aracın bakımı için parçlar getirttim. sağ baştan
1: bosch marka distribütör kapağı
2: bosch marka yakıt filtresi
3: yakıt filtresinin arkası
bosch marka aktif karbon polen filtresi
4: bosch marka yağ filtresi
5: bosch marka ateşleme bobini( aracımdaki çin malı dandik bişey dayanamadım değiştireyim dedim yoksa hiç bir sorunu yok)
6: bosch marka hava filtresi
7: mobil super 2000x1 10 - 40 yağ
bunların dışında ngk marka iridyum buji takımı yarın elime geçecek almanyadaki siteye mail çektim cevabı aşağıdadır..
Gökhan Bey merhaba,
Öncelikle NGK'yı tercih ettiğiniz için ve göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.
Web sitemizden doldurduğunuz contact forma istinaden, talep etmiş olduğunuz bilginin detayları aşağıda tarafınıza sunulmaktadır.
MODEL: GOLF 3
CYLINDIR: 4
MOTORCODE: AFT
CAPACITY: 1.6
KW: 74
YEARS: 1996-2000
Tavsiye edilen bujiler:
Standart buji: BKUR6ET-10
Iridium buji: BKR6EIX-11
NGK'nın ürettiği iridyum bujiler halihazırda teknolojik olarak var olan en yüksek özellikli çözümü sunmaktadır. İridyum buji diye tabir edilen bujilerde orta elektrot üzerinde lazer kaynağıyla kaynatılmış iridyum bir uç bulunmaktadır. Iridyum asil metali çok sert bir metaldir. Ergime sıcaklığı 2450 C'nin üzerindedir ve kıvılcım erozyonu direnci çok çok yüksektir. Bu sayede elektrotlar arası oluşan kıvılcımlarda kopan mikron mertebesindeki parça kayıplarını engeller. Dolayısıyla bujilerin elektrotlar arası mesafesi, bujinin kullanımı süresince sabit kalır. Kullanım süresince sabit olacak eletrotlar arası mesafenin bir diğer anlamı, ateşleme performansının sabit kalacağıdır. Bu sayede araç performansı ve yakıt tasarrufu sabit kalacağı anlamı çıkar. Standart bir bujiye göre ortalama 2 kat ömre sahiptir.
İridyum orta elektrot çok sert bir metalden yapıldığı için sadece 0,6 mm çapında tasarıma olanak sağlar ve iridyum bujiler bu şekilde tasarlanmaktadır. Bu çok düşük çaplı tasarım, kıvılcım atlaması için gerekli olan ateşleme gerilimi gereksinimini önemli ölçüde azaltır ve yanma odasında alev cephesinin daha iyi yayılmasına katkıda bulunur. Diğer taraftan, ince bir uç çevresinde daha fazla hava yakıt karışımının bulunacağı alan demektir.
NGK olarak tavsiye ettiğimiz BKR6EIX-11 iridyum bujiyi, güvenle, sorunsuz olarak kullanabilirsiniz.
İridyum bujiye geçtiğinizde, aracınız üzerinde bulunan ateşleme kablolarını kullanmaya devam edebilirsiniz. Uyum sağlayacaktır. Fakat kullanım süresine bağlı olarak, yıpranmış ateşleme kablolarını bujilerinizle birlikte değiştirmenizi öneririz. Hala hasarsız, kullanılabilir durumdaysa bir sorun yok. Değiştireceğiniz zaman araç üzerinden çıkan kabloların aynısını tercih edebilirsiniz. NGK'nın aracınız için tavsiye ettiği ateşleme kablosu RC-VW912 modelidir.
Aracınızla kazasız ve konforlu sürüşler temenni eder, iyi bir haftasonu dileriz.
--
Mit freundlichen Gruessen / Best regards
Umit Sahin
Area Representative