Gönderen Konu: golf ağır kalması  (Okunma sayısı 17436 defa)

Çevrimdışı PROshield

  • İleti: 183
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #28 : 21 Nisan 2012, 14:51:25 »
hoca sen yukarıya bakmadan okumadan mı yorum yazdın. 1. si yukarıda fotosu olan golf ü görmedin herhalde. takla atmış ve 10 hava yastığından hiçbiri açılmamış. demekki o araçlar da güvenlik açısından golf le karşılaştırılabiliyormuş. 2. si biz burda golf bu araçları geçer mi diye değil kalkışlardaki ağırlığından bahsediyoruz. 8V motor alt devirlerde biraz cansız olabilir ama devrini aldıktan sonra 16V lerden daha iyi hızlanma gösterir.
Benim bildigim bizimkiler alt devirlerde canlı idi ama senın yazdıgın da bır hata olabılır mı ? Ayrıca devrini alan her arac kendı segmentınde ust performansları sureklı yasar  :tamamdir

Logged

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #29 : 21 Nisan 2012, 21:55:04 »
hoca sen yukarıya bakmadan okumadan mı yorum yazdın. 1. si yukarıda fotosu olan golf ü görmedin herhalde. takla atmış ve 10 hava yastığından hiçbiri açılmamış. demekki o araçlar da güvenlik açısından golf le karşılaştırılabiliyormuş. 2. si biz burda golf bu araçları geçer mi diye değil kalkışlardaki ağırlığından bahsediyoruz. 8V motor alt devirlerde biraz cansız olabilir ama devrini aldıktan sonra 16V lerden daha iyi hızlanma gösterir.

Yanlışınız var Ferhat bey. Ben iki motoru da test etmiş birisi olarak 16V nin alt devrininde üst devrininde daha canlı olduğunu söylüyorum. 8V nin avantajı kalkış anıdır çünkü aracın gazı halatlı. 16V nin de dezavantajı gazı elektronik olduğu için gecikmeli olarak kelebeği açıyor.

Çevrimdışı jackhal

  • İleti: 342
  • gri olmasın da...
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #30 : 23 Nisan 2012, 12:09:35 »
http://www.youtube.com/watch?v=bptLzqHNqlw

bu video fikir verebilir belki..

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #31 : 23 Nisan 2012, 13:18:37 »
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı zamazingo

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #32 : 23 Nisan 2012, 13:31:32 »
1200 kg araç...1.6 litrelik motor.:) Atmosferik.Çok fazla performans beklemeyin zaten.:)
Ama golf iyidir güzeldir.Ağırlık-güç oranı normal olmasına rağmen emsallerinden hep bir adım öndedir.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #33 : 23 Nisan 2012, 22:03:46 »
Neye fikir verdi acaba? SR motorda gaz teli olduğu için kalkışları daha iyi sadece Mesafe çok kısa. Fabrika verilerine bakıldığında 16V motorun 0-100 hızlanması 8V ye göre 1 saniye daha iyi.

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #34 : 25 Nisan 2012, 14:26:09 »
Benim bildigim bizimkiler alt devirlerde canlı idi ama senın yazdıgın da bır hata olabılır mı ? Ayrıca devrini alan her arac kendı segmentınde ust performansları sureklı yasar  :tamamdir

Yanlışınız var Ferhat bey. Ben iki motoru da test etmiş birisi olarak 16V nin alt devrininde üst devrininde daha canlı olduğunu söylüyorum. 8V nin avantajı kalkış anıdır çünkü aracın gazı halatlı. 16V nin de dezavantajı gazı elektronik olduğu için gecikmeli olarak kelebeği açıyor.

evet şimdi siz söyleyince farkettim ters yazmışsım. 8V lerin alt devirleri daha canlıdır. 16V in amacı aracı daha iyi hızlandırmak değil yakıt ekonomisi sağlamak ve emisyon oranlarını düşürmektir. bu yüzden 8V lerin ilk kalkışları daha iyidir. o video ya bakmayın sürücüden de kaynaklabilir. aynı kişi aynı kullanım tarzıyla kullansın asıl sonuç o zaman ortaya çıkar. o zamanda 8V metin arkaşında dediği gibi gaz teli halat olduğundan daha iyi kalkış gösterir ancak mesafeyi uzattığınız zaman 16V farkı bi nebze kapatır. ancak bildiğim kadarıyla tork değerleri aynı 148 Nm. 16V olan 105 bg 8V olan 102 bg. buda baya bi mesafede kapattırır farkı.
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı jackhal

  • İleti: 342
  • gri olmasın da...
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #35 : 25 Nisan 2012, 16:39:22 »
16 v araçların bakımlarının daha pahalı olduğunu duymuştum. doğru mu bilmiyorum..

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #36 : 25 Nisan 2012, 20:12:37 »
evet şimdi siz söyleyince farkettim ters yazmışsım. 8V lerin alt devirleri daha canlıdır. 16V in amacı aracı daha iyi hızlandırmak değil yakıt ekonomisi sağlamak ve emisyon oranlarını düşürmektir. bu yüzden 8V lerin ilk kalkışları daha iyidir. o video ya bakmayın sürücüden de kaynaklabilir. aynı kişi aynı kullanım tarzıyla kullansın asıl sonuç o zaman ortaya çıkar. o zamanda 8V metin arkaşında dediği gibi gaz teli halat olduğundan daha iyi kalkış gösterir ancak mesafeyi uzattığınız zaman 16V farkı bi nebze kapatır. ancak bildiğim kadarıyla tork değerleri aynı 148 Nm. 16V olan 105 bg 8V olan 102 bg. buda baya bi mesafede kapattırır farkı.

16V nin torku daha yüksek  ama 8V maksimum torka 3800 RPM de ulaşırken 16V 4500 RPM de ulaşıyor. 8V üst devirde hızlanmada biraz başarısız. Mesafeyi uzattığınızda 16V farkı kapatmaz farkı açar. İki motoru da kullandığım için söylüyorum :) Drag tarzı durumlarda 8V öne çıkar o konuda diyebileceğim birşey yok.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #37 : 25 Nisan 2012, 20:15:59 »
16 v araçların bakımlarının daha pahalı olduğunu duymuştum. doğru mu bilmiyorum..

Aslında aynıya geliyor şöyle ki. Triger bakımı 8V ile 16V arasında yetkili servis 50 lira oynuyor. 8V de maf sensörü ve oksijen sensörü varken 16V de maf sensörü yok fakat iki tane oksijen sensörü mevcut. Herhangi birininin arızası masrafları dengeliyor.
Diyebilirsiniz ki 16V bu kadar iyi de neden üretilmiyor. Daha önce de yazdım bir motorun üretimi durdu ise bu onun başarısız olduğundan değil daha teknolojik ya da yeni olanı üretildiğindendir. Bir motorun üretimi de devam ediyorsa buda onun sorunsuz olduğundan değil maliyetinin düşük ve pazarının geniş olduğundandır. 8V ninde kendine göre avantajı dezavantajı var 16V ninde. 16V nin maliyeti 8V ye göre yüksektir. Bakım maliyetinde bile bu fark görülür. Örneğin Audi şu an C ve D sınıfında (yanlış bilmiyorsam) 8V motor kullanmıyor bu 8V nin başarısız olduğunu mu gösterir sizce? 1.8T şu an üretilmiyor bu 1.8T nin sorunlu olduğu anlamına mı geliyor? Diyeceğim o ki ekonomik sebepler, pazar, prestij gibi mevzular bu konuda büyük etkendir.


Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #38 : 25 Nisan 2012, 20:42:23 »
bence kıyaslama yapılan araçlarada bu videodaki testleri uygulasınlar :D

http://www.youtube.com/watch?v=4PiwNWZsiM0&feature=related

Çevrimdışı jackhal

  • İleti: 342
  • gri olmasın da...
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #39 : 26 Nisan 2012, 11:09:45 »
testi izlerken içim acıda arkadaş ya..

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #40 : 26 Nisan 2012, 12:48:22 »
Babamda 2011 1.5 dizel accent var roket gibi gidiyor ama durmaya kalkınca yüksek hızda tedirgin oluyorsun. geçen hafta fırtına vardı saglam yere çekmek için bimdim accent nerdeyse uçacak oldugu yerde nasıl sallanıo ama benimki gram oynamıyor.

2011 honda civic 1.6 125 beygir otomatik arkadaşla kapıştık kalkışda yanında bir süre gidip geçiyo beni ama 50-60 km hızda bir anda gazlayınca bir çamurluk boyu fark attım sonra yakalayıp geçti. ben hondayı sürdüm sonuç aynı. agır bizim araçlar ama güven veriyor.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf ağır kalması
« Yanıtla #41 : 26 Nisan 2012, 13:38:09 »
Japonların en sinir olduğum yanı adamların arabaya adamakıllı fren koymamalarıdır :)