öncelikle subarunun 1.5inden ve 1.6 sından kesinlikle uzak durun, 2000 cc gibi yakıp 1.2 motor gibi gitsin istemezsiniz.zira araç hem ağır, hem simetrik 4 çeker, dolayısıyla kaldırmıyor, iyi de yakıyor, ama gitmiyor.satışı emin olun bir alfadan daha zor olacaktır.
bir alfa kullanıcısı olarak alfaya gelince;
*eskisi kadar zor satılmıyor emin olun, zira insanlar 2. elde 18-20 etmesi gereken arabalara 25-26 vermekten bıktığı için alternatif araç arayışlarına girdi, bu bağlamda alfanın piyasası da yavaş yavaş hakettiği yere gelmeye başladı.servis işini de mengerler eline alınca bu sorun da ortadan kalktı.şahsen ben aracıma 26bin yazdım gayet de arayanı soranı var 24e elimi sıkmaya çalışan 2 kişi oldu şu ana kadar.
*performansı ve motor sesi şahanedir, 1.6 araç kullandığınıza inanamazsınız, 1.8leri 2.0 ları kovalarsınız, sonra benim gibi 1.6 sı böyle ise 2.0ı nasıldır diye merak edip aracınızı satışa koymanız da olası
ama 2.0 olup selespeed olmayanları çok azdır (selespeed otomatiktir) 2.0 alınacaksa manuel bulmak samanlıkta iğne aramak gibidir.Sakın ola selespeed modellere yaklaşmayın
*performansı ve motor sesi şahanedir, ona göre de yakar
çok yaktığı söylenir bu araçların ama sakin kullanınca nasıl yakması gerektiğini biliyor.ben aldığım günden beri toplasan 2 gün sakin kullanmışımdır ona rağmen
aldığım benzin dahil kilometrede yaktığım 29 kuruş.
*bazı parçaların ömrü zayıf, mesela şöför tarafı cam açma tuşları 45bin kmdeki arabamda bir sorun, çıkmasını da bulamadım, yenisini almam gerekecek.dış logolar solmuş vaziyette ki ben zaten karbon kaplayacaktım bana bahane oldu.
*donanım olarak düzgün araçlardır, distintictive modeller progressionlardan doludur aklınızda bulunsun.ama progression bir alfa da donanım olarak çoğu araçtan artı yerdedir.
*156yı bilmiyorum ama 147 gayet ağır bir araç 1.6 motor bir hatch için.otomatik golf4üm lpg dahil 1206 kilo iken 147im 1285 kilo.bu bağlamda sağlam arabalar gibi görünse de eksik bir şeyler var sanırım, yandan darbelerde çok çok iyi koruyan araç, önden darbelerde yolcuyu korusa da şöförü pek iyi koruyamıyor, ama aracınızda 8 airbag standart olacaktır, kemer ile de aranızı iyi tutmanızı öneririm.
*twinspark motorların en çok bilinen, dilden dile dolaşan, bunu bilince alfayı bildiği sanılan arızası varyatör sorunudur.lakin bu tam anlamıyla bir sorun da değildir, araç soğuk çalıştırmada varyatörün ne kadar arızası olduğuna bağlı olarak bir süre dizel gibi çalışır, sonra normale döner; hatta
kitapçığında bile yazar, belli bir kilometreden sonra varyatör ses yapmaya başlarsa bu tamamen bozulduğu manasına gelmez diye.ama bozuldu diyelim yolda bırakacak bir arıza olmadığı gibi tamir kiti de 50 lira olan bir arıza.o kadar abartılan kronik sorun 50 liraya çıkıyorsa ben razıyım.
*ön takımı biraz hassas araçlardır, çukurlardan mümkün mertebe uzak durmanız lazım.
*lpgye çok güzel uyum sağlarlar, lakin montajı yapanın usta olması lazım, bu aracın her yeri elektronik, çok dikkatli olması lazım.
unuttuklarım varsa sormanız yeterli