Gönderen Konu: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM  (Okunma sayısı 23959 defa)

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« : 08 Ağustos 2012, 14:59:11 »
arkadaşlar merhaba,aracım 110 beygirlik dizel.aracım bazen gaz yemiyor devir saati kitleniyor resmen.sonra birden bire açılıyor.şehiriçi kullanımda oluyor bunlar.uzun yolda bi sıkıntı yok akıp gidiyor uzun yolda.aracın triger setini değiştireli 1 ay kadar oldu,ustaya sordum hava akış metresini kontrol etti ve üzerinde daha önce değiştirilmiş orjinal olmayan akış metresi olduğunu ve bundan kaynaklandığını söyledi,temizledi ama yaklaşık 2 haftadır da aracı ilk çalıştırmam da(motor soğukken) marş süresi uzuyor ve araç zorlanarak  çalışıyor çalıştığı gibi de egzostan iyi bi duman atıyor.sonra normale dönüyor.kızdırma bujilerim yeni 3 ay oldu değiştireli.Sizce gaza bastığımdaki kitlenme ve zor çalışma hava akış metresinden olur mu?yada başka neyden kaynaklanabilir?cevaplarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler...

Logged

Çevrimdışı car wolf

  • İleti: 2812
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #1 : 08 Ağustos 2012, 16:23:02 »
Bosh car a gidip orj.  akış metre alıp arabanızı ve kafanızı rahatlatın.. ortalama 250 TL fiyatı var..
My Cars Audi & Vw Germany Style

Çevrimdışı t.alp

  • İleti: 87
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk4 TDI- Golf mk5 TDI
  • Şehir: Ankara
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #2 : 08 Ağustos 2012, 16:35:23 »
Hava akış metresindeki arızalarda çalışma ve hızlanma yönünden sıkıntılar oluyor car wolfunda dediği gibi 250 tl fiyatı var

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #3 : 09 Ağustos 2012, 09:40:21 »
arkadaşlar teşekkürler inş başka bi sebepten kaynaklanmıyordur

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #4 : 09 Ağustos 2012, 13:13:32 »
akışmetrenin fişini çekip kullanın sorun devam ediyorsa akışmetreden değildir

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #5 : 09 Ağustos 2012, 18:26:15 »
akışmetre arızalıysa aracın 140 km civarında kalır ve daha yüksek hızlara çıkamaz ama arıza varsa bunu hep yapar yani zamaan zaman yapmaz.ayrıca akışmetere tamir olabilen bi parça değil diye biliyorum bozuldumu tek yol değişmek. eğer zaman zaman yapıyorsa westgate'den kaynaklanabilr.wastgate arızalıysa değişir eğer sağlamsa çubuğu yağlanıp elle alıştırılır.çalışmama problemine gelince araç geç çalışıyor ve egzosdan duman atıyor demişşsin büyük ihtimal aracın kurum bağladı ve üst kapak temizliği gerekiyor..

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #6 : 09 Ağustos 2012, 18:46:44 »
Hayırlı olsun aracınız,beni ve aracımı hatırladınız mı?Bende 2 ay önce aracı sattım.110 beygir golfler çok güzel araçlardır.Bu araçlardaki çekiş kaybı yada problemi hava akışmetre,n75 valfleri,yada turbo basınç hortumlarındaki hava kaçaklarından kaynaklanır.Zamanında o kadar çok uğraştım ki artık ezbere söyleyebilirim herşeyi.140 km hızda takılma yaparsa turbonun kanatçıklarından kaynaklanır,turbo revizyon ister.Öncelikle aracınızı her ustaya göstermeyin.Bu araçlarla tecrübesi olan yada bilen biri olsun.Yoksa çok uğraşırsınız. :)
03.06.2005

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #7 : 10 Ağustos 2012, 11:24:29 »
Hayırlı olsun aracınız,beni ve aracımı hatırladınız mı?Bende 2 ay önce aracı sattım.110 beygir golfler çok güzel araçlardır.Bu araçlardaki çekiş kaybı yada problemi hava akışmetre,n75 valfleri,yada turbo basınç hortumlarındaki hava kaçaklarından kaynaklanır.Zamanında o kadar çok uğraştım ki artık ezbere söyleyebilirim herşeyi.140 km hızda takılma yaparsa turbonun kanatçıklarından kaynaklanır,turbo revizyon ister.Öncelikle aracınızı her ustaya göstermeyin.Bu araçlarla tecrübesi olan yada bilen biri olsun.Yoksa çok uğraşırsınız. :)
mustafa bey size ulaşmaya çalışmıştım forum üzerinden ama üyeliğim yeni olduğu için mesaj atamadım  :) sizi ve aracınızı hatırlıyorum elbette çünkü sizin aracı daha önce satmış olsaydınız ben alırdım :) bi süre forumda takip ettim,aynı özelliklerde bi golf daha önce karşıma çıktı.i(esp+hız sabitleyici vs..) arkadaşların ve sizin yorumlara bakarak turbomda sorun olduğunu düşünmüyorum çünkü gaza yüklendiğimde çok kısa sürede 180 km ye çıkıyor aracım ve yüklensem daha da gidecek gibi.Mustafa bey ayrıca araçta esp yanal kayma sensör hatası çıkıyor sıklıkla.sizin başınızdan da geçmişti bu olay.o sensörün yerini buldum imkanım olunca kendim değiştireceğim inş. Arkadaşlarımızın dediklerini uygulayacağım akışmetrenin fişini çekip deneyeceğim olmazsa westgate ye yöneleceğim.Hepinize teşekkür ediyorum saygılar...

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #8 : 10 Ağustos 2012, 11:32:14 »
turboda bir şey varsa vagcom da çıkıyor, tecrübeyle sabit

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #9 : 10 Ağustos 2012, 12:03:43 »
arkadaşa katılıyorum eğer turbo sorunluysa yada sensör arızalıysa vagcomda basınç olması gerekenden çok düşük çıkıyıor.(bu basıncı birde araç hareket halindeyken ölçtürün) aracın bu hareketiszilği zaman zaman yapıyor demişssin.benimde başıma geldi bu olay çok araştırdım araç bazen dediğin gibi isteksiz kalıyordu bunun sebebinin aracın genelde şehir içi düşük hızlarda kullanıldığınız için turboyu yüksek devirlerde kullanmıyorsunuz dikkat edin bu sorunu araç gaza ani yüklenmelerde yapıyordur yani yavaş yavaş basarsanız gaza bi problem yok ama ani gaz verişlerde istediğiniz tepkiyi vermiyordur.wastgate çubuğuna yapışıp kalan toz vs çubuğun tam açılmasını engelleyebiliyor buda çekiş kaybına sebep oluyor.

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #10 : 10 Ağustos 2012, 12:10:58 »
bu arada zor çalışmanın ya da çalışamamanın bir sürü sebebi olabilir, mazot pompası, kızdırma (ki değiştirmişsiniz), bende olduğu gibi basit bir elektrik rölesi (bulana kadar canımız çıktı), hararet müşürü, krank devir sensörü(her marka model arabada çalışma probleminin en çok sebep olduğu parçadır), egzantrik sensörü...bunun için aracın tamamen soğuyana kadar teşekküllü bir serviste beklemesi ve tam o anda cihaza bağlanması lazım

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #11 : 10 Ağustos 2012, 14:26:45 »
arkadaşa katılıyorum eğer turbo sorunluysa yada sensör arızalıysa vagcomda basınç olması gerekenden çok düşük çıkıyıor.(bu basıncı birde araç hareket halindeyken ölçtürün) aracın bu hareketiszilği zaman zaman yapıyor demişssin.benimde başıma geldi bu olay çok araştırdım araç bazen dediğin gibi isteksiz kalıyordu bunun sebebinin aracın genelde şehir içi düşük hızlarda kullanıldığınız için turboyu yüksek devirlerde kullanmıyorsunuz dikkat edin bu sorunu araç gaza ani yüklenmelerde yapıyordur yani yavaş yavaş basarsanız gaza bi problem yok ama ani gaz verişlerde istediğiniz tepkiyi vermiyordur.wastgate çubuğuna yapışıp kalan toz vs çubuğun tam açılmasını engelleyebiliyor buda çekiş kaybına sebep oluyor.
evet söylediğiniz gibi oluyor şehiriçi ani gaz yüklenmelerinde araba boğuluyor sanki ve öne yığılma gösteriyor :(.o an gaz pedalıda sertleşiyor gibi tepkisiz oluyor araç.devirsiz kullanmamaya çalışıyorum.1saat kadar önce aracı bugün yeni çalıştırdım(motor soğukken yani) akışmetresinin fişini çekip çalıştırdım öyle bi zorlanma olmadı ve herzaman attığı dumanıda atmadı ???

Çevrimdışı mussel

  • İleti: 967
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: A4 B7 2.0 TFSİ AVANT QUATTRO
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #12 : 10 Ağustos 2012, 14:43:09 »
Boralp ve Serhan'ın tespitleri doğru turbo basınç değerleri,akışmetrenin çalışma değerleri vag-com arıza tespit ile kontrol edilebiliyor.Teşekküllü bi usta ve servis şart herkes yapamaz bence.Westgate olayında da kurcalanmaması gereken noktalardan bence.İlker esp arıza lambası devamlı olarak yanıyor mu?Yoksa arada bi mi yakıyor?Araçta esp ile ilgili 2 tane sensör var biri yanal kayma diğeri dikey kayma sensörleri.Direksiyonun altında döşeme içerisinde bulunur.Zaten vag-com hangisi arıza veriyorsa ortaya çıkarır.Ancak o sensörleri sadece yetkili servis yada ebay kanalıyla dışarıdan temin edebilirsin.2010 yılında ben 240 tl vermiştim yanal kayma sensörüne.Neyse ki arkadaşlar da bu motorlarla alakalı.Araçla ilgili daha fazla sıkıntı yaşamazsın inşallah. :)
03.06.2005

Çevrimdışı ilkerk_58

  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1.9 TDİ hava akışmetre ve zor çalışma-YARDIM
« Yanıtla #13 : 10 Ağustos 2012, 15:17:24 »
mustafa bey esp arıza lambasının yanması arada bir de diyemem sürekli de diyemem  :) kontağa anahtarı takıyorum çalıştırmadan önce yanıyor,mesela biyere gidiyorum dönüşte bu kez yanmıyor arıza lambası.yada tam tersi oluyor. özel bi serviste triger setini değiştirdik 1 ay kadar önce,onu da sorduk.bilgisayarı bağlayıp baktı o sırada arıza lambası yanıyordu ve esp yanal kayma sensör hatası yazıyordu bilgisayarda,sensör değişecek dedi fiyatını sordum 100tl civarı dediler  ??? ama ne derece doğru parçadan bahsetti bilemiyorum...birde bugün aynı kurumda çalışan bi abinin 110 luk dizel borası var denk geldi de motor sesi benim golf üm den çok daha az bu fark neden olur ki onun km çok daha fazla..shell in full save yakıtını kullanıyorum ona da soracağım...teşekkürler..