Sonradan takılan helozanlar 2-3cm uzun oluyor tr de bunları takarken mutlaka kesmek gerek ama tamircinin işine gelmez bu işler alır takar araba sonra leylek gibi olur.. Sorulduğundada zamanla düşer merka etme derler aslında durum böyle değil... Her ülkeye göre bir metraj var yay ve amortisörlerde... Türkiye için 20 veya 30mm uygundur... Mk1 lere sıfır amortisör ve helozon alındığında takmadan önce mutlaka 2cm kesilmesi lazım ama tam çamurluk lastik arası 1cm olsun derseniz orj yayı 3cm kesmek gerek.. Üstüne çıkıldığında standart amortisörün merkez noktası kaçmaya başlar ve araç yay üstünde kalır o yüzden 30mm den sonra amortisörede işlem gerekir yada
spor amortisör kullanılır...
Isıtma ve kesme olayları halk arasında ve bilinçsiz ustalar tarafında laf ebeliğinden başka bişey değil... Hiç güvence yoksa her sanayide bir yaycı vardır ve burdaki adamlara gidilip genel bilgi alınır... Malum yay denilen malzeme demirden yapılıp suyu verildikten sonra bir kıvama geliyor.. Yay imalatı yapan bir usta yayı keserken makas kullanır yada büyük su soğutmalı demir destere. Oksijen ile kesme yapmak yada ısıtarak yayın kıvamını bozmak 4 kollunun depozitorsunu vermek olur..
Bir araç basit gibi gözüksede bunun üretimine geçilmeden önce büyük ARGE çalışmaları var. Aracın ağırlığı tek tekere düşen ağırlık ve basınç kavramları gibi aklın bazen sıfıra vurduğu matematiksel işlemlerden geçerler.. Soru şu olmalı ben bu aracı nekadar güvenli kullanabiliyorum.. Yay yumuşarsa aracın viraj kabiliyeti ve fren kabiliyeti mutlaka düşüş gösterir. Ben 40/30 larla 80 le girdiğim viraja ilkerin normal yaylı mk1 ile 50 ile girdiğimde yolun tarlaya çıkacağını sanmıştım
Aynı durum işlem görmüş özelliğini kaybetmiş yayında size nasıl geri döneceğini tecrübe ile anlarsınız o yüzden risk içeren işler bana uzak dursun.