bu iyi bişi mi acaba dsg olmaması
O tercihe kalmış bir konudur,klasik sistemlerde vites tek kavramadan hareket ettiği için vites geçişleri sarsıntılı oluyor
dsg gibi çift kavramalı otomatiklerde ise vites geçişi çift kavramalı oluyor bu yüzden vites geçişleri çoğu zaman anlaşılmıyor,ancak gaza ani basışlarda ve yarışa gireceğiniz zaman özellikle orantısız güç kullanınca araç bazen 2 vites aşşağı çekebiliyor kendini ve aracın gücüne beygirine turbosu olup olmamasına süperchargeri olup olmamasına göre hafif sarsıntı olabiliyor onda dahi klasik otomatiklerin normal geçiş sendelemesi kadar hissedilmiyor.
6 ileri ıslak tip denen dsg ler 350 torka dayanıklı olup (6,5 litre yağ alır)
7 ileri kuru tip olanlar 250 torka dayanıklı olup(1,5 litre yağ alır)
dsg de mantık 1357 --246 ayrı ayrı yönlendirildiği için çift kavrama denir ve buda sarsıntıyı azaltır vites geçişlerinde buda bir konfor sunar.
Hiç arıza yapmayanıda vardır,10 binde arıza yapanıda vardır 100 binde arıza yapanıda vardır,alırken iyice şanzumanına baktırılmalıdır,bazen bu dsg li araçların boyasız olduğunu belirterek ilan veren satıcılarına gülerim,boya da önemlidir fakat boyayı motor ve şanzumanı gizleyecek derecede ön plana koyan satıcılara aslında kızarımda milletin boya hassasiyetini kullanıp diğer arızaların önüne geçebilmektedirler.Yani bu araçta boyadan çok şanzuman ve motor arızası olup olmamasının araştırılması gerekmektedir,kaputunda tavanda direklerinde bagajda oynama boya vs olmasın gerisi önemli değil.Alacak iseniz dsg aracı 20 km kadar kullanın araçta arıza varsa şanzuman ısınıncaya kadar belirti vermez mekatronik böyle bir illettir,ısındıktan sonra zıplama yapıyorsa geri geri sağlı sollu ilk hareketlerde ve lambada vs ileri doğru ilk hareketlerde sendeleme ufak ufak zıplama yapıyorsa dsg mekatronik arızasıdır 5-6 bin tl masraf çıkarır,eğerki iyi bir şanzuman ustasına gösterip alırsanız sorun çıkarmaz.