Gönderen Konu: LÜTFEN YARDIM  (Okunma sayısı 5692 defa)

Çevrimdışı yamannn39

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
LÜTFEN YARDIM
« : 13 Haziran 2012, 09:22:47 »
ÖNCELİKLE MERHABALAR. 1991 MODEL GOLF CL 1.6  ARACIM VAR. ŞU ANA KADAR HİÇ HARARET SORUNU YAŞAMADIM TERMOSTATIM 60 DERECELİK. UZUN YOLDA 60 DERECEYİ GEÇMİYOR. FAKAT ŞEHİR İÇİ TRAFİKTE 90 DERECEYE GELDİĞİ GİBİ FAN DEVREYE GİRİYOR VE 2 – 3 DAKİKA ÇALIŞIP DURUYOR. BENİM ASIL SORUM BELLİ BİR SÜRE GEZDİKTEN SONRA ARACIN KONTAK KAPATTIĞIMDA FANIN DEVREYE GİRMESİ VE 9 – 10 DAKİKA DURMAMASI BUNUN NEDENİ NE OLABİLİR YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.  YOKSA BU YAZ AKÜYÜ BİTİRİCEZ  :-[   .  SAYGILAR

Logged

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: LÜTFEN YARDIM
« Yanıtla #1 : 13 Haziran 2012, 09:31:24 »
Muhtemelen Sizin Fan müşürünüz 82-68 lik. Bizim araçlarımızda kontak kapatsan dahi fan devrede kalıyor. Direk kontağa bağlı olmadığı için, 82 derecede fanı açıyor. Su sıcaklığını 68 e düşürene kadar fan devrede kalır oda yaklaşık 5 - 7 dk cıvarı sürer. Siz fanın o kadar uzun süre çalışmasını istemiyorsanız ya fan müşürünüzü kontak devresine bağlatın. Yada müşürünüzü 92-87 olarak deiştirin aracı stop ettiğinizde tam fan açsa bile en fazla 1  dk içinde fan kapatır. Fakat sizin termostadınız 60 derecelik ise zaten doğal olarak hararetiniz müşür derecesine kadar çıkacak ki fan açsın sonrasında tekrar müşür açacak ve 68 derecede fan kapanıcak. Siz termostadınızı orjinaline yakın veya orjinaliyle değiştirin. Hararet probleminiz mi var niçin düşük dereceli termostad kullanıyorsunuz. Düşük dereceli termostad kullanmanız motorun sürekli ısınıp ısınıp sonra tekrar soğuması anlamına gelir.
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2012, 09:38:40 Gönderen: PassatMk2m »

Çevrimdışı yamannn39

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: LÜTFEN YARDIM
« Yanıtla #2 : 13 Haziran 2012, 09:39:37 »
ÖNCELİKLE İLGİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. TERMOSTATIM 60 DERECELİK VE UZUN YOLDA ZATEN 60 DERECEYİ GEÇMİYOR. FAKAT ŞEKİR İÇİNDE TERMOSTAT KENDİNİ 60 TA AÇTIĞI İÇİN VE YETERİNCE ÇOK HAVA GİRİŞİ OLMADIĞINDAN HARARET YAVAŞ YAVAŞ YÜKSELİYOR VE TAM 88 VEYA 90 A GELDİĞİ GİBİDE FAN DEVREYE GİRİYOR AMA ÇOK DEĞİL SADECE 2 - 3 DAKİKA ÇALIŞIYORE. TERMOSTATI 5 AY ÖNCE DEĞİŞTİRDİM YAZLIK MIŞŞŞŞ :(  SİZİN SÖYLEDİĞİNİZ FAN MÜŞÜRÜNÜ SÖKMEDEN 88 - 68 LİK OLDUĞUNU GÖREBİLİRMİYİM ÇÜNKÜ FAN MÜŞÜRÜMDE 6 AY ÖNCE DEĞİŞTİRİLDİ AMA İNANIN KAÇLIK TAKTILAR BAKMADIM

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: LÜTFEN YARDIM
« Yanıtla #3 : 13 Haziran 2012, 10:05:46 »
ÖNCELİKLE İLGİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. TERMOSTATIM 60 DERECELİK VE UZUN YOLDA ZATEN 60 DERECEYİ GEÇMİYOR. FAKAT ŞEKİR İÇİNDE TERMOSTAT KENDİNİ 60 TA AÇTIĞI İÇİN VE YETERİNCE ÇOK HAVA GİRİŞİ OLMADIĞINDAN HARARET YAVAŞ YAVAŞ YÜKSELİYOR VE TAM 88 VEYA 90 A GELDİĞİ GİBİDE FAN DEVREYE GİRİYOR AMA ÇOK DEĞİL SADECE 2 - 3 DAKİKA ÇALIŞIYORE. TERMOSTATI 5 AY ÖNCE DEĞİŞTİRDİM YAZLIK MIŞŞŞŞ :(  SİZİN SÖYLEDİĞİNİZ FAN MÜŞÜRÜNÜ SÖKMEDEN 88 - 68 LİK OLDUĞUNU GÖREBİLİRMİYİM ÇÜNKÜ FAN MÜŞÜRÜMDE 6 AY ÖNCE DEĞİŞTİRİLDİ AMA İNANIN KAÇLIK TAKTILAR BAKMADIM

Uzun yolda zaten geçmez çünkü hava alıyor radyatörden termostad açıyor 60 derecede ve yolda aldığı havayla sürekli devirdaim ediyor. Fakat şehir içi durumlardan bahsediyorum. Hararetin bü yükselip bir düşmesi motor için sağlıklı değil. Motorun beli çalışma sıcaklığı var ve o sıcaklık arasında çalışması gerekiyor. Siz fan müşürünü sökmeden o derecelere bakamazsınız. Müşürün üzerinde yazar sıcaklık aralığı. Yazlık kışlık diye birşeyde yok :D Fabrikasyon ne ise o 87 dir Volkswagenler. Üstü altı yok. Motorunuzda hararet problemi yok ise termostadınızı orjinali ile değiştirin. Zaten bu durumdada problem olsa bile gene teşkil edecektir. Çünkü aracı şehir içi kullandığınızda hararet sürekli yükselecek. Ve fan açtığı an hararet düşmeye başlayacaktır. 60 derece uzun yolda göstergede tam ortayamı tekabül ediyor bunuda söyleyebilirmisiniz? Sizin müşürünüz 82-68 lik olarak takıldığı için suyu 68 e kadar düşürüyor ve buda yaklaşık 5 - 7 dakika arasına tekabül eder. O yüzden fan çok çalışıyor. İlk olarak termostadınızı değiştirin dediğim gibi.

Çevrimdışı yamannn39

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: LÜTFEN YARDIM
« Yanıtla #4 : 13 Haziran 2012, 10:28:29 »
HARARET GÖSTERGESİNDE ORTADA DURMUYOR TABİKİ ÇEĞREĞİ BİRAZ GEÇİYOR . NEDEN 60 LIK DİYORUM ÇÜNKÜ TAKILAN TERMOSTATIN ÜZERİNDE 62 c YAZIYORDU O YÜZDEN YANİ. DEDİĞİM GİBİ ARAÇ ROLANTİDE VEYA TRAFİKTE ÇALIŞIRKEN FAN EN FAZLA 3 DAKİKA DEVREDE KALIYOR HARARET ORTA SEVİYEYE GELİNCE YİNE 3 DAKİKA ÇALIŞIYOR VE HARARETİ BİRAZCIK DÜŞÜRÜYOR. ANLAYAMADIĞIM KONTAĞI KAPATINCA NEDEN DEVREYE GİRİP 9 - 10 DAKİKA ÇALIŞIYOR.  :-[       BU ARADA HARARET SORUNUM ŞÖYLE OLDU BİZİM BU FANLAR 2 KADEMEYMİŞ .1. KADEMEDE NORMAL DÖNUYOR 2. KADEMEDE HIZLI DÖNÜYOR BENİM FANIN 1. KADEMESİ ARIZALIYDI VE ARACIM HARARET ÇİCGİSİNİ BAYAĞI GEÇİNCE FAN DEVREYE GİRİYORDU VE BAYAĞIDA HIZLI DÖNÜYORDU. BUNU Bİ ELEKTRİKÇİ BULDU. FAN MÜŞÜRÜ BU YUZDEN DEĞİŞTİ AMA KAÇLIK TAKILDIĞINI BİLMİYORUM KEŞKE BAŞINDA DURSAYDIM  :-[ 

Çevrimdışı yamannn39

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: LÜTFEN YARDIM
« Yanıtla #5 : 13 Haziran 2012, 10:42:54 »
HARARET GÖSTERGESİNDE ORTADA DURMUYOR TABİKİ ÇEĞREĞİ BİRAZ GEÇİYOR . NEDEN 60 LIK DİYORUM ÇÜNKÜ TAKILAN TERMOSTATIN ÜZERİNDE 62 c YAZIYORDU O YÜZDEN YANİ. DEDİĞİM GİBİ ARAÇ ROLANTİDE VEYA TRAFİKTE ÇALIŞIRKEN FAN EN FAZLA 3 DAKİKA DEVREDE KALIYOR HARARET ORTA SEVİYEYE GELİNCE YİNE 3 DAKİKA ÇALIŞIYOR VE HARARETİ BİRAZCIK DÜŞÜRÜYOR. ANLAYAMADIĞIM KONTAĞI KAPATINCA NEDEN DEVREYE GİRİP 9 - 10 DAKİKA ÇALIŞIYOR.  :-[       BU ARADA HARARET SORUNUM ŞÖYLE OLDU BİZİM BU FANLAR 2 KADEMEYMİŞ .1. KADEMEDE NORMAL DÖNUYOR 2. KADEMEDE HIZLI DÖNÜYOR BENİM FANIN 1. KADEMESİ ARIZALIYDI VE ARACIM HARARET ÇİCGİSİNİ BAYAĞI GEÇİNCE FAN DEVREYE GİRİYORDU VE BAYAĞIDA HIZLI DÖNÜYORDU. BUNU Bİ ELEKTRİKÇİ BULDU. FAN MÜŞÜRÜ BU YUZDEN DEĞİŞTİ AMA KAÇLIK TAKILDIĞINI BİLMİYORUM KEŞKE BAŞINDA DURSAYDIM  :-[ 

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: LÜTFEN YARDIM
« Yanıtla #6 : 13 Haziran 2012, 11:29:56 »
araç hareket halinde suyu devirdaim ettiği için erken fan kapatır. Stop ettiğinizde tam o sırada suyun sıcaklığı müşürün sıcaklığına gelirse araç stop ettiğinden su devirdaim etmeyeceğinden ısı kaybı daha zor oluyor. Bu yüzden  Fanınız 10 dakikaya kadar çalışıyor. Fan açma derecesi göstergenin neresine tekabül ediyor. Ortayamı yoksa ortayı da geçiyormu. Siz müşürü kontağa bağlatın kontaktan alsın elektriği Kalorifer sistemi gibi düşünün. Araç stop ettikten sora çalışan fanın araca bi yararı zaten olmaz sadece akünüz zayıfsa sıkıntı çıkartır.

Çevrimdışı yamannn39

  • İleti: 7
    • Profili Görüntüle
Ynt: LÜTFEN YARDIM
« Yanıtla #7 : 13 Haziran 2012, 11:57:08 »
FAN AÇMA HARARET GÖSTERGESİNİN TAM ORTASINDA BAŞLIYOR . İLGİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. ŞU HALDE DEDİĞİNİZ GİBİ BAĞLANTIYI KONTAK ANAHTARINDAN YAPTIRICAM.

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: LÜTFEN YARDIM
« Yanıtla #8 : 13 Haziran 2012, 12:02:51 »
Ben teşekkür ederim. Termostadınızı orjinaliyle değiştirip fanmüşürünüzüde ona yakın kullanırsanız kontağa bağlantı yapmayada gerek kalmaz bunuda ek olarak ekliyeyim :)