Sanırım değişmeyen veya tamamlanmayan şanzuman yağı yoktur,kullan kullan nereye kadar illaki zamanı geçince özelliğini yitiren yağ aşınmayı azaltamadığından zarar vermeye başlayabilir.Mekanik parçaların sürekli birbirine sürtünmesini azaltması sonucu azda olsa içindeki minik metal tozları bir zaman sonra sıkıntı çıkarabilir,manuel viteste dahi tamamlama yapılıyor,otomatiklerde ise genelde 60 binde bir kabul görüyor yağ değişimi periyodu için önemli olan emin ellerde şanzumana uygun nitelikte yağ koyulması eğer bu sağlanamazsa içinden çıkılmaz bir durum doğuruyor,basit bir olay eskisinden daha kötü bir sonuca götürebilir dikkat etmek ve rüştünü ispatlamış bir servise yaptırmak gerekir.
Belki konu dağılacak fakat bu ızgarada kullanılan yağlar nasıl belli bir seviyeden sonra kansorejen oluyor vücuda zarar veriyor,aracında belirli bir süreden sonra yağının değiştirilmemesi sonucu sürtünme katsayısı düşürülemediğinden şanzumanın mekanik aksamına zarar vermeye başlıyor.