selam arkadaşlar ben bahsi geçen aracı sahibiyim.... seyitinde arkadaşıyım...seyin merso çok iyi helede 300 d ise turbolada neşelen biraz.babaya selamlar ellerinden öperim.....gelelim konuya....araç hakkında birkaç bilgisi olan arkadaş var... ancak bilgisizlikten hakaret derecesinde yorum yapan arkadaşlar bilmemek değil öğrenmemek ayıptır diyerek o arkadaşlara derslerime başlıyayım.....aaz ile iz yi karıştıran arkadaşta herhalde win 98 ile win 7 yi aynı zanneden bir beyinin sahibidir....araç 2010 da gümrükten alındı....çiziklerden dolayı bel altı boyandı....zamane gençliğin tuning diye nitelendirdiği benim ise dış kişiselleştirme diye gördüğüm dış görünüşünde birkaç değişiklik yapıldı.......jant, hella far ve sis, stop arka spoiler üçüncü stop v.s. arka spoiler için arka çam spoiler deliği için delikli arka cam değiştirildi....gelelim benim uzman olduğum alana....aracın motoru, izmir aydın otobanının 100 km lik bölümünü 200 km ile gittiği için birinci piston gömleği sıyırdı...istanbula geldiğimizde motor sökülerek 0.100 tabir edilen pistonla 2100cc ye yükseltildi...valfler t4 valfi ile değiştirilerek büyütüldü... piston yüksekliği bir çok ustanın korkarak yusuf yusuf ettiği en tepe noktasında 1 mikron yüksekliğe ayarlandı....bu sayede dizel hem sessiz hem daha fazla sıkıştırma hemde daha çok kompresyon sahibi oldu....emiş manifoldu arl motor kodlu pd 150hp manifolt ile değiştirildi bu sayede motor daha rahat nefes aldı....supersprint yağ pompası yağlama işini başarı ile tamamladı keza 1 saat 220 ile gitmesi gerekti...turbo pd 130 denen çift kırmızı turbo ile değiştirildi. ki bu orjinalin 3 kat büyüğüdür.... almanladan abt firmasından orjinal slotlu yeni programlı chipler getirildi... şanzıman ff kodlu daha fazla tork oluşturulan motora takıldı.....egr ve konvektör iptal edildi.....1z ve afn motor arasında sadece pompa enjektör ve turbo farkı vardır...geri kalan herşey aynıdır...etkada bakabilirsiniz...bakabiliyorsanız
1z de olan 9mm elemana sahip 996 pompa ajm 115hp için üretilen 10mm elemana sahip 408 pompa ile değiştirildi... pp357 olan 90 lık enjektörler pp520 pd 130 enjektörleri ile değiştirildi....almanyadan özel seri sacsh debriyaj set getirtildi... vs.vs. ön takım, akslar ve bilyalar dahil yenilenerek 220 de bile ip gibi gitmektedir.....son olarak 2 ay önceki bulgaristan seyahatimde racaro koltuk, ve sıfır tavan döşemesi ile otomatik cam ve ayna işlemleri yapıldı....vag com programı ile takılan yeni parçalar adapte edildi…. kısmet olursada bu hafta dijital klima takılarak satıştan kaldırılacaktır....yadigar olarak kapalı garajımdaki yerini alacaktır.....son değişliklerle bosch diesel serviste dynoda 430 nm tork ve 172 hp üreterek bosch ustalarını hayrete düşürmüştür......hepinize saygılar.....ha 1z ve afn kodlu golf 3 ler içinse denilebilecek pek birşey yok.... bu muhteşem güzellikteki karosere konulmuş en iyi dizel motorlar....yakıtını merak edenler için istanbul trafiğinde km de 22 kr... şehirdışı 110km ile 18 kr harcamakta.....