GTI denildiği zaman bizim zamanımızın diyelim 1 ton un altında kasa, yere yakın tavan yüksekliği,güçlü bir motor ve kısa aralıklı şanzıman.. VW Golf serisinde 4 kasa ile bunu bıraktı.. 1,8T motor bile o kocaman kasaya yeterli gelmedi.. Pejo GTI segmentinde bu ilk kriterleri bozmadı. Küçük ve yere yakın kasa güçlü motor ve kısa aralıklı şanzıman...
Atmosferik GTI VW de mk3 ile son buldu demek en doğrusu. İlk öne alınan konular, Konfor, Güvenlik ve Baz performans sunan motor. Mk4 te pejo GTI a anca birazcık ellenmiş R32 den başka motor kafa tutamaz kalkışta.
VW kendini uzun yıllar ispatladığı içinde artık diğer üreticileri kaale pek almıyor. Tekel olmuş durumda bir üretivi VW, Onsuz bir otomobil dünyası sanırım çok sıkıcı olurdu.