Gönderen Konu: mobil 1 mi? casrol mu?  (Okunma sayısı 38057 defa)

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #42 : 12 Mart 2012, 12:11:36 »
Bostancı sanayi sitesinde Dadaşlar bosch car servisinde savaş abilerde yağ değişimi oldu.. 4 litresi 65 tl gibi bir fiyattı yanılış hatırlamıyorsam.. 8100 tam sentetikti..

Hasan onun orjinal olması imkansız :( Tam sentetik yağın pahalı olmasının en büyük sebeplerinden biride tam sentetik yağlarda devletin aldığı ÖTV yüzünden yüksek vergisi. Motul gibi pahalı bir yağın yüksek vergi ile o fiyata satılması imkansız :(

Logged

Çevrimdışı scarden

  • İleti: 463
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #43 : 12 Mart 2012, 12:14:15 »
bide şöyle bi durum var benm 8100 e 38 tl die sölediğim fiyat 6100 de 16 yada 18 tl tam hatırlamıyorum ist hiç biyerde verilmeyen bi fiyat  ;)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #44 : 12 Mart 2012, 12:20:38 »
Mekan güvenilir ama yağın 8100 olup olmadığını tam hatırlayamadım birden başka bir kodda olabilir.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı scarden

  • İleti: 463
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #45 : 12 Mart 2012, 12:23:18 »
bide şöyle bi durum var benm 8100 e 38 tl die sölediğim fiyat 6100 de 16 yada 18 tl tam hatırlamıyorum ist hiç biyerde verilmeyen bi fiyat  ;)
bence o fiyat 4 litre 6100 fiyatı olabilir gerçi onun içinde düşük bi fiyat ama  :-\ bilemiyorum

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #46 : 12 Mart 2012, 12:49:26 »
keske mor kattırmadan once arastırsaydın. Bu mor pıstonlara yapısıyormus kazımakla cıkıyormus :-[

Umut sekmanları kaçırmayan bir motorun pistonlarının tepesine yağ gitmez,dolayısıyla katılan Bor katkısıda gitmez. Bor kimi araçlar için gerekli,kimi araçlar için gereksiz,kimi araçlar için zararlı birşeydir. Bunu aslında uzun uzun açıklamak gerekir ama ben şimdi kısa bir açıklama yapayım. Bor bütün motorun yüzeyine yapışan bir katkıdır ve kolay kolay sökülmeyen lanet birşeydir ama bu motor için kötü bişey değil rektefiyeci için kötü birşeydir çünkü onu kazımak için fazladan bir sürü zaman ve emek harcarlar :) zaten bu Bor kötüdür kullanmayın lafının çıkış yeride rektefiyecilerdir.Yoksa Tubitak Bor katkısı ürünlerin üretimini denetliyor ve onay veriyor. Tubitak'ın onay verdiği ve yurt dışına ihraç edilen malzemeye olan güvenim rektefiyeciden olan güvenimden fazladır:)

Kaliteli ve tam sentetik yağlarda zaten bir miktar Bor katkısı vardır,bu yağlara koyacağınız fazladan Bor gereksizdir hatta yağın özelliğini bile bozabilirsiniz. O yüzden tam sentetik yağlarda Bor'a gerek yoktur.

Bor ne işe yarar,motorda ne yapar: Yağın nüfus ettiği bütün yüzeylere ( krank,piston etekleri,kollar,gömlekler vs) yapışarak aşağı yukarı 5 mikron kalınlığında koruyucu bir film tabakası bir yüzey sağlar,keçelerde kaçak varsa bunları doldurarak sızıntıyı engeller. Bu kaygan yüzey sayesinde pistonların rahat hareket etmesini sağlayarak basit dilde  sürtünmeyi kolaylaştırarak yakıt tüketimini azaltır,aşınan yüzeyde boşlukları doldurarak kompresyonu yükselterek performansı arttırır,parçaların birbirine sürtünmesini azaltarak sesi azaltır,parça ömrünü uzatır,keçeleri tıkayarak yağ eksiltmenin önüne geçer.

Hangi araçlarda gereklidir: Eski tip motorlarda,yağ kaçağı olan motorlarda,tam sentetik yağ kullanmayan motorlarda,yüksek km. yapmış motorlarda kullanılır.
Hangi araçlarda gereksizdir: Düşük km'de ve tam sentetik yağ kullanan motorlarda gereksizdir.
Hangi araçlarda kullanılmaz: Yağ yakan araçlarda kullanılmaz. ( yağ yakmasının sebebi motorun sekmanlardan pistonların tepesine yağ kaçırmasıdır. bu süreçte pistonların tepesinde benzinle beraber yanan yağ bir tortu bırakır. eğer yağda Bor katkısı varsa pistonların tepesine yağla beraber gelecek ve fazladan tortu bırakacaktır.

Çevrimdışı m1s1r

  • İleti: 240
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #47 : 12 Mart 2012, 13:24:41 »
@freegane açıklama için teşekkürler gayet açık olmuş ;)

Çevrimdışı jackhal

  • İleti: 342
  • gri olmasın da...
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #48 : 12 Mart 2012, 15:22:19 »
benim açıklamam çok kısa kalmış bunun yanında  ;D ;D

Çevrimdışı scarden

  • İleti: 463
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #49 : 12 Mart 2012, 16:44:42 »
adam açıklıyor yawwwww ;D

Çevrimdışı umut_mk4

  • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #50 : 12 Mart 2012, 17:34:49 »
bor katmaya gerek yok boyle iyi ;)
2015 1.4 125ps highline

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #51 : 12 Mart 2012, 18:21:35 »
elimden geldiğince açıkladım size durumu. Golf'üm de ve Mercedes'im de Mobil1 0/40 kullanıyordum Bor kullanmıyordum. Şimdiki 273bin km'de olan Suzuki Swift'e 10-40 yağ koyuyorum,sentetik olmadığı için marka seçmiyorum genelde gittiğim serviste GM yağ olduğu için GM 10/40 yağ ve her iki değişimde bir kutu BOR atıyorum 35bin km'dir hiçbir sıkıntısını görmedim. Hiç yağ eksiltmedi,hiç hararet yapmadı,kışın en soğuklarda bile hiç çalışmamazlık yapmadı,şehir dışı 5,5 - 6 lt şehir içi  7 - 7,5 lt gaz tüketimi var,rolantisi dört dörtlük maşallah. BOR'un etkisi var mıdır yok mudur bilemem,eski halini bilmediğim için yorum yapamıyorum ama şu bir gerçek ki 35bin km'dir BOR'un zararını da görmedim :)

Yani uzun lafın kısası;BOR'u kullanana neden kullanıyorsun,kullanmayana da neden kullanmıyorsun denemez :)

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #52 : 13 Mart 2012, 14:01:12 »
http://www.youtube.com/watch?v=ZwC5UyTkxy8

5 numarada mobil 1, 8 numaralı şişede castrol edge...her ikisi de 0-40

Winners)
1) Petro-Canada Supreme Synthetic 0W-30
2) ZIC 0W-30 Gasoline LPG Semi-synthetic
3) Ravenol SSO 0W-30 и Ravenol SSL 0W-40 и Petro-Canada Duron Synthetic 0W-30
4) Mobil1 New Life 0W-40
5) BP Visco 7000 0W-40 (not C3 - old)
6) Castrol EDGE 0W-40

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #53 : 13 Mart 2012, 14:02:06 »
« Son Düzenleme: 13 Mart 2012, 14:02:30 Gönderen: ogretmen_ankara »

Çevrimdışı jackhal

  • İleti: 342
  • gri olmasın da...
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #54 : 13 Mart 2012, 14:35:23 »
uzun yol yapıyor araba ama hep.. şehir içinde yapsın bakalım bi de... ;D ;D ;D ;D

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: mobil 1 mi? casrol mu?
« Yanıtla #55 : 13 Mart 2012, 23:14:01 »
uzun yol yapıyor araba ama hep.. şehir içinde yapsın bakalım bi de... ;D ;D ;D ;D

Mobil 1 0/40 yağı İstanbul'da noter denetiminde bir takside test ediliyor,750bin km'yi geçti  :)

http://www.mobil1.com.tr/neden-mobil-1/750000km-taxi.aspx