #24 : 16 Mart 2012, 18:02:28 »
bulunduğum yer itibarı ile usta seçeneğim pek yok, yetkili servis yakın olsa direk olarak yetkili servise giderdim, bu tür masraflardan kaçayım derken daha kötüsü olabilir bence en doğrusu fazla kurcalamamak.

Çevrimdışı red polo

  • İleti: 262
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #25 : 16 Mart 2012, 22:01:24 »
gecmiş olsun

Çevrimdışı ertan yıldız

  • İleti: 156
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #26 : 16 Mart 2012, 22:11:09 »
kesinlikle termostat aynı sorun bendede vardı değiştirdim sorun bitti şimdi hep 90 boşa atsamda hızlı gitsemde yokuş aşağı insemde

Çevrimdışı neter

  • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet hakkında
« Yanıtla #27 : 16 Mart 2012, 22:26:40 »
arkadaşlar bu termostat yakıtı etkiliyor mu ?