Anket

1.4 aracınız 5. viteste 3000 devirde kaç km/h hız yapıyor?

90 ve altı
2 (9.5%)
91-95
2 (9.5%)
96-100
6 (28.6%)
101-105
3 (14.3%)
106-110
2 (9.5%)
111-115
2 (9.5%)
116-120
4 (19%)
121 ve üzeri
0 (0%)

Toplam Oy Verenler: 21

Gönderen Konu: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor  (Okunma sayısı 13616 defa)

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #14 : 29 Mayıs 2012, 17:32:34 »
yanılıyorsun TEYOLOGY. diğer bütün değişkenleri sabit tutup sadece lastik ebadını değiştirirsen gösterge hızın değişir. aracın devir saati motorun devrini ölçer (yani şanzıman ve teker özelliklerinden bağımsızdır). ancak hız göstergesi tekerin dönme sayısından yola çıkarak değer gösterir ve fabrika çıkışında kullanılan lastiğin boyutuna göre ayarlanır. eğer bir aracın şanzımanı ve devir/hız göstergesi fabrika çıkışı ayarında ise, orijinal lastikten daha küçük çapta bir lastik kullandığında gösterge, gerçek hızından daha yüksek bir değer gösterecektir. büyük olursa da tam tersi geçerli. çünkü çapı ve çevresi daha küçük olan lastik, aynı hızı elde etmen için gerekenden daha fazla tur atmak zorunda kalacaktır.

dediklerinin yarısına katılıyorum ama yarısına katılmıyorum. katılmadığım kısmı atmasyon rakamlarla örnekleyerek açıklayayım.

şimdi aracımızın her şeyi tam çalışıyor. kadran ile gerçek hız aynı, baskı balatada sorun yok her şey muntazam. ve bu aracımız 3000 d/d motor hızında (devir) 100km hızla seyrediyor. bu aracımız 100 km hızla giderken saniyede yaklaşık olarak 28 metre yol alıyor. tekerlek çevresi ise yaklaşık 2 metre kabul edelim. bu da  saniyede 14 tura tekabul ediyor. zaten kilometre göstergesinin çalışma mantığı da bu. saniyede 14 tur döndüğünde biz kadranda 100 km/h okuruz. ama asıl mantık şu. motor 3000 devir döndüğünde lastiklere aktarılan tur sayısı 14.

aracımızın lastik ebatlarını değiştiriyoruz ve küçültüyoruz. lastik çevresi 1.8 metreye düşüyor. yani % 10 luk bir düşüş gerçekleşiyor. bu durumda kilometre 100ü gösterdiğinde aslında biz 100 km hızla seyretmiyor oluruz. 90 km hızla seyrediyor oluruz.

bu durumda 3000 devirde gerçek hızımız 90 km/h olur. 3000 devirde tekerlek yine saniyede 14 tur döner. bu da kadrana 100 km/h olarak yansır. ama gerçek hızımız (gps ile okunacak olursa gördüğümüz hızımız) 14x1,8=25,2 m/s =90,72 km/h olur.

zaten ilk başta belirttiğim üzre kadran hızına etki etmez. gerçek hızın değiştiği noktasında ise zaten hemfikiriz.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Logged

Çevrimdışı BARRACUDAY

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #15 : 29 Mayıs 2012, 18:23:25 »
Basitçe şuradan da lastik ebadı değiştiğinde ne kadar hız farkı olduğunu hesaplayabilirsiniz : http://www.lastik24.com/Calculation.aspx

Çevrimdışı 90khan

  • İleti: 441
  • Ne mutlu Türk'üm diyene!
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #16 : 29 Mayıs 2012, 20:04:58 »
yanılıyorsun TEYOLOGY. diğer bütün değişkenleri sabit tutup sadece lastik ebadını değiştirirsen gösterge hızın değişir. aracın devir saati motorun devrini ölçer (yani şanzıman ve teker özelliklerinden bağımsızdır). ancak hız göstergesi tekerin dönme sayısından yola çıkarak değer gösterir ve fabrika çıkışında kullanılan lastiğin boyutuna göre ayarlanır. eğer bir aracın şanzımanı ve devir/hız göstergesi fabrika çıkışı ayarında ise, orijinal lastikten daha küçük çapta bir lastik kullandığında gösterge, gerçek hızından daha yüksek bir değer gösterecektir. büyük olursa da tam tersi geçerli. çünkü çapı ve çevresi daha küçük olan lastik, aynı hızı elde etmen için gerekenden daha fazla tur atmak zorunda kalacaktır.

ben de teyology ye katılıyorum lastik ebadı değiştiğinde aracın belli devirde yaptığı hız değişmeyecektir gerçekte değişir fakat göstergede değişmez. çünkü hız göstergesi lastiğin tur sayısına göre ölçüm fakat aracın lastik ebatı değiştiğinde çapı değişeceğinden aynı turda yaptığı yol/hız değişecektir buna rağmen araba atıyorum tekerlek 100 devir yaptığında araç 100 km hızla 3000 d/dk gösteriyorsa bu sabit kalacaktır.

Çevrimdışı ggtoker

  • İleti: 777
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #17 : 29 Mayıs 2012, 21:15:06 »
arkadasım 1.6 larda 105 ile 120 arası

1.4 sportlinede 90 - 100 arası

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #18 : 01 Haziran 2012, 12:41:44 »
ben de teyology ye katılıyorum lastik ebadı değiştiğinde aracın belli devirde yaptığı hız değişmeyecektir gerçekte değişir fakat göstergede değişmez. çünkü hız göstergesi lastiğin tur sayısına göre ölçüm fakat aracın lastik ebatı değiştiğinde çapı değişeceğinden aynı turda yaptığı yol/hız değişecektir buna rağmen araba atıyorum tekerlek 100 devir yaptığında araç 100 km hızla 3000 d/dk gösteriyorsa bu sabit kalacaktır.

bu benimkinden çok daha basit bir anlatım olmuş. :)
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #19 : 30 Aralık 2012, 03:08:09 »
iyi geceler form da baya karıstırdım ama net bir cevap alamadm  97 polo 1.4 sportline da vites aralıklarını yazıcam bi tersilik var gibi tüm vitesler 3 bin devirde yaplmıs hızlar  1-25 , 2-40 , 3-65, 4 te 85 -90 arası bişy tam net bakamadm 5 te ise 105 civarı benm şazımanın sporltline deilmi :(:( bien arkadaslardan acil yorum alablirsem cok mutlu olurmm :(

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #20 : 30 Aralık 2012, 03:08:45 »
 lastik ebatlrı 185-60-14

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #21 : 01 Ocak 2013, 19:16:22 »
kimsenin fikri yok sanırım :\

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #22 : 01 Ocak 2013, 22:12:06 »
iyi geceler form da baya karıstırdım ama net bir cevap alamadm  97 polo 1.4 sportline da vites aralıklarını yazıcam bi tersilik var gibi tüm vitesler 3 bin devirde yaplmıs hızlar  1-25 , 2-40 , 3-65, 4 te 85 -90 arası bişy tam net bakamadm 5 te ise 105 civarı benm şazımanın sporltline deilmi :(:( bien arkadaslardan acil yorum alablirsem cok mutlu olurmm :(

5. viteste 3000 d/d'da 100 km civarı ise sportline değildir.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #23 : 02 Ocak 2013, 13:31:56 »
sadece 5. vitesin dişlisinin farklı olma ihtimali varmı peki

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #24 : 02 Ocak 2013, 16:00:54 »
yapılabilir mi? evet. ama yapıldığını zannetmiyorum. ilk 4 viteste 3000 d/d'da yapılan hızlar ortada. 4 ile 5 arasında uçurum olurdu.


biz yine de ezbere konuşmayalım. en iyisi şanzımanın kodunu öğrenin oradan ne olduğu zaten ortaya çıkacaktır.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #25 : 02 Ocak 2013, 17:28:15 »
tesekkürler bilgi için peki ben bu sanjumanı hiç ellemeden gidip bi sportline bulsam bunuda parcacıya braksam cok mu masraflı olur işçilik hariç düşündüğümüzde birni brakıp diğerini alıcam yapanlar varmıdır 

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #26 : 02 Ocak 2013, 18:08:07 »
ingilizcede çok sevdiğim bir söz vardır. if it aint broke dont fix it. Türkçesi "bozuk değilse tamir etme." ya da anlam olarak tam karşılığını vermek için biraz çevirirsek, düzgün çalışıyorsa elleşme.  ;D ;D

değişim yapmak istemenizin sebebi nedir? sportline şanzımanı daha kısa aralıklı. daha çabuk hızlanır. ama kullanımı ekonomik değildir. daha sportif tat verir. hani illa performans diyorsanız ama örneğin araçta lpg varsa, benzinde kullanın. şanzıman dğeiştirip lpg de elde edeceğiniz performansı mevcut şanzımanınızla benzinde elde edersiniz. ekonomi de aynı ayara gelir.  ::)
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.4 sportline'ım yüksek devirde yavaş kalıyor
« Yanıtla #27 : 02 Ocak 2013, 18:24:40 »
aracım suan benzinde ve cok ta yakmıyor bence benzin fiyatlarını düşündüğümüzde 30 krs civarı yakıyor mutluyuz lpg de simdilik düşünmüyorum amacım aracın hem orjinalliğine kavusması hemde performans almak  yılda en fazla 2 sefer oda öğrenci oldugum için git gel 700 km yol yaparm geri kalan sehir içi sehir içindede seri bir araba kullanmaktan mutlu olurm sunakinden daha seri olması benm için daha zevkli hale gelicek amacım bu  cok bi masraf acmıycaksa ndn olmasın