Gönderen Konu: MK2 güncel islemler ve resimler  (Okunma sayısı 27917 defa)

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #42 : 28 Temmuz 2012, 19:13:25 »
aslında bozuk değil bildiğim kadarı ile, aldığım kişi 2 defa değiştirdiğini söyledi, bu 3. müş. yarın erşan abiyle söküp bi temizlik yapıcaz. boğaz kelebeğini de sökçem bakalım.

Logged

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #43 : 29 Temmuz 2012, 23:27:30 »
3. mü cok fazla degismis degisenler cikma ve miladi dolmus desek yine cok asagi yukari ayni yasta akismetre aldim eskisinin icini actigimda karbon bölümde nokta kadar catlak yoktu iletkenlik vs cok diriydi yani sadece icindeki yay zamanla deformasyona ugrar ki onuda disli den dis atlatarak yeni almis gibi calisir hale getirilir

gaz kelebegi kirli ise akismetre bozulmus gibi tepki veriyor motor acaba önceki akismetreler saglamiydi ki :)  :D

gaz kelebegini acan vida var bitane benimkinde önüne gelen acmis onu bende actim 2 bin devir de calisti rolanti temizlikten sonra vidayi sonunakadar kapattim birde okadar servise gitmis hicmi dememisler bu aracta rolanti tuhaf bi acip baksak  :saskin:
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #44 : 29 Temmuz 2012, 23:49:41 »
3. mü cok fazla degismis degisenler cikma ve miladi dolmus desek yine cok asagi yukari ayni yasta akismetre aldim eskisinin icini actigimda karbon bölümde nokta kadar catlak yoktu iletkenlik vs cok diriydi yani sadece icindeki yay zamanla deformasyona ugrar ki onuda disli den dis atlatarak yeni almis gibi calisir hale getirilir

gaz kelebegi kirli ise akismetre bozulmus gibi tepki veriyor motor acaba önceki akismetreler saglamiydi ki :)  :D

gaz kelebegini acan vida var bitane benimkinde önüne gelen acmis onu bende actim 2 bin devir de calisti rolanti temizlikten sonra vidayi sonunakadar kapattim birde okadar servise gitmis hicmi dememisler bu aracta rolanti tuhaf bi acip baksak  :saskin:
valla akışmetre olayına kendim girmeye korkuyorum, ama gaz kelebeğini kendim söküp temizlicem. bugun nasip olmadı erşan abi rahatsızlanmış gidemedim yarı yoldan döndüm, akışmetreye o bakcaktı. artık sonraki haftaya :)

gerçi adli tatildeyiz, hakim bey de izinde, tek hakim kaldı, olmadı adliyenin arkasında el atarım belli olmaz :)

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #45 : 30 Temmuz 2012, 09:26:07 »
hocam bende 1.8 RV motor var digifant lı. şu akışmetre temizliği ve ölçüm detay vs. bana özelden anlayabileceğim ve yapabileceğim şekilde yazabilirsen sevinirim.

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #46 : 30 Temmuz 2012, 12:14:43 »
hocam bende 1.8 RV motor var digifant lı. şu akışmetre temizliği ve ölçüm detay vs. bana özelden anlayabileceğim ve yapabileceğim şekilde yazabilirsen sevinirim.

bana senin akismetre resmini cekebilirmisin cesitli acilardan 3-5 tane yeterli
birde üzerindeki numaralari yazarsan hangisi olduguna bir bakayim
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #47 : 30 Temmuz 2012, 12:42:27 »
bana senin akismetre resmini cekebilirmisin cesitli acilardan 3-5 tane yeterli
birde üzerindeki numaralari yazarsan hangisi olduguna bir bakayim

malzeme şu:



etkadan baktığım parça numarası da şu, 037 906 301

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #48 : 30 Temmuz 2012, 14:25:55 »
tamam ya bu bendeki ile ayni  :D :D :D

yalniz sunu belirteyim o üstteki numara yazan kapagi acarken kirmadan acman gerekiyor saglam yapistiriliyor acip isin bitince de ayni sekilde saglam yapistirman gerekli

yapistirmak icin kullanacagin silikon oto cam yapistirmada kullanilandan  6-10 tl arasi yapistirmadan önce kapakta ve akismetrede kalan eski silikonlari iyice temizle kapak tam oturmali

icini actiginda bana resmini cekersen iyi olur cekebiliyorsan macro tam detayli cemekiyorsan en net sekilde cek bakalim saglammi ici

ben daha önce cektigim resimden göstereyim üzerindeki isaretlere göre temizleme yapabilirsin birkac aciklama da yazayim


1. isaret disli kontra yayi bunu ok yönünde kaldirdigin zaman disli serbest kalir ma müdahele edilmedikce dönmez
2. adim yay kontrasi disliden bagimsiz kalir ve 1 dis ileri yada 1 dis geri alinarak gaz analizinde ayar yapilir bu yapilan ayar akismetre icindeki kelebek yayina etki eder sertlesir veya yumusar yön olarak bisi diyemicem ben ayarlarken bana tersti sag mi solmu durus pozisyonuna göre degisir
3. adim karbon zeminli kelebek acilip kapandikca üzerinde gezen metal sayesinde belli bir degerde ohm direnc sinyali olusturur carbon zemin zamanla asindigi icin ve mikro tozlar orda kaldigi icin olmasi gereken deger farklilik gösterir ve hatali sinyal cikar bunu kulak cubuguna biraz balata sprey ile islatarak fazla bastirmadan yüzeyi temizlenir pamukta görünen siyahlik kir degil carbon yüzeyin asinmis mikro tozcuklaridir

son olarak avometre ile göstterilen bölgelere problar temas etirilerek ohm degerine bakilir avometre ohm ölcme modunda ve varsa ayari 1k ohm dan az degerleri okuyabilecek konuma getirilir yok ise otomatiktir dogrudan 800~900ohm degeri verir degiskenlik yapabilir okunan rakam sabit durmayabilir 800 ile 900 arasi okunuyorsa calisiyor demektir diger uclarda da ohm 0 degerine kadar düser  örnek: 800 - 500 - 400 - 200 - 100 ohm seklinde  
« Son Düzenleme: 30 Temmuz 2012, 15:04:21 Gönderen: deepdrastic »
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #49 : 30 Temmuz 2012, 17:35:46 »
çok güzel anlatmışsın sağol, teşekkür ederim.

kafama takılan nokta ikinci madde, gaz analizinde ayar yapılır demişsin, bu araba üzerinde, çalışır vaziyette, ölçüm makinesine bağlı iken akışmetre açık iken mi yapılıyor, yoksa şu pozisyonda elimiz ile çevirerek motorun tepkisine göre mi ?

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #50 : 30 Temmuz 2012, 18:42:18 »
çok güzel anlatmışsın sağol, teşekkür ederim.

kafama takılan nokta ikinci madde, gaz analizinde ayar yapılır demişsin, bu araba üzerinde, çalışır vaziyette, ölçüm makinesine bağlı iken akışmetre açık iken mi yapılıyor, yoksa şu pozisyonda elimiz ile çevirerek motorun tepkisine göre mi ?

akismetre disindada bir ayar var karisim ayari ama her iki ayarda icinden de disindanda arac calisir vaziyette gaz analizinde yapiliyor
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #51 : 31 Temmuz 2012, 18:38:53 »
hocam malzemeyi açtım, bahsettiğin ölçümleri yaptım, fakat değerler 800-900 olması gereken yerde 550, diğerleri de 50 50 azalarak gidiyor. bu durumda sonuç nedir ?

« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2012, 18:40:51 Gönderen: lostys »

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #52 : 31 Temmuz 2012, 18:42:10 »
bu arada, senin aracın ile benim aracın motor hacimleri farklı, o yüzden değerlerde farklılık çıkma olasılığı yok mu ? yani her akışmetre farklı motorlar için farklı değerlerde üretilmiyor mu ?

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #53 : 31 Temmuz 2012, 22:31:35 »
bu arada, senin aracın ile benim aracın motor hacimleri farklı, o yüzden değerlerde farklılık çıkma olasılığı yok mu ? yani her akışmetre farklı motorlar için farklı değerlerde üretilmiyor mu ?

seri numaralar ayni yani akismetreler ayni fark yok birde kapagin yapisik oldugu silkon seffafmi yoksa banami öyle geliyor deger farki ölcüaletinden kullanilan problardan vs farklilik gösterebilir diye düsünüyorum ama 700 bile degil birde o kablonun oldugu yerden ölc bakalim
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #54 : 31 Temmuz 2012, 22:42:13 »
seri numaralar ayni yani akismetreler ayni fark yok birde kapagin yapisik oldugu silkon seffafmi yoksa banami öyle geliyor deger farki ölcüaletinden kullanilan problardan vs farklilik gösterebilir diye düsünüyorum ama 700 bile degil birde o kablonun oldugu yerden ölc bakalim
yarın tekrar deniycem bakalım. peki bu durum ne gibi sorunlar çıkartabilir ?

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK2 ile yeni macera baslangici
« Yanıtla #55 : 31 Temmuz 2012, 23:12:02 »
şu resmi manual den aldım, değerler hususunda fikir veriyor ama anlamadım, ölçümleri de soket ucundan yap diyor.