keske mor kattırmadan once arastırsaydın. Bu mor pıstonlara yapısıyormus kazımakla cıkıyormus
Umut sekmanları kaçırmayan bir motorun pistonlarının tepesine yağ gitmez,dolayısıyla katılan Bor katkısıda gitmez. Bor kimi araçlar için gerekli,kimi araçlar için gereksiz,kimi araçlar için zararlı birşeydir. Bunu aslında uzun uzun açıklamak gerekir ama ben şimdi kısa bir açıklama yapayım. Bor bütün motorun yüzeyine yapışan bir katkıdır ve kolay kolay sökülmeyen lanet birşeydir ama bu motor için kötü bişey değil rektefiyeci için kötü birşeydir çünkü onu kazımak için fazladan bir sürü zaman ve emek harcarlar
zaten bu Bor kötüdür kullanmayın lafının çıkış yeride rektefiyecilerdir.Yoksa Tubitak Bor katkısı ürünlerin üretimini denetliyor ve onay veriyor. Tubitak'ın onay verdiği ve yurt dışına ihraç edilen malzemeye olan güvenim rektefiyeciden olan güvenimden fazladır:)
Kaliteli ve tam sentetik yağlarda zaten bir miktar Bor katkısı vardır,bu yağlara koyacağınız fazladan Bor gereksizdir hatta yağın özelliğini bile bozabilirsiniz. O yüzden tam sentetik yağlarda Bor'a gerek yoktur.
Bor ne işe yarar,motorda ne yapar: Yağın nüfus ettiği bütün yüzeylere ( krank,piston etekleri,kollar,gömlekler vs) yapışarak aşağı yukarı 5 mikron kalınlığında koruyucu bir film tabakası bir yüzey sağlar,keçelerde kaçak varsa bunları doldurarak sızıntıyı engeller. Bu kaygan yüzey sayesinde pistonların rahat hareket etmesini sağlayarak basit dilde sürtünmeyi kolaylaştırarak yakıt tüketimini azaltır,aşınan yüzeyde boşlukları doldurarak kompresyonu yükselterek performansı arttırır,parçaların birbirine sürtünmesini azaltarak sesi azaltır,parça ömrünü uzatır,keçeleri tıkayarak yağ eksiltmenin önüne geçer.
Hangi araçlarda gereklidir: Eski tip motorlarda,yağ kaçağı olan motorlarda,tam sentetik yağ kullanmayan motorlarda,yüksek km. yapmış motorlarda kullanılır.
Hangi araçlarda gereksizdir: Düşük km'de ve tam sentetik yağ kullanan motorlarda gereksizdir.
Hangi araçlarda kullanılmaz: Yağ yakan araçlarda kullanılmaz. ( yağ yakmasının sebebi motorun sekmanlardan pistonların tepesine yağ kaçırmasıdır. bu süreçte pistonların tepesinde benzinle beraber yanan yağ bir tortu bırakır. eğer yağda Bor katkısı varsa pistonların tepesine yağla beraber gelecek ve fazladan tortu bırakacaktır.