açıkçası dizelin daha fazla problem çıkardığı yok.özellikle mk1 için söylüyorum.bu arabalardaki motor atmosferik ve common rail sistem değil.common rail olmadığı için enjektör sorunları pek olmuyor,atmosferik olduğundan turbo sorunuda çıkarmıyor.ayrıca atmosferik motorun ömrü turbodan her zaman daha uzundur.hakikaten diesel mk1'ler oldukça dayanıklı motorlara sahipler.uzun yıllar kullanmadım yaklaşık 6 aydır dizel mk1'im var ama bu motoru ben kullansam (çok titizimdir,yağ,su hiçbirşey ihmak etmem,motor ısınmadan yola ile çıkmam) 600-700bin km'yi göreceğinden eminim.
bu arada yeni nesil dizellerinde çok sorun çıkarttığına katılmıyorum.sadece dizel bu tork var bassscaaannn hacııı zihniyetindekiler yüzünden bu motorlar çok hırpalanıyor.dizeller benzinli gibi devirli motor değildir mesela ama herkes 4000'den aşşağı vites değiştirmiyor,turbo sağlığı açısından aracı durur durmaz stop etmemek 1-2 dk rölantide bekletmek gerekiyor bunu bilen dahi yok.
bütün bunlara uyulduğu taktirde günümüz dizelleride büyük bir problem çıkarmadan 300-400bin km yapar diye düşünüyorum