Gönderen Konu: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı  (Okunma sayısı 51751 defa)

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #56 : 02 Haziran 2011, 13:25:22 »
3 ve 4 üncü sayfaları okudum fena kafa açmışsınız burada tebrikler :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Logged

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #57 : 01 Ekim 2011, 04:03:21 »
benzinin 4küsür lira olduğu memlekette fizik kuralları zaten yıkılmıştır  ;D
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı cengizhan_mk3

  • İleti: 1189
  • Wir lieben Das Auto..
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #58 : 28 Ekim 2011, 16:43:25 »
benzinin 4küsür lira olduğu memlekette fizik kuralları zaten yıkılmıştır  ;D
en doğrusu  :saygılar

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #59 : 16 Nisan 2012, 01:47:27 »
Bor madeninden yakıt tasarrufu için su  karışımlı sıvı ( sodyum borhidrorür) yapmışlar bu konuda bilgisi olan yada kiti taktıran varmı?

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #60 : 05 Mayıs 2012, 00:13:12 »
uzun zaman oldu demek konudan haberdar değiliz ben şans eseri bir lpg cide rastladım adam 1.4 fiat uno ya montajlamış  5tl lik lpg ile 20 km yol yapıyormuş bu borlu sistemi araca takınca 5tl lik lpg ile 41km yol yapmış tasarruf %50

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #61 : 05 Mayıs 2012, 02:48:43 »
uzun zaman oldu demek konudan haberdar değiliz ben şans eseri bir lpg cide rastladım adam 1.4 fiat uno ya montajlamış  5tl lik lpg ile 20 km yol yapıyormuş bu borlu sistemi araca takınca 5tl lik lpg ile 41km yol yapmış tasarruf %50

yalnız 5 tl lik yakıt ile yapılan hesapta hata payı çok yüksek olur. 100 tl lik yakıt ile 820 km yaparsa amenna. kaldı ki 5 tl lik yakıtla 20 km hesabında da bir hata payı olma ihtimali var ( takılmadan öncesinde)
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #62 : 06 Mayıs 2012, 01:28:22 »
lpg de en iyi ölçüm depo boşaltarak olduğunu duymuştum birgün ben de lpg yi bitirdim 10tl lik lpg aldım( birim fiyatı 2.53 tl idi) 51 km yol  yaptım(% 95 i çevre yoluda) bence 1.4 motorlu uno aracın 20 km gitmesi normal

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #63 : 07 Mayıs 2012, 05:08:38 »
lpg de en iyi ölçüm depo boşaltarak olduğunu duymuştum birgün ben de lpg yi bitirdim 10tl lik lpg aldım( birim fiyatı 2.53 tl idi) 51 km yol  yaptım(% 95 i çevre yoluda) bence 1.4 motorlu uno aracın 20 km gitmesi normal

tamam depo boşaltırsın cihazı takmadan önce, 5 liralık yakıtı koyarsın, sonra Allah ne verdiyse basarsın.  ani kalkışlar, sıkıştırmalar, 5-6 bin devirler. fazla yakar.

sonra cihazı takarsın 5 liralık lpg ni de koyarsın, çevre yoluna çıkarsın, 90 km sabit hızda rüzgar da arkadan eserken ölçüm yaparsın, veya önünde giden bir kamyonu yakından takip edersin, rüzgar direncini kırarsın, al bu da ölçüm.

demek istediğimi bir örnekle açıklayayım. okulda bir sınıfa girdin, öğrencilerin cinsiyetine baktın, 2 kız 6 erkek var. demek ki bu okuldaki öğrencilerin %25'i kız % 75'i erkek diyemezsin. örnek kitle evrensel kümeyi temsil edecek büyüklükte olmalıdır.

bir aracın ne kadar yaktığını 5-10 liralık yakıtla test etmek hata payını arttırır. bir kaç depo kullansın, toplam kat ettiği yolu hesaplasın, bunun ne kadarı şehir içi ne kadarı şehir dışı gerçekleşti ona göre gerçekçi bir hesaplama yapsın. sonuç daha inandırıcı olur.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #64 : 08 Mayıs 2012, 01:06:59 »
evet senin dediğn gibi olursa hiç adil olmaz tabi ben ce iki testte aynı koşullar altında yapılmalı önemli olan aracın 90 km sabit hızla yaktığıdır her kullanıcının kulanma tarzı vardır buda şehir içi yakıt sarfiyatını etkiler. 10 tl lik lpg pompadan lt bazında boş depoya dolar ve araç son viteste en düşük devire kadar sürülür (1500 dev dak ) sonra gaz biter ve araç hiç gaz yemez depo biti işte. her iki testtede böyle yapılırsa alınan lpg sonuna kadar bitirilmiş olur. bence tam sonuç alınır. birde bu sistemi 1.4 uno ya takan gazcıya sorayım test şartları nasılmıştı diye

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #65 : 11 Mayıs 2012, 11:08:13 »
Oktay arkadaşım. yanlış anlama bilgiçlik taslamaya çalışmak filan değil yapmak istediğim. ama daha önceki sayfalarda dönen konuşmalarda verdiğim bir örneği biraz daha açmak istiyorum.

% artış veya miktar olarak birim değil atmasyon birimler kullanmak istiyorum.

suyun elektrolizi için gerekli olan elektrik enerjisi 5 birim. bu 5 birimi sağlamak için yakıt sarfiyatını (dizel veya benzinli motorda kullanılan ana yakıt cinsi) arttırmamız gerekir. çünkü bu elektriği alternatörden alıyoruz.

5 birimlik enerji üretebilmemiz içinse harcamamız gereken yakıt 5 birimden fazla olacaktır. çünkü yaktığımız yakıttan %100 verimle enerji üretemeyeceğiz. çk büyük miktarda motor içi sürtünmelere ve ısıya dönüşen enerjiye kaçak olacaktır. faydalı olan kısım mekanik enerjiye çevrilebilen kısmı. yani 5 birimlik enerji üretebilmek için 7-8 birimlik (en az) bir yakıt tüketmemiz gerekecek.

şimdi 7-8 birim enerjilik potansiyel enerjiye sahip yakıtı sarf ettik. 5 birim enerji elde ettik. bunu elektrolize harcadık. 5 birim potansiyel enerjiye sahip hidrojen ve oksijen elde ettik. sonra hidrojeni silindire gönderdik. bu 5 birim potansiyel enerjiye sahip olan kaynağımızı yaktık.

burada bir kayıp daha olacak. 5 birim potansiyel enerjiye sahip olan hidrojen yanarken %100 verimle mekanik enerjiye çevrilemeyecek. yine yarıya yakını sürtünme ve ısı kayıplarına maruz kalacak. elde edebileceğimiz maksimum faydalı itiş gücü 3 birim olacak.

sisteme giren enerji 8, çıkan enerji 3. tasarruf bunun neresinde?

o yüzden diyorum ki bu sistemden bahsederken hem performans artışı hem tasarruftan aynı cümle içinde bahsetmemiz doğru olmaz. dahası bu sistemin tasarruf sağlayacağına dair en ufak ümidim de yok.

ha aradaki o 5 birimlik kaybı farklı bir kaynaktan karşılarsak, mesela daha önceki bir mesajımda dediğim gibi alternatörden enerji çekmek yerine bir güneş panelinden enerji çekecek olursak sistem girişini 8den 5e düşürmüş oluruz. bu durumda dahi elde edilen 5 birim potansiyel enerjiye sahip hidrojenden yakıt olarak faydalandığımızda elde edeceğimiz enerji yine 3 olur. yine kayıp var.

ama evimizde bir güneş paneliyle suyu elektroliz edip elde ettiğimiz hidrojeni ana yakıt olarak kullanırsak işte o zaman tasarruftan bahsedelim. burada da yine daha önce bahsi geçen hidrojenin saklanması ve taşınması ile ilgili hacim ve güvenlik konuları konuya dahil olur. çözümü de bor.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #66 : 12 Mayıs 2012, 00:58:44 »
rica ederim bilgiçlik değil bu bir bilgi paylaşımıdır,ben elektrik mezunuyum elektrik makinalrında ( asenkron motor tranformatör gibi) verim vardır bu en fazla %97 dir % 100 olamaz mutlaka bir iş için kayıp olacaktır. benim bahsettiğm elektoliz yolu ile hidrojen üretmek değil bu sistemde herhangi bir enerjiye ihtiyaç yok direk bor yakıt sıvısını kullanıyorsun. bu arada elektroliz için gereken enerji yani çekilen akım 15 ila 30 ampermiş buda mk1  alternatörü için büyük bir değer far silicek kalorifer gibi aletlerle beraber dinoma yanar bence. iyi akşamlar

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #67 : 12 Mayıs 2012, 04:11:01 »
rica ederim bilgiçlik değil bu bir bilgi paylaşımıdır,ben elektrik mezunuyum elektrik makinalrında ( asenkron motor tranformatör gibi) verim vardır bu en fazla %97 dir % 100 olamaz mutlaka bir iş için kayıp olacaktır. benim bahsettiğm elektoliz yolu ile hidrojen üretmek değil bu sistemde herhangi bir enerjiye ihtiyaç yok direk bor yakıt sıvısını kullanıyorsun. bu arada elektroliz için gereken enerji yani çekilen akım 15 ila 30 ampermiş buda mk1  alternatörü için büyük bir değer far silicek kalorifer gibi aletlerle beraber dinoma yanar bence. iyi akşamlar

bu sistemin esasını biraz daha açıklar mısın? bu başlıkta daha önce tartışılan sistem elektroliz esasına dayanıyordu da. anladığım kadarıyla bahsini ettiğin sistem tamamen farklı bir sistem.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hidrojen yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #68 : 15 Mayıs 2012, 00:16:23 »
bu sistem bor yakıt diye bir sıvı var onu emme manifoldundan motora belirli bir süre ve miktarda veriyorsun ve kullandığın yakıt ile beraber yanıyor ve patlama sırasında yanmıyan yakıtıda yakıyor olay bu, bu iş mercan otomotiv diye bir yer bulmuş ve takıyorlar sen yer olarak yakınsın izmir de burası, internetten araştırın ismi yazıp yada tel açın bilgi veriyorlar.