Gönderen Konu: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.  (Okunma sayısı 7077 defa)

Çevrimdışı ozkan golf4

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« : 08 Mart 2012, 15:46:37 »
selam
daha önceki mesajlarımda da bahsetmiştim, rahat duramadım, baskı balata volan, triger vs full biseylere giristik bugun.

yağ ve antifiriz hariç parçaların hepsini otostart.com dan aldım %19 indirim varken.
parça fiyatlarını yazıyorum indirimli fiyatıyla

Sachs 228 *28 hareketli volan baskı balata rulman seti        723 TL

Triger Kayışı - contitech         45 TL
Triger Gergi Rulmanı - SKF     89 TL
Triger Saptırma makarası - SKF  33 TL
Triger Saptırma Makarası2 - SKF  70 TL
Triger Saptırma Makarası3 - INA  32 TL
Devirdaim pompası - HEPU        75 TL

V Kayışı - Contitech 20 TL
V kayışı gergi kolu - Reville( Litens) 112 TL
V saptırma makarası  - SKF        32 TL

Triger ve v kayışı malzemeleri toplamda 510 TL gibi bişey oluyor.


Bosch Yakıt(mazot) filtresi   25 TL
Bosch Yağ Filtresi                7 TL
Mahle Hava filtresi              13 TL
Euro Polen Filtresi               7 TL

Bu filtreler de 50 TL yapıyor toplamda.


Motor yağı serviste  Mobil esp 5-30      120 TL
Kırmızı Antifiriz  Febi                               50 TL

Ayrıca gitmişken yokuşlarda yerinde durmayan bagaj amortisörlerini de değiştirdim.
Tuff marka iki adet bagaj amortisörü  2* 25 _   50 TL

Ayrıca kısa ampül patlaktı onu değiştirdim
Osram NB Plus h7      55 TL
Photon led parklar     15 TL

Toplam işçilik 300 TL
yarı yarıya 150 150 triger ve şanzıman işçiliği gibi.
arabanın altından üstünden sağından solundan onlarca vida parça çıktı, nasıl tekrar birleştirdiler anlamadım:)

Parçalara toplamda 1280 TL gibi bi rakam ödemiş olmuşum.
işçilik, bagaj amortisörleri, motor yağı, antifiriz toplamda 500 TL ödedim.
lambaları saymıyorum.

1800 TL ye vesveselerimden bir miktar kurtuldum inşallah.

tam anlamadım tadını henüz ama, debryajın yumuşak ve dipten kavramasına alışmaya çalışıyorum.

detaylı yazıcam, yorum yapıcam . şimdilik biliginiz olsun.

foto çekemedim ne yazıkki, makinanın pili bitmiş sabah sürpriz oldu. ne güzel detaylı foto çekicektim oysa...









Logged

Çevrimdışı vp703

  • İleti: 534
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« Yanıtla #1 : 08 Mart 2012, 18:11:10 »
oh oh hayırlı olsun darısı benim basıma ama total fiyat beni ürküttü :D indirimli halde bu kadar tuttuysa ben naparım bilmiyorum :D benimde triger zamanım geldi 300 lira fln diyor servis. siz bi 2 yıl rahat edersiniz artık
http://www.vwtr.net/forum/otomobilim/07-vp-703-t29100.0.html

Dünya kadar malın olacağına fındık kadar Turbon olsun

Çevrimdışı ozkan golf4

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« Yanıtla #2 : 08 Mart 2012, 18:56:25 »
oh oh hayırlı olsun darısı benim basıma ama total fiyat beni ürküttü :D indirimli halde bu kadar tuttuysa ben naparım bilmiyorum :D benimde triger zamanım geldi 300 lira fln diyor servis. siz bi 2 yıl rahat edersiniz artık

senin parçalar benzinliyse daha ucuzdur. 300den az bile olur belki işçiliğe bağlı. çok ucuzuna kaçma yinede.

2 yıl beklermiyim bilmiyorum. kaşınıyorum sürekli. hayırlısı bakalım, bunlara kafayı taktıydım. mazallah yolda bırakırlar diye. baskı balatası gercektende azalmıs, 140bin km iyi dayanmış yinede 12 senedir. volan yüzeyi neredeyse kusursuzdu.(ilki sahibi de bende çok sakin kullanan insanlarız, bi kere pati çektirmeye kalkmadım daha, hep debriyaj ve rölanti gazı ile kalkarım.bu kullanım şeklinin volanın zedelenmesini önlediğini düşünüyorum)  ama içindeki yaylardan ötürü ses - sorun çıkarabilir zamanla diye komple değişime gittik. zaten taşlama olmaz diye söyledi ordaki usta. taşlama olmadan takıyorlarmıs hareketliye ama zaten volanda uzun süre değişmediyse( bende 12 sene 140 bin km) komple değişse daha iyi oluyor. volanı alıp fotosunu falan çekecektim işine yarayan olursa veririm diye ama üşendim açıkçası(ölü gibi ağır), hurdaya gider ordan artık.

çıkan orjinal volan baskı balata luk marka çıktı 220 çapındaydı eski set, yeni set 228 çapında sachs marka hiç açmadan bölmeden öylece takıldı şanzımana volanıyla. bu arada eskisinde dikkatimi çekti balatası çift yönlü idi, iki yüzeyide biyerlere sürtünen yaysız bir balataydı.

triger v kayışı kısmından çıkan çoğu bilya ina marka idi, gergi bilyası ve v gergi kolu orjinaldi ve litens marka idi. takılanda da litens yazıyordu. takılan bilyalar ise skf, ina ve litens marka idi.

bu ARADA;
bir sene evvel üst kapak revizyonu ve sübapların değişimi falan yapılmıştı motora ,kurum bağlama(sabah zor çalışma) ve yağ sızdırma problemi için,  hazır elleri değmişken bu kez egr valfine motorun üst kapağından giden yerdeki bi conta var o çatlamış ordan terleme yapmış, o da değişti, üst kapak açılıp tekrar contalanıp monte oldu.
baya bi elden geçti, dokunmadıkları yer kalmadı:)
biz o kadar ellemedik be kardeşim dedim.:P

bu arada ben şanzımanı aracın önünden arkaya doğru uzanan kocaman bi parça gibi düşünmüştüm. motorun yanıbaşında 3te biri kadar bi parçaymış, komple yere indi. bu ne lan dedim.
işçilik hakkaten önemli ama, motorun kulakları sökülüyor, üstten askıya alınıyor. allttan şanzıman ayrılıyor, triger tarafında bi dolu şey  ulaşmak için sökülüp takılıyor vs zor iş, iki deneyimli kalfa usta birlikte girişti, bütün bu saydıklarımı 3 4 saatte yaptılar. iş çoktu biraz serviste, hızlı yaptılar oldukça.

bu arada arkadaş aracın bütün kıymetli parçaları önünde, kaza yapsan hepsi mok oluyor. motoru, çekişi arkada otomobile sıcak bakıyorum artık:)

yeni vw beetle da motor öndemi?
« Son Düzenleme: 08 Mart 2012, 19:25:28 Gönderen: ozkan golf4 »

Çevrimdışı ozkan golf4

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« Yanıtla #3 : 08 Mart 2012, 19:50:50 »
ilk izlenimlerim;

yeni baskı balata debriyajı böyle abartılacak kadar aşırı yumuşak yapmadı, ama eskidende çok sert değildi ondan belki çok anlamadım, biraz yukardan kavrıyordu sadece, o çok farketti, dibinden azıcık kaldırınca hopluyor şimdi.alıştım hızla, zevkli oluyor hızlı tepki almak.
performansı    hem hava filtresi, hem baskı balata falan komple değişince oldukça arttı gibi geldi. aslında yalvarıyorlar ustalar gel çip atalım diye ama parası fazla geliyor biraz, süper olur aslında yepyeni volan baskı balatayla 118 beygir olsa. 90 beygir bana yetiyor açıkçası. gaza tepkisi ve ilk 2 vitesteki hızlanmalar oldukça  farketti.

aracın sesi genel olarak daha rahat gibi geldi. v kayışı bi miktar ses yapıyordu o gitti tabi. rulmanlar biraz alışınca dahada değişir sanırım.

bu arada trigeri değişirken gerginliğini elle ayarladıktan sonra vag com cihazı bağlayıp aracı çalıştırıp gerginliğini kotrol ettiler. ordan nasıl gerginliği gösteriyor aklım almadı.
çıkan devirdaim rahat dönüyordu, bi kere değişmiş zaten eski sahibinde ama yine de komple değiştireyim diye ben de değiştirdim.

bagaj amortisörleri bi kere yokuşta kendiliğinden indirdi kapağı  hanımın kafaya, onların sonu o oldu, ikisi de tuff marka değişti .baya ağırmış bu arada bagaj kapağı onlar olmadan elle tartınca.

Osram NB Plus rengi daha beyaz olur diye bekliyordum, bizim mercekten mi bilmem böyle oha süper dedirtmiyor. arabayı satmazsam xenon paklar anca kısaları.

en sürpriz Photon led park lambaları oldu. kısalar beyaz olur diye onları da aldıydım, ikindi vakti resmen mora yakın mavimsi gibi yanıyor :) ama gece farkedilmiyor rengi. gece olunca far da daha beyaz geliyor göze zaten. ömrü uzun olsunda gündüz park ile gezeyim diye aldık aslında led parkları. ama ustalar dizelin lambaları çabuk patlar titreşimden ötürü dediler.
velhasıl xenon takmayacaksanız standart osram ampül alın takın uzun ömürlü olsun.  uğraşmayın performanslı lambalarla çok aşırı farkı yok.

El freni biraz üstten tutuyordu. eskiden daha alttaydı sanki, geçen yokuşta az çekince kaçırdı. sıkılmıyormuş bu modeller, bişeyler varmış fren balatalarının orası aynı değilmiş falan, velhasıl fazla çek dediler. balatalar henüz çok kalın gerek yok dediler.

işte böyle

sorunuz varsa yantılayabilirim.

bu arada biraz tadını alayım belki yılsonuna belki temmuza satabilirim keyfen. tabi istediğim fiyatı kolay kolay veren çıkmayacağından ben  buna bi 3 sene daha binerim:)
sıfır oldu zaten:)

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« Yanıtla #4 : 08 Mart 2012, 21:16:57 »
ben olsam bu kadar masraftan sonra kolay kolay satmazdım.bende trigeri değiştirmeyi düşünüyordum gelecek bakımında fiyatlarını öğrenmiş olduk sağolasın:)

Çevrimdışı ozkan golf4

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« Yanıtla #5 : 09 Mart 2012, 23:32:39 »
satma işi zaten gündemde değil şu an , ama sonsuza kadar kullanamam da, bu yıl 25 i verene üzülerek veririm:) seneye düşer fiyatı ;D

bu arada dün e5 te gece boşken biraz denedim, arabanın sesi çok bariz rahatlamış geldi, ne bileyim sanki gücünü daha çok hissettiriyor, eski baskı balatayla sanki gücü boşa gidiyormuş bir miktar bağırır gibiymiş. saat gibi çalışma deyimini yeni anladım:) sesi çok hoşuma gitti, umarım uzun sürer bu hali, 4.viteste normalde 80 90 gibiyken  hız vites değişip 5e alıyordum, dün gece devirli kullanmak tatlı geldi dikkat ettim 110 120 gibi 5. vitese atılabiliyormuş meğer...
aslında devirli kullanmam lazım biliyorum kurum tutmasın diye ama eski halinde çok güç geliyordu devirli, yakıt sarfiyatı artıyordu, bu haliyle daha iyi tepki alınca zevkli bile oluyor deviri arttırmak.

maşallah diyelim nazar değmesin tosunuma.




Çevrimdışı vp703

  • İleti: 534
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« Yanıtla #6 : 10 Mart 2012, 00:45:56 »
masallah işte en keyifliside bu artık kafanız rahat mazotu koy gazlaa ben de kontagı cevirmeden önce besmele bikac dua anca öyle :) aksam annemler bizi gezmeye götür dedi bindik arabaya araba calısmıyor benzin gaz hersey var calısmıyor kafayı yedim benimde zamanım geldi. triger v kayısı ve arka amortisorler 2 bin km sonra da yag değişimi gelecek bakalım hayırlısı o zamana kadar bi sorun cıkarmaz inş.
size de keyifli sürüşler kazasız belasız şanslısınız ustalar iyiymiş. yoksa motoru alıp şanzımana bakmak fln baya zor işler ben 1 ayda 3 tane sanzıman değiştirdim 1 gün de anca bitiriyorlardı işi
http://www.vwtr.net/forum/otomobilim/07-vp-703-t29100.0.html

Dünya kadar malın olacağına fındık kadar Turbon olsun

Çevrimdışı ozkan golf4

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« Yanıtla #7 : 10 Mart 2012, 05:14:08 »
sen de tam kaygısızmıssın kardeşim:) ben tam tersi yolda değişik bi sesmi geliyor, lastik patlakmı, terslik varmı diye bazen teybi kapatıp dinleyen, olmadı durup arabanın etrafında 3 5 tur atıp tekrar binen bi tipim:)  arasını bulmak lazım aslında, bakımını yapıp çok pinpirik olmamalı.
biraz rahatladım tabi ama ne olacağı belli olmaz hala içim tam rahat değil:) bana 5 sene garantili araba lazım öyle rahat binerim anca :-\
yolda kalma fobim var, bi kere lastik patlamıştı stepneyi takıp devam, bi kere de 3 kollu su flanşı kuhlmitten prufen dedi, ömrü dolmuş o değişti, onda da yolda kalmazmışım servise öylece gitti antifiriz olmadan. ben stop diyince durdum :)

ustalar gerçekten çok hızlıydı, hatta şöyle söyliim, servisin asıl tescilli ustaları değil çok deneyimli kalfaları girişti 2 kişi birlikte. ama zaten hergün yaptıkları bişey sanırım fena alışmışlar, bi ara dedim yavaş yapın kardeşim böyle üstünkörü gibi olmasın:) şanzımanı indirmesi, volan baskı balata set montesi, triger rulmanlar vs montajı, ampül montajları, bagaj amortisörleri, bi dolu parçayı da bölgelere ulaşmak için sök tak, yağ değişimi, antifiriz, aslında toplasan hepsini 3 saatte yaptılar, arada ampüller falan biraz uğraştırdı, süreyi arttırdı.
izleye izleye aracın mekaniğine aşina oldum, bu çağda hala bu kadar karman çorman mekanik araçların olması hoş değil bence. elektirkli araçlar yaygınlaşmalı bir an evvel. düşünsenize her tekerde elektirik motoru, bi tane jenaratör, gerisi angarya parçalar. ne baskı balata kullanımı, ne motor problemleri, gücün eksiksiz iletimi, frenden enerji geri kazanımı, ekonomik yakıt sarfiyatı, sessiz konforlu sürüş.
chavrolet opel grubu bi model çıkarmış volt diye, opel de adı farklı. ona benzer menzil problemi olmadan yol kateden, benzinle çalışan )jenaretör için)ama sadece elektirik motorlu araçlar çok tutulur. diğer pil manyağı sadece şarj edilenler sittin sene yer bulamaz piyasada.

bundan sonra kısmetse öyle bir araca binmeyi çok isterim. :sevgi:

Çevrimdışı ercanuzun06

  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« Yanıtla #8 : 11 Mart 2012, 00:02:44 »
benımde baskı balatam yaklasıyor benı ındırımlı halı dahı korkuttu bakalım nasıl yapıcaz hayırlısı

Çevrimdışı ozkan golf4

  • İleti: 51
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« Yanıtla #9 : 11 Mart 2012, 00:39:14 »
sadece baskı balata değişecekse
benim hesapla

volant dahil olursa hareketli set fiyatı 725 tl
150 de işçilik 900tl yi bulur temiz çözüm en az.

volanının durumu iyiyse taşlamadan temizlenip öylece baskı balata monte edilirse 300 tl volansız hali.
işçilikle 450 500 tl yi bulur. uzun süre binmeye niyetliysen volanıyla değişmeni tavsiye ederim. aslında benim durumda pek luzum yoktu , sakin kullanıyorum, ilk sahibi de öyle, volan yüzeyide, eminim içindeki yaylarda iyi durumdaydı ama 12 senedir değişmiyor diye riske giremedim. sonradan volan sorun çıkarırsa diye. kendi kararınız. şansınıza kalmış sonradan sorun çıkarmı çıkmazmı.


hareketli volanı sabite çevirmeye sakın teşebbüs etmeyin o daha beter sorunlar açabilirmiş başınıza.
dizelin titreşim derdine çözüm bu hareketli volan. çoğu modelde var galiba dizel olan.