şanzıman beyni resetlemsidr. kontağın 5 dakkika açık kalması neye zarar verecek anlamadım. bunları nerden mi biliyorum. son 6 yılımı vw elektroniğine ve vw otomatik şanzımanlarına verdim bide günde en az 3-4 saat vw nin orjinal yayınlarını ve diğer buşabildiğim teknik dökümanları yabancı kaynaklardan okuyorum. tamirciler bunları bilmez çünkü bizde tamirci okumaz araştırmaz. bi yerde haklıdır kaynağın tamamına yakını ingilizcedir.
otomatik şanzıman yağı her 60.000 de değişmeli. selenoidin türkçe karşılığı elektrovanadır. 4 ilerilerde kullanıla selenoidler on-off selenoidleridir. yani açılırlar yağ gider kapanır yağ gitmez. her ne kadar elektrikle açılıp kapansalarda mekanik yapılarıda olduğundan elektriksel olarak bozulabildkleri gibi mekanik olarakta arızalanabilirler. yani omajları doğru olsada açıp kapamayı yapan mekanik ksımlarıda bozuk olabilir. bunların değişimi için hidrolik ünitenin şanzıman üzerinden sökülmesi yeterlidir. şanzımanın inmesine gerek yoktur. bunu sökmek için yağın boşaltılması gerekir fakat yağın yeni değiştiyse bir kenara alınır ve tekrar konur. yani yeni yağı yeniden değiştirmeye gerek yoktur.
Her zaman yapabilirsiniz.Adaptasyonun amac motora bir şeylerin dğeiştiğini haber vermek aslında.O da değişikliğe göre sensörleri kontrol edip çalışma aralığını bulur.Geçen Emre'nin arabasında şansuman için de adaptasyon yaptık ama çok bir değişiklik olmadı Emre'nin dediğine göre.