VW için bi teknoloji geliyorsa 3-4yı sonra arıza oranı azalıyor. 140HP 170HP 2007de çıktı 2011de kalktı. Çok iyi motor ama Zincir kırma piston kolu kırılması,kompresör kasnak problemi vs. problemler yaşandı.
Bu süre zarfında çok az sorun yaşatan 122Hp Turbo zaten hep vardı. 140HP ve 170Hp TC+SC kullanıyor halk deyimi ile çift turbo. Bunlar kaldırılıp ticari mantıkla beraber 160HP Tc+SC koyuldu. İlk senede zin cir problemi bundada yaşandı ve daha dayanıklı zincirlere geçildi. Bu süre zarfında garantisi olanlar mağdur olmadı, yetkili servisten çıkmayanlarda kısmen mağdur olmadı.
140HP 8,8sn 203km/h
İşin özü Dolu 6kasa 122HP ve 160Hp bence çok daha mantıklı.
1.4 122Hp 9,5sn 200km/h
1.4 160HP 8,0sn 220km/h
1.2 105Hp 10,5sn 195km/h
En idaalı rakip Civic 125HP 10,3sn 198km/h
Onur bey bilgilerinize istinaden eklemeler yapma gereği duydum;
Volkswagen sitesinde girdiğinizde 1.4 tsı 140 hp ve 170 hp lik motoru ile 3 yıl birinci oldu,diğer 160 hp ve diğer çift şarjlı(turbo&komprassör)beslemeli motorları ilede 2 yıl birincilik alıp toplamda 5 yıl birinci seçildi,122 hp lik motor ile en iyi derecesi 2.lik diye biliyorum sitesindede öyle yazıyor volsvagenin,ayrıca zincir kırma olayı 140 larda değil 170 hp lerde,diğer belirttikleriniz ise ginede 170 hp lerde genelde oldu,140 hp nin kaldırıldığını kim söylemiş 160-170 hp nin torklarına kadar her şeyi aynı hatta tiguanda kullanılan 150 hp motor bile aynı sadece aradaki hp farkı var oda yazılımla hepsi aynı güce yani hp ye geliyor,ayrıca
Volkswagen dikkat ederseniz orta güç dengesi sağlayarak en çok satışı yakıt ve güç olarak sağlayabildiğinden kaldırmıştır,122 lik az 170lik çok diyenler 140lığa yüklendiğinden alt ve üst limitin satışını etkiliyordu,şimdi ise ortası yok ya zayıf ya güçlü oran her iki gücede dahıldı,ortası olsa gine aynı durum olur,ayrıca tsi lerin tüm turbo&süpercharger olan motorları harfiyen aynı olarak üretilmektedir,benim aracımda zincir 99 binde ilk kez değişti,buda normal neresinde bunun problem,dsg ile ilgili konuları diyor sanızda güçlü olan motorlarda kullanılan yani 1.4 tsi 140-170 hp lerde 2.0tfsi,1.8 tsi lerde kullanılan yağlı olan 6 ileri dsg şanzumanlar daha dayanıklı ve daha sağlamdır,1.4 tsı122-160 hp araçlarda kullanılan kuru sistem 7 ileri dsg lerden,ayrıca 122 liklerinde düzlerinde sorunları oluyor,vites dişlisi,2.viteste garç sesi ayrıca komprassör destekli olmamasından belli bir devire kadar aracın ataklaşamaması yani klasik turbo lag olayı 122 liklerde de var ama süpercharger olsaydı turbo girene kadar devreye arabayı daha atak yapardı 122 likte 160-140-170-150 hp lik tsilerinde hiç birini almayalım ,öyleyse araç almayalım her gülün kendine göre dikenlerini olduğunu unutmayarak bu düşünceleri paylaşalım,ayrıca her şeyi standart ileri gidişlere göre hesaplamayalım diyelim önünüze araç çıktı yokuş çıkıyorsunuz yavaşladınız 6. viteste giderken70'e kadar düştünüz burada 122 liğin140-160-170-150 hp olan çift şarjlı beslemeli motorlarla tepkisi aynı olabilirmi birde 0-100 km hesabında belki aralarındaki değerler çok aşırı fark etmiyordur ama birisi 200 diğer çift şarjlıların hepsi 220 tork,birisi tek turbo diğerleri turbo ve komprasssör,bunlarıda yakıt oranları hızlanmaları hesaba katılarak yapılmalı yorumlar şimdi süpercharger olmayan bir arabada bu arıza yoktur haliyle ama diğer çift beslemelilerde mutlaka bir gün bu süper chargerde arıza yapacaktır,kullanılıpta arıza yapmayan bir parça varmıdır mesala şu anda ben komprassörle ilgilide bir arıza yaşamadım 5-6 yaşında 104 binde sadece ciddi manada karşılaştığım tek sorun 101 binde mekatronik ünite değişti başka kronik bir problem olmadı bu yorumları yaparken 140 lık 170 lik,160 lık kullananların bilgisi alınarak yapılırsa daha mantıklı olur,akrabam golf 2009 mode tsi kuru 7 ileri dsg sini 50 binde değişti mekatroniğini daha az kuruların dayanıklılığı,bir ara 122 lik alacaktım aradım doktordu sahibi 2. vites dişlisinde problem var demişti o değişcek fiyattan düşeriz demişti araç manueldi soğudum direk o zaman tüm 122 likler zan altındamı kalsın bence yanlış olur böyle düşünülürse,
Volkswagen sadece sıfır araç satarak bu hale gelmedi illaki belirli periyotlara göre araçların tahmini parça değişimlerini ayarlayarak ürettiği yedek parçalarıda satarak oradanda diğer araç firmalarınında olduğu gibi kazanç sağlayacak bu böyle biline kolay gelsin,iyi forumlar.