seri şanzıman vites geçişlerinde kaybedilen aradaki zamanı kısaltarak zaman kazandıran şanzımanlardır. bunun için elektronik sensörler, bir beyin, program ve elbette donanımsal değişiklikler gerekir. fiyatları çok yüksektir.15-20.000 dolar civarı atıyorum.
kısa vites aralıklı şanzımanlarda ise vites dişli çapları birbirine yakındır. 1. viteste 6.000 devire kadar çevirdikten sonra 2. vitese atıldığında standart bir şanzımanda atıyorum 3000 devire düşüyorsa bu şanzımanlarda 4000 devire düşer. her vites değişiminde böyle olur. ama son süratleri düşük olur.
sizin aracınızda ise anladığım kadarıyla şanzımandan da kaynaklanmıyor bu. motor torkunun yüksek olması sebebiyle daha çabuk devirleniyor. belki de üzerinde standart şanzıman vardır. ama üretilen tork yükseldiğinden dolayı, standart motora kıyasla daha rahat çevirebiliyordur.