Benim çözümüm şans işi oldu ama pat diye çözüldü. Araba manyak gibi 1500-1700 devir gidip geliyor kafamı şişiriyordu artık. En son Ankara buluşmasında motor çalışır haldeyken distrubitörün açısını değiştirdim, (zaten başka sebepten kurcalıyordum) bir baktım devir sabitlendi, gidip gelmeler bitti. Daha önce aküyü sökünce devir bozulması yapmış, 1 hafta kadar böyle devam edip normale dönmüştü.
Eğer elinizden böyle şeyler geliyorsa ilk önce buji kablolarını bloktan çıkartıp daha sonra distrubitörün üst plastik kapağını sökün. Distrubitörün ilk halini işaretleyin ki işe yaramazsa ilk ayara döndürebilesiniz. Sonra 2 adet alyan uçlu ayar vidasını gevşetin, buji kablolarını takın ve aracı çalıştırın. Distrubitörün açısını + veya - yönde hafif hafif rolantiyi dinleyerek değiştirin. Motorun kasılmadan rahatça çalışması lazım. Eğer açı + veya - yönde fazla değişirse motor kasılarak çalışmaya başlar, titreşim aşırı artar, anlarsınız yani. En fazla 0,5 cm aşağı yukarı değiştirin, zaten düzelirse o aralıkta düzelmesi gerekiyor. Düzelmez ise eski ayarına getirip vidaları tekrar sıkın.
Bunu hiçbir çareniz kalmazsa yapın çünkü neden düzeldiğinin mantığını hala çözemedim ben de. Saçma gibi de gelebilir tabii
Yaptığım şey ile kendi aracımdaki distrubitörü sorunlu çalışırken şans eseri düzeltmiş de olabilirim, başka şey de. Yani ben de bilmiyorum
Ama sürpriz bir biçimde düzeldi ve bozulmadı.