Gönderen Konu: fsı motor ve tsı motor  (Okunma sayısı 29991 defa)

Çevrimdışı kursadgolf

  • İleti: 224
  • nesiller boyu golf
    • Profili Görüntüle
fsı motor ve tsı motor
« : 23 Eylül 2007, 00:10:48 »
FSI direk enjeksiyonlu benzinli motor teknolojisi demek bu sistemde benzin emme manifolduna değil yüksek basınçla doğrudan yanma odasına püskürtülüyor bu motor düşük devirlerde gerekenden fazla yakıt kullanmadığı için tasarrufta sağlıyor
1,6cc FSI 115 beygir

TSI çift şarjlı direkt engeksiyonlu  motor anlamına geliyor vw tarafından daha az yakıt tüketimi sağlamak amacıyla geliştirilmiş olan TSI DÜNYANIN ÇİFT ŞARJLI DİREKT ENJEKSİYONLU BENZİNLİ MOTORU bu motorun hacmi güç ve torktan ödün verilmeden küçültülüyor ve azaltılan sürtünme sayesinde yakıt tüketimi önemli ölçüde düşüyor
1,4cc TSI 140 & 170hp olmak üzere 2 farklı motor seçeneğine sahip
GOLF
   LİFE

Logged

Çevrimdışı Halil Kara

  • İleti: 1794
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsı motor ve tsı motor
« Yanıtla #1 : 23 Eylül 2007, 01:41:24 »
 :tamamdir

Çevrimdışı fay78

  • İleti: 851
  • Tuna AKYÖN
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsı motor ve tsı motor
« Yanıtla #2 : 23 Eylül 2007, 01:58:19 »
Aferim kardeşime..10 veriyorum..
''AKTİF KALMAN DİLEĞİYLE  ™  sözünün gerçek sahibi....Harbi FENERBAHÇE'Lİ....

http://pic1.resimupload.com/r9/thumb_680654231.jpghttp://img393.imageshack.us/img393/2523/index3pq0.jpghttp://img408.image

Çevrimdışı teo

  • İleti: 103
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsı motor ve tsı motor
« Yanıtla #3 : 23 Eylül 2007, 04:55:37 »
Bir duzeltme. FSI fuel stratified injection ise devre gore calisma dogru. FSI fuel straight injection ise devre gore calisma yanlis. Bunu dogus oto'nun kendisinden sordum. sorma sebebim de kendi FSI aracimin yakit tuketim miktarinin yuksekligi idi. henuz merkez servisle cok ayrintili gorusme firsatim olmadi ama FSI'in onceden stratified (puskurtmenin yakit tarafindan katmanlandirmasi) sonradan ise bu ozellikten vazgecilerek straight (sadece dogrudan puskurtme) anlamina geldigi soyleniyor. ilkinde devre gore calisma dogru ve optimum calisma devirleri var cunku puskurtme islemi "akilli": puskurtec, puskurtme tarzini motordan aldigi bilgiye gore belirliyor ve gerceklestiriyor. yuksek olmayan (dusuk demiyoruz; cunku FSI'in tanimindaki "dusuk", "yuksek olmayan" anlaminda. yoksa bu devirler, bilinen dusuk devirlerin ustunde yani 3000 devir/dakika uzeri) devirlerde, olabildigince az yakiti sadece bujinin ucuna ve hemen onun etrafina puskurtuyor. buji ucundaki bu yakitli katmanin arkasinda ise hava katmani yer aliyor. boylece aracin hareketi icin mumkun olan en dusuk yakit miktari tuketilmis oluyor. puskurtmenin basinci da az yakit kullanimina karsin daha yuksek guc veriyor (FSI'i FSI olmayandan ayiran ana ozellik de tam olarak bu; daha az yakita ragmen daha yuksek guc) yuksek devirlerde ise puskurtmenin yanma odasina dagilimi homojen (yogunluk olarak esit) yani FSI'siz yani akilli puskurtmesiz motorlardaki gibi oluyor. ancak tabii ki puskurtme yine yanma odasina dogrudan yapiliyor. Bu acidan FSI olmayan motorlardan bir fark hala devam ediyor. Bu nedenle FSI'in akilli puskurtme ozelligi yuksek olmayan (ama dusuk de olmayan) devirlerde ortaya cikiyor. dogrudan puskurtme ise devirlerden bagimsiz model olarak bir kazanc. ozet olarak bu konuda isin puf noktasi. FSI'daki S'nin fabrika tarafindan su anda "stratified" anlaminda mi yoksa "straight" anlaminda mi kullanildigi... tabii ki ikincisindeki yakit tasarrufu orani birincisine gore daha az olacak. ama bu konuda fabrika kaynakli kesin ve dogru bilgiye ihtiyac var.  "stratified->straight" degisikligi gerceklestirildiyse de bu degisimin hangi motor seri no.sundan ya da hangi yil modelinden itibaren gecerli oldugunu ogrenmek gerekir. ben bunu bir sekilde gerekirse VW merkeze kadar ulasip sormayi dusunuyorum. aracim hakkinda bilgi sahibi olmak hakkim diyerek... 

FSI direk enjeksiyonlu benzinli motor teknolojisi demek bu sistemde benzin emme manifolduna değil yüksek basınçla doğrudan yanma odasına püskürtülüyor bu motor düşük devirlerde gerekenden fazla yakıt kullanmadığı için tasarrufta sağlıyor
1,6cc FSI 115 beygir

TSI çift şarjlı direkt engeksiyonlu  motor anlamına geliyor vw tarafından daha az yakıt tüketimi sağlamak amacıyla geliştirilmiş olan TSI DÜNYANIN ÇİFT ŞARJLI DİREKT ENJEKSİYONLU BENZİNLİ MOTORU bu motorun hacmi güç ve torktan ödün verilmeden küçültülüyor ve azaltılan sürtünme sayesinde yakıt tüketimi önemli ölçüde düşüyor
1,4cc TSI 140 & 170hp olmak üzere 2 farklı motor seçeneğine sahip

« Son Düzenleme: 23 Eylül 2007, 05:00:41 Gönderen: teo »

Çevrimdışı kursadgolf

  • İleti: 224
  • nesiller boyu golf
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsı motor ve tsı motor
« Yanıtla #4 : 23 Eylül 2007, 18:22:56 »
teo abi bende geçen okuldan çıkıp doğuş otoya uğradım
ve golfün katoloğonu aldım
yazdığım yazı katoloktakinin aynısı  hiç bi değişiklik yok anlıcan
sana yanlış bilgi vermişlerdir veya katoloğa yanlış basmışlardır  ;D
GOLF
   LİFE

Çevrimdışı kursadgolf

  • İleti: 224
  • nesiller boyu golf
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsı motor ve tsı motor
« Yanıtla #5 : 23 Eylül 2007, 18:23:17 »
Aferim kardeşime..10 veriyorum..

saoll tuna abi  :saygılar
GOLF
   LİFE

Çevrimdışı teo

  • İleti: 103
    • Profili Görüntüle
Ynt: fsı motor ve tsı motor
« Yanıtla #6 : 24 Eylül 2007, 01:13:37 »
dogus oto bana yanlis bilgi vermedi cunku onlar da bu bilgiyi resmen almamislar VW'den. yani tabiri caizse, off-the-record aktarmislar. bu kendi icinde mantikli bir durum. bu yuzden katalog durumunu da yadirgamadim. VW cikip da ben FSI adinda bir stratification'li dogrudan puskurtmeli bir motor cikardim. ama daha sonra xxx sebebiyle bu stratification olayindan vazgectim; sadece dogrudan puskurtme var bundan sonra; ve FSI'daki "S" icin de bundan sonra stratified degil straight diyoruz diye resmi aciklama yapacak degil ya.. prestij kaybina sebep olur bu. yani ozetle katalogda hala stratification'dan bahsediliyor olmasi bunun gercekten de boyle oldugu anlamina gelmeyebilir. Ahh su sitede FSI'cilar cogalsa da yakit tuketimi karsilastirmasi yapsak. Bugun tekirdag'dan TEM'den dondum. 120km yaptim kapidan kapiya; (TEM disinda gidilen miktar 1 km bile yoktur) tiptronik viteste manuel vites degistirerek, ozellikle az harcamaya kasarak degil, yolun ve trafigin izin verdigi oranda hizli gittim. 110 km/h bir ortalama hiz  yazmis yol bilgisayari. tuketim de 10.5 lt/100km idi yine ona gore. nerede 5.7 nerede bu.. evet tamam 110 km/h yapmisiz ama.. 90 ile 110 arasi 2 kat mi farketmeli sizce? baska bir yerlere de yazmistim. 90 km/h toplam bilgisayar ortalamasi ile izmire gidip geldigimde de 9.3 lt/100km yakmisti her iki yonde de. e hani 5.7? hangi yolda hangi kosulda olacak bu? buna en yakin degeri gayrettepeden E5 uzerinden sakin sakin yani yavas yavas ataturk havalimanina giderken 6.5lt/100km ile gordum ki istisnaydi resmen. e arabayi da 60 km/h ile kullanacak degiliz ya. kullanacaksan polo hatta lupo'dan yukari arac almaya gerek yok ki...:) o yuzden bu kadar ugrasiyorum FSI gercekten ne getiriyor diye...

teo abi bende geçen okuldan çıkıp doğuş otoya uğradım
ve golfün katoloğonu aldım
yazdığım yazı katoloktakinin aynısı  hiç bi değişiklik yok anlıcan
sana yanlış bilgi vermişlerdir veya katoloğa yanlış basmışlardır  ;D
« Son Düzenleme: 25 Eylül 2007, 01:25:15 Gönderen: teo »