Gönderen Konu: Motor Kompresyon(kompresör) Testi  (Okunma sayısı 23749 defa)

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #28 : 06 Haziran 2012, 15:20:21 »
Ferhat hocam senin şu fotoya da hastayım.
Her an bir şey satıp, pazarlayacakmış gibi duruyorsun.
İyi manada diyorum bu arada.
Elimde çok güzel Porsche'lar var, size de iyi gider diyecekmişsin gibi  :D

:) valla makina mühendisiyim hiç bir alakam yok pazarlamayla filan. :) ah keşke porsche ler olsa da o dediğin gibi diyebilsem.

edit: insanlarda yanlış intiba bırakmamak adına profil fotosu değiştirilmiştir...
« Son Düzenleme: 06 Haziran 2012, 15:25:17 Gönderen: ferhattasdemir »
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Logged

Çevrimdışı yakalı

  • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #29 : 06 Haziran 2012, 15:55:07 »
köylüm alışmıştık senin fotoya en azından kimle konuştuğumuz belli oluyordu  ;D
köylüm  konusu gelmişken söyliyim mesleğinin de katkısıyla hakkaten bilgi birikimine hayranım ;) her konuda şak diye bi cevap tek başına teknik servis gibi donanım var maşallah, bu yüzden tebrik ediyorum seni kardeşim :saygılar :saygılar

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #30 : 06 Haziran 2012, 17:47:42 »
teşekkür ederim hemşo elimizden geldiğince insanlara yardımcı olmaya çalışıyoruz. bizimde eksik tecrübesiz olduğumuz konular var onları da burdan çözmeye çalışıyoruz işte.

şimdi de şu aracın sahibiyle konuşuyoruz dersin :) vesikalık değil de kendim bi portre foto çekip koyayım bari...
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #31 : 06 Haziran 2012, 17:50:03 »
dursun bu ya boşver.
Ne güzel foto koymuşsun.
Bizimkinin ne olduğu belli değil  :D :D
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı xaero

  • İleti: 130
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #32 : 06 Haziran 2012, 18:59:41 »
konu amacını aşmış :):)

Çevrimdışı yakalı

  • İleti: 275
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #33 : 06 Haziran 2012, 23:41:13 »
illaki bilgi sınırının sonu yoktur bizde senin ve diğer arkadaşlarının sayesinde bişeyler öğrenmeye çalışıyoruz sağolsunlar :tamamdir

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #34 : 07 Haziran 2012, 14:07:11 »
merak ettim bu başlığı bir gelişme var mı?
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı xaero

  • İleti: 130
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #35 : 07 Haziran 2012, 14:19:13 »
bu akşam gidiyorum sonucu sizlerle paylaşır olurum..

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #36 : 07 Haziran 2012, 15:58:53 »
anlıyorum da kompresyon testi ne için gerekli ki? kompresyon kaçağı olsa benzinde de gazda da sıkıntı yaşatır. çekişi düşük olur, fazla yakar, yağ yakar. üstelik bu kompresyon testi yapmak için kullanılan manometrenin fiyatı en fazla 60-65 tl civarı. yapılan işlem 10 dakikalık bir işlem. 4 tane buji sırayla sökülüp marş basılacak. hepi topu bu yani. lafım sana değil. ustalara kızıyorum ben. para bu kadar mı kolay kazanılır.

sen bilirsin yaptıracam dersen de ben sana sonucu şimdiden söyleyeyim. teşhisi bu işlemle koyamayacak. belki göz boyamak istiyorsa "aslında silindirlerden birinde ikisinde değer biraz düşük çıktı ama bu sorunun sebebi o olamaz. bir iki sene daha motor istemez fakat sonrasında şu şu şunları değiştirmeniz gerekir" filan deyip. "bak erken teshis ettik. hadi yine iyisin" ayakları yapılacak.

lütfen senden tek bir ricam yaptıracaksan da kompresyon testi ile neyi görmeyi umduklarını, bekledikleri sonucun da senin yaşadığın soruna nasıl etki edeceği noktasında açıklayıcı bilgi almaya ısrarcı ol. 100 lira alacaklar sonuç olarak. detaylıca bilgi versinler.
anlıyorum da kompresyon testi ne için gerekli ki? kompresyon kaçağı olsa benzinde de gazda da sıkıntı yaşatır. çekişi düşük olur, fazla yakar, yağ yakar. üstelik bu kompresyon testi yapmak için kullanılan manometrenin fiyatı en fazla 60-65 tl civarı. yapılan işlem 10 dakikalık bir işlem. 4 tane buji sırayla sökülüp marş basılacak. hepi topu bu yani. lafım sana değil. ustalara kızıyorum ben. para bu kadar mı kolay kazanılır.

sen bilirsin yaptıracam dersen de ben sana sonucu şimdiden söyleyeyim. teşhisi bu işlemle koyamayacak. belki göz boyamak istiyorsa "aslında silindirlerden birinde ikisinde değer biraz düşük çıktı ama bu sorunun sebebi o olamaz. bir iki sene daha motor istemez fakat sonrasında şu şu şunları değiştirmeniz gerekir" filan deyip. "bak erken teshis ettik. hadi yine iyisin" ayakları yapılacak.

lütfen senden tek bir ricam yaptıracaksan da kompresyon testi ile neyi görmeyi umduklarını, bekledikleri sonucun da senin yaşadığın soruna nasıl etki edeceği noktasında açıklayıcı bilgi almaya ısrarcı ol. 100 lira alacaklar sonuç olarak. detaylıca bilgi versinler.
 

Tolga bey siz bu zamana kadar bahsettiğiniz gibi üçkagıtcı ustalarla muhatap oldugunuz için bizide öyle sanıyorsunuz sanırım.Komresyon testinin önemli bir ölçüm olduğunu ve neden yapıldıgını bildiğinizi hiç sanmıyorum. Bahsettiğiniz 50 60 tl lik manometereler sadece kaba değerler verir ve asıl amacı gerçek değer okumak değil basınç olup olmadığını kontrol etmek için kullanılır.
Söz konusu aracın Akl motor 1.6 sr 8V olduğunu ve bu aracın emme manifold portlarının nasıl yerleştirildiğini 2.ve 3. silindirlerin önünü kapattığınıda bilmiyorsunuzdur muhtemelen. Benim kullandığım test cihazı bahsettiğiniz dandik manometrelerden değil komresyon basınçlarının hassas değerlerini diagram şeklinde çıktısını veren 2000 eoru değerinde yetkili servislerde kullanılan alman malı orjinal bir cihaz ve bu cihazın aparatları deger kaybı oluşturmamak için silindirlere düzgün basılması içöin dizayn edildiğinden yaklaşık 20cm bujilerin önünde açıklık oluşması gerekıyor. Bunun içinde ön manifoldun sökülmesi gerekiyor Bilmiyorum kaç defa hayatınızda akl manifoldu söktünüz...Bilip bilmeden burda yorum yapıp beni üçkagıtcılıkla suçlayıp yok sana söyle yaparlar boyle yaparlar deyip benim kimliğimi zedeleyemezsiniz.


Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı Mekatronik34

  • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #37 : 07 Haziran 2012, 16:13:54 »
Genel konuşacak olursak Bahsedilen arızanın benzinle veya lpg ile alakasını ben bağdaştıramıyorum siz nasıl bagdaştırıyosunuz. Bahsedilen arızanın sonucuna ulaşmak için bazı ip uçları olması gerekir ben arkadasımızı dinledim ve bu testi yapmaya karar verdim Ayrıca 100 tl komresyon testi için istememin nedeni emme manifoldunun sökülmesi gerektiği için. Bu araç bcb motor kodlu olsaydı yada 16v başka bir araç olsaydı komresyon testi için para bile talep etmezdim.
Komresyon testi insanlarda tansiyon ölçmek gibi bişey. Sizler doktora gittiğinizde başım dönüyo dediğinizde direk beyin ameliyatımı yapıyolar yada hadi beyin nakli yapalımmı diyolar... İlk önce soru soruyolar ve test yapıyolar değilmi en basit testte tansiyon ölçmek.Umarım anlayışı kıt arkadaşlar anlamıştır ne demek istediğimi. Burdan size motorun çalışma pirensibini ateşleme haritasının neye göre değerlendirildiğini lpg nin benzinin oktan ve yanma karakterlerini anlatmaya çalışmayacağım çünki anlamazsınız.

Kimse üzerine bişey alınmasın arkadaşlar zaten yarası olan ileriki günlerde bu sayfada gocunur...

Ben bu zamana kadar forum üyelerine özellikle yardımda bulunmaya çalıştım her zaman hakkımın daha azını almışımdır kimseyi kazıklamak gibi bir derdim olmamıştır olamazda. Bunu benımle çalışan arkadaşlar bilir her birine tek tek sorabilirsiniz...

Dikkat ısırır !!!

Çevrimdışı ferhattasdemir

  • İleti: 913
  • Eksantrik sübap açar, motora benzin kaçar :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #38 : 07 Haziran 2012, 16:36:16 »
eyüp ustam yukarda okumuşsunuzdur aynı sorn bende de var. sizce hiç alakası yok mu benzin pompasıyla. lpg nin oktan değerinden mi aynı sorunlar baş göstermiyor diyorsunuz. birde testi yapma amacınız belli bu akl motorlar genelde nerelerden basınç kaybı oluşturuyor. segman mı silindir mi yoksa sübaplar mı? bu akşam gelecekmiş galiba o arkadaş sonucu çok merak ediyorum. sorun bende de devam ediyor ama özellikle gün sıcağında yapıyor akşamları pek yok gibi
Eksantrik sübap açar, Motora benzin kaçar
Çok zorlama kelebeği, Araba altından uçar... :)

Çevrimdışı uygaraga

  • İleti: 813
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #39 : 07 Haziran 2012, 18:29:37 »
Genel konuşacak olursak Bahsedilen arızanın benzinle veya lpg ile alakasını ben bağdaştıramıyorum siz nasıl bagdaştırıyosunuz. Bahsedilen arızanın sonucuna ulaşmak için bazı ip uçları olması gerekir ben arkadasımızı dinledim ve bu testi yapmaya karar verdim Ayrıca 100 tl komresyon testi için istememin nedeni emme manifoldunun sökülmesi gerektiği için. Bu araç bcb motor kodlu olsaydı yada 16v başka bir araç olsaydı komresyon testi için para bile talep etmezdim.
Komresyon testi insanlarda tansiyon ölçmek gibi bişey. Sizler doktora gittiğinizde başım dönüyo dediğinizde direk beyin ameliyatımı yapıyolar yada hadi beyin nakli yapalımmı diyolar... İlk önce soru soruyolar ve test yapıyolar değilmi en basit testte tansiyon ölçmek.Umarım anlayışı kıt arkadaşlar anlamıştır ne demek istediğimi. Burdan size motorun çalışma pirensibini ateşleme haritasının neye göre değerlendirildiğini lpg nin benzinin oktan ve yanma karakterlerini anlatmaya çalışmayacağım çünki anlamazsınız.

Kimse üzerine bişey alınmasın arkadaşlar zaten yarası olan ileriki günlerde bu sayfada gocunur...

Ben bu zamana kadar forum üyelerine özellikle yardımda bulunmaya çalıştım her zaman hakkımın daha azını almışımdır kimseyi kazıklamak gibi bir derdim olmamıştır olamazda. Bunu benımle çalışan arkadaşlar bilir her birine tek tek sorabilirsiniz...







he

helal be ayup

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #40 : 07 Haziran 2012, 20:42:07 »
anlıyorum da kompresyon testi ne için gerekli ki? kompresyon kaçağı olsa benzinde de gazda da sıkıntı yaşatır. çekişi düşük olur, fazla yakar, yağ yakar. üstelik bu kompresyon testi yapmak için kullanılan manometrenin fiyatı en fazla 60-65 tl civarı. yapılan işlem 10 dakikalık bir işlem. 4 tane buji sırayla sökülüp marş basılacak. hepi topu bu yani. lafım sana değil. ustalara kızıyorum ben. para bu kadar mı kolay kazanılır.

sen bilirsin yaptıracam dersen de ben sana sonucu şimdiden söyleyeyim. teşhisi bu işlemle koyamayacak. belki göz boyamak istiyorsa "aslında silindirlerden birinde ikisinde değer biraz düşük çıktı ama bu sorunun sebebi o olamaz. bir iki sene daha motor istemez fakat sonrasında şu şu şunları değiştirmeniz gerekir" filan deyip. "bak erken teshis ettik. hadi yine iyisin" ayakları yapılacak.

lütfen senden tek bir ricam yaptıracaksan da kompresyon testi ile neyi görmeyi umduklarını, bekledikleri sonucun da senin yaşadığın soruna nasıl etki edeceği noktasında açıklayıcı bilgi almaya ısrarcı ol. 100 lira alacaklar sonuç olarak. detaylıca bilgi versinler.
Mantık hep aynı,Çamur At,İzi Kalsın.Bilende konuşur,bilmeyen de....Tamir,tamircilik ve usta ve sanatkarlık  çok farklı şeyler,belli bazı arkadaşların bunları iyi bilmeleri gerekiyor en azından birbirinden ayırmaları,acaba bugüne kadar kaç tane usta size kompresyon testi önerdi?Eminim direkt motor gitmiş,rektifiye diyeceklerdi.Yada deneme yanılma usulüyle sizi bi sürü masrafa sokacaklardı ki zaten sokmuşlarda.Bu şekilde yapılan eleştiriler ve hatta bu eleştiriden öte bi durum ki çok çok yanlış,bahsettiğiniz sanatkar insan bu işe gönülden yıllarını vermiş,muhteşem efendi,dürüst ve konusunda ihtisas yapmış tekrar söylüyorum konusunda ihtisas yapmış biridir.Lütfen eleştiri sınırlarını geçmeyelim.Yazdıklarımıza dikkat edelim.
Bu şekilde bu forumda söylem ve yazı yazan arkadaşlara gerçekten çok üzülüyorum.Nedendir bilmiyorum bu ülkede hep meyve veren ağaç taşlanıyor.Çok yazık.Bence kendisinden bu yazdıklarınızdan ötürü özür dilemelisiniz.
« Son Düzenleme: 07 Haziran 2012, 22:36:28 Gönderen: mussel »
03.06.2005

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« Yanıtla #41 : 07 Haziran 2012, 20:57:33 »
Ayrıca şunuda belirtiyim,bu işe yıllarını vermiş,emeğini vermiş,helaliyle kazanmaktan başka bir amacı olmayan bir insanın gerek teknik,gerek bilgi,gerekse donanım seviyesinin neresindesiniz ki???Yaptığı tespit veya teşhisi burada yargılamaya kalkıyorsunuz.LÜTFEN TEKRAR TEKRAR SÖYLÜYORUM HERKES HADDİNİ BİLSİN. :t
« Son Düzenleme: 07 Haziran 2012, 20:58:40 Gönderen: mussel »
03.06.2005