16 v araçların bakımlarının daha pahalı olduğunu duymuştum. doğru mu bilmiyorum..
Aslında aynıya geliyor şöyle ki. Triger bakımı 8V ile 16V arasında yetkili servis 50 lira oynuyor. 8V de maf sensörü ve oksijen sensörü varken 16V de maf sensörü yok fakat iki tane oksijen sensörü mevcut. Herhangi birininin arızası masrafları dengeliyor.
Diyebilirsiniz ki 16V bu kadar iyi de neden üretilmiyor. Daha önce de yazdım bir motorun üretimi durdu ise bu onun başarısız olduğundan değil daha teknolojik ya da yeni olanı üretildiğindendir. Bir motorun üretimi de devam ediyorsa buda onun sorunsuz olduğundan değil maliyetinin düşük ve pazarının geniş olduğundandır. 8V ninde kendine göre avantajı dezavantajı var 16V ninde. 16V nin maliyeti 8V ye göre yüksektir. Bakım maliyetinde bile bu fark görülür. Örneğin Audi şu an C ve D sınıfında (yanlış bilmiyorsam) 8V motor kullanmıyor bu 8V nin başarısız olduğunu mu gösterir sizce? 1.8T şu an üretilmiyor bu 1.8T nin sorunlu olduğu anlamına mı geliyor? Diyeceğim o ki ekonomik sebepler, pazar, prestij gibi mevzular bu konuda büyük etkendir.